AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Del Skrevet 6. februar 2023 Til dere som spiser hel og halvfabrikata, hva har du spist i dag, og hvordan ser en vanlig uke ut? Anonymkode: e1f1b...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 7. februar 2023 #2 Del Skrevet 7. februar 2023 Hva mener du med det egentlig? Spiser helt vanlig mat, men bruker gjerne pastasaus fra glass, saus fra pose etc. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Del Skrevet 7. februar 2023 Knekkebrød med leverpostei. Yoghurt. Pasta med pesto og parmesan. Anonymkode: 4494d...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #4 Del Skrevet 7. februar 2023 Vi skal ha Toro Tomatsuppe med egg denne uka (nei, hjemmelaget er ikke i nærheten av like godt). Vi spiser også kjøpebrød, knekkebrød, leverpostei, yoghurt, tubeost og neste mandag skal vi ha pasta med karbonadedeig og saus fra glass. Fiskeburger skal vi ha og. Hjemmelaget Ramen med kylling, grønnsaker og nudler. Anonymkode: 95bd9...3e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #5 Del Skrevet 7. februar 2023 Jeg spiser hovedsakelig rene råvarer, men det er plass til nesten alt i mitt kosthold. Varer kan være husman knekkebrød, kokt skinke, tacolefse, drømmelett, proteinpudding, pasta, ris, vin, øl, soyasaus, karbonadedeig, ett og annet brød/rundstykke. Spiser alltid det jeg får servert hos andre. Alltid vært normalvektig, ingen mangler og god helse😊 Tenker folk kan slappe av litt, det er bare mat. Spis sunt og rent som regel, og i passe porsjoner. Anonymkode: aca8d...2dc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Del Skrevet 7. februar 2023 Pastasaus på glass (den fra Kolonihagen slår alt jeg lager fra bunnen av), yoghurt med smak, brød/rundstykker, Toro-brunsaus (synes også denne er bedre enn laget fra bunnen av), tacolefser, fiskekaker, fiskeburger, burger av storfé, fiskegrateng.. Anonymkode: 0b029...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 7. februar 2023 #7 Del Skrevet 7. februar 2023 Fiskegrateng+fiskepinner fiskeburger Pastasauser Youghurt (er det hel/halvfabrikat? 😅🤷♀️) Diverse «toppingsauser» (annen saus lages selv) Tacolefser Leverpostei Knekkebrød innimellom, lager helst selv Tubeost til barn som liker det Sånn….kalkunpølsepålegg Pølser innimellom (helst Grøstad gård eller liknende) En sjelden gang tomatsuppe Idag har jeg hatt havremelk oppi kaffen, det er vel superdupermegaprosessert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Del Skrevet 7. februar 2023 Veggieboller fra Ikea, nam nam Anonymkode: 1aeff...776 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #9 Del Skrevet 7. februar 2023 Fiskepinner, wraps, tomatsuppe på pose, knekkebrød, pommes frites, bearnaisesaus, yoghurt, tubeost, nudler, fiskekaker, kjøttboller, potetmos, for eksempel. Anonymkode: 33f04...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Del Skrevet 7. februar 2023 Alle spiser hel- og halvfabrikat, også de som innbiller seg at de ‘spiser bare rene råvarer’. Frokosten i dag f.eks: Brødskiver med leverpostei og sylteagurk, youghurt, et lite glass juice og kaffe. Hel- og halvfabrikat alt sammen. Det mest halvfabrikerte der er vel kaffen, som jeg tross alt har trukket varmt vann gjennom selv. Den ‘rene råvaren’ må være en håndfull bær jeg hadde oppi youghurten. Selv sylteagurken er helfabrikata, putta de ferdig sylta og skivet (!) rett fra glasset på skiva. Og hverken leverposteien eller brødet har jeg laget selv. Ikke youghurten heller. Anonymkode: 822ff...12c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #11 Del Skrevet 7. februar 2023 Salami, ost og tubeost, varmrøkt og kaldrøkt laks, leverpostei, tortillas, salsa, pasta, tube, pizzasaus, hvitløksbaguetter, kryddersmør, baconburger, margarin, frokostblandinger, yoghurt, pesto, majones, dressinger, kjøttboller/kjøttkaker, chorizo og pepperoni, balsamico, soyasaus, sweet chilli, mel, sukker, kjøttdeig, bacon, og diverse krydder og krydderblandinger, for å nevne noe... Og bruker posesauser som base, samme med lasagne-krydderposene. Anonymkode: 00e3d...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 7. februar 2023 #12 Del Skrevet 7. februar 2023 20 minutter siden, AprilLudgate said: Fiskegrateng+fiskepinner fiskeburger Pastasauser Youghurt (er det hel/halvfabrikat? 😅🤷♀️) Diverse «toppingsauser» (annen saus lages selv) Tacolefser Leverpostei Knekkebrød innimellom, lager helst selv Tubeost til barn som liker det Sånn….kalkunpølsepålegg Pølser innimellom (helst Grøstad gård eller liknende) En sjelden gang tomatsuppe Idag har jeg hatt havremelk oppi kaffen, det er vel superdupermegaprosessert. Omtrent det samme hos oss. Vi har også litt flere varianter av(panert) frossenfisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 7. februar 2023 #13 Del Skrevet 7. februar 2023 Aioli, teriaki saus, hvitløksdressing, pålegg, yoghurt, synnøve musli, fjorland byggrøt, ferdig rundstykker som varmes i ovnen (har hybelkomfyr), av og til toro saus el toro suppe som base, hakkede tomater som utgangspunkt for tomatsaus. Grillede kyllinglår som varmes i ovnen. Potetbåter. Og sikker mer. Grandiosa el ferdigpai noen ganger i perioder hvor jeg ikke har overskudd til middaglaging. Akkurat den siste er jeg mindre fornøyd med. Resten synes jeg er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Del Skrevet 7. februar 2023 Ser du spør om hel og halvfabrikata og ikke prosessert/ultraprossesert, og folk legger av og til ulike meninger bak det, men svarer så godt jeg kan. En vanlig dag for tiden er: Frokost: Kjøleskapsgrøt med havregryn, chiafrø, soya proteinpulver, og soyamelk. Gjerne noe søtning også. Toppet med bær og pasjonsfrukt. Lunsj eller middag (spiser ikke så mange måltider): salat med paprika, agurk, mais, tomater, avocado, sukkererter, veganske kyllingbiter, Coop vegetardag ost. Salt på toppen. (Ja jeg spiser “salat” uten faktisk salatblader i, og bruker ikke dressing.) Mellommåltid/snacks: Druer, minimais, cherrytomater, sukkererter, biter av proteinbar, tørket frukt (uten tilsatt sukker), røkt tofu (delte meninger om det er halvfabrikata), kanskje en banan også. Ellers: vann, cola Zero, en kopp kaffe (delte meninger her også), gjerne surt godteri, og sukkerfrie pastiller. Kan fint spise biter av sjokolade også (av de jeg tåler/kan ha). Jeg erstatter innimellom røkt tofu med vegansk kjøttpålegg, og spiser det som snacks i seg selv. Jeg er multiallergiker, veganer, og har litt annet, og spiser ikke noen ferdige sauser, poser med ting, frossenpizza, “mikromiddager” osv. Jeg tåler bla ikke løk, så mye utgår pga det. Jeg tåler kjøtterstaning av gluten og soya, og spiser de jeg tåler av de. Spiser normalt ikke brød, men tåler det, og det blir kjøpt om jeg skal spise det. Ikke spist brød i år enda. Jeg har personlig ikke så mye i mot at en tar noen lettvinte løsninger inni mellom. Alt handler om balanse. Jeg prøver å være bevisst på protein siden det er en del jeg ikke tåler, samt hvor mye salt. Hadde nok unngått en del poser og ferdigmat i fast omløp pga saltet om jeg hadde kunnet spise det ellers. Jeg får heller ikke alltid i meg nok, og elsker grønnsaker, så må være obs på det også, og da hjelper det med lettvinte løsninger for å få opp kaloriene. Ikke krefter her heller til så mye matlaging, men prøver så godt jeg kan 😊👍🏻 Anonymkode: cb5ec...c0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 7. februar 2023 #15 Del Skrevet 7. februar 2023 Til middag går det feks i: fiskepinner, fiskegrateng, fiskekaker, karbonadedeig/kjøttdeig, pose sauser, gryteretter fra Toro, pølser, wiebersnitzel eller oste snitzel, Kyllingburger, hamburger, kjøttkaker, medisterkaker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #16 Del Skrevet 7. februar 2023 Tanuki skrev (8 timer siden): Hva mener du med det egentlig? Spiser helt vanlig mat, men bruker gjerne pastasaus fra glass, saus fra pose etc. Problemet er at mye man regner som vanlig mat ER hel og halvfabrikata og prosessert mat Anonymkode: 9a9d0...041 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 7. februar 2023 #17 Del Skrevet 7. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Problemet er at mye man regner som vanlig mat ER hel og halvfabrikata og prosessert mat Anonymkode: 9a9d0...041 Som hva? Spør av nysgjerrighet, for mener at jeg ikke bruker mye prosessert mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Del Skrevet 7. februar 2023 Vi spiser en blanding. Som regel brød og pålegg til lunsj (matpakke, jeg kan bake brød selv, men barna liker ikke hjemmebakt brød og spiser ikke hvis de får det), i helgene kan det bli suppe eller noe hvis vi er hjemme om formiddagen. Det er ofte brød etter knekkebrød til frokost også, men noen ganger havregrøt. Middag varierer, i går hadde vi fiskekaker (med poteter og grønnsaker), i dag blir det gryterett basert på rester av stek fra søndag, så det blir fra bunnen av. Vi forsøker å unngå godteri, chips og sånn og spiser heller popkorn, hjemmelagd bakverk eller dessert om vi skal ha noe sånt. Barna får lørdagsgodt i små mengder, vi voksne spiser det ikke. Jeg tror personlig det er viktigere enn å unngå alt av fiskekaker og kjøpebrød og sånt. Anonymkode: 4c69b...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. februar 2023 #19 Del Skrevet 7. februar 2023 Tror de aller fleste spiser hel- og halvfabrikata i blant. I går hadde vi f.eks. pizza til middag, da ble det med sånn ferdig bunn på rull, siden jeg ikke har tid til å bake pizzadeig i hverdagen. Men lagde pizzasausen selv, da. Jeg synes også Toro tomatsuppe er mye bedre enn hjemmelaga tomatsuppe, har aldri smakt en hjemmelagd som ikke smaker surt (har prøvd både egne og andres), så når ungene vil ha tomatsuppe og pannekaker, blir det Toro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 7. februar 2023 #20 Del Skrevet 7. februar 2023 KJøpebrød, axa blåbær musli, yoghurt, salami, majones, makrell i tomat, juice fra kartong, margarin mm Av middager: meksikansk tomatsuppe med kjøttboller, makaroni og egg eller andre posesupper, fiskepudding m potet og råkost, ostesnitzel m ris, salat og toro bretagne saus, potetmos m røkepølse og sopp og løkstuing. Toro lasagne, karbonadedeig, løvsteik med Béarnaisesaus og pomefri. Ferdig pizzabunn og ferdig pizzasaus. Taco, gryteretter, buljong terninger, fiskegrateng.. mm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå