Gå til innhold

Er det sent for en 13 åring å være i seng 22:45-23 når hun står opp 06- 06:30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for sent?

Hun er stuptrøtt noen dager mens andre dager går greit.

Anonymkode: ac1cb...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for sent.

Anonymkode: 60869...e3c

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

For min hadde det vært altfor sent. Hun legger seg 22.00 og våkner 7.00, og det er for sent/for lite. 

Anonymkode: 54d3c...bd8

• Liker 3
Skrevet

Jeg er bonusmor som synes det er alt for seint, også fordi jeg ikke får sove før hun er i seng pga soverom vegg i vegg og hører alle lyder.

Har sagt til faren hundre ganger at hun MÅ i seng en time tidligere, og han sier at det skal hun men så glir det ut.

Jeg kan hinte om leggetid i 21:30 tiden da jeg legger meg fordi jeg er trøtt eller bare synes det er godt å ligge i sengen å høre podkast, men neida da foreslår faren at han og datteren skal spille kort eller noe i den duren.

Min utflyttede datter var i seng senest 21:30 i den alderen og hun trengte ikke å stå opp før 7:15.

Hun er like lenge oppe hos moren så det er dette hun er vant til, og da føler jeg å0 jeg er den sure stemoren som vil ha henne i seng før.

ts

Anonymkode: ac1cb...bf8

• Hjerte 2
Skrevet

Altfor sent!

min 13 åring legger seg kl. 21 og står opp 07.00

Anonymkode: a107f...412

• Liker 5
Skrevet

Alt for seint. Men begynn å bruke ørepropper og så lar du faren og ungen styre seg selv, også på morgenen. 

• Liker 3
Skrevet

Alt for lite! Det er for lite søvn for mange voksne. Barn og ungdommer trenger mer søvn enn voksne.

Anonymkode: 64807...0f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er det med desse fedrene som ikke har peiling på omsorg og normale rutiner ? 
Er det derfor de blir skilt og går inn for å skaffe seg en ny samboer som de vil skal gjøre jobben for dem? 

Anonymkode: d8e40...c77

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det med desse fedrene som ikke har peiling på omsorg og normale rutiner ? 
Er det derfor de blir skilt og går inn for å skaffe seg en ny samboer som de vil skal gjøre jobben for dem? 

Hvis du leser litt nøye så står det også at moren er likedan. Så begge foreldrene er "bortreiste". Nei, trådstarter, att du gidder.

• Liker 2
Skrevet

For lite ja. Min 13 åring er i seng mellom 21.30 og 22.00. Ferdig på trening kl 20.30 noen dager i uken og da blir det seng til kl 22.00.

Anonymkode: 300b2...09f

• Liker 1
Skrevet

Som flere har nevnt er det for lite søvn.

Men som tenåring selv så var jeg vond å be om å sove/sovne noe særlig før kl 23. Uansett hvor mye moren min insisterte på det.

• Liker 3
Skrevet

Men man sovner jo gjerne ikke tidligere selv om man blir sendt tidligere i seng. Ingen hadde klart å presse meg til å sove, verken nå eller da jeg var yngre.

Anonymkode: 7c609...b34

• Liker 2
Skrevet

Har en 13-åring som må legge deg 22 for å kunne stå opp 06.45 av seg selv. 15-åringen er i seng 22.30 og vi får han ikke opp før tidligst 07,15, så basert på mine to er det for sent. Får ikke min 13-åring i seng før pga trening som er ferdig kl 21 og tar tid å spise, dusje osv.

Anonymkode: d891b...64c

Skrevet

Det er for sent for meg som har passert 30 (sier jeg mens jeg sitter våken på kvelden..)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er det med  kvinner som deg, som tror de vet best, bare fordi de er kvinner? 

Til ts:  Det er for sent.  Min 13-åring er i seng kl 22.  En halvtime etter skal nett og lys være avslått.  Han vekkes kl 7.    

Anonymkode: c47b6...ff6

• Liker 1
Skrevet

Ja, det synes jeg er for sent. 

Skrevet

Ja alt for sent. Min 15 åring legger seg kl 22, det samme gjør vi. Legger vi oss noe senere fungerer vi ikke dagen etter. 

Anonymkode: eeaec...78a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Altfor sent!

min 13 åring legger seg kl. 21 og står opp 07.00

Anonymkode: a107f...412

Det er ikke normalen 

Anonymkode: 89889...0a9

• Liker 2
Skrevet

Nei det vil jeg ikke s

Anonymkode: 89889...0a9

Skrevet

Barn trenger vel 8-9 timer søvn hver natt. 7 timer er for lite. 

Anonymkode: d3c9e...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...