AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Hva gjør du da? Ei nær venninne har fortalt meg at hun har et forhold på si. Hun sier hun tror mannen vet om det men at han ikke sier noe, de har hatt noe trøbbel hvor begge var på nippet til å gå men blir enige om å bli sammen, de har barn i barnehagealder. Jeg kjenner til mannen hennes og har møtt han noen ganger men er mer bekjent enn venn med han. Hun fortalte meg i helga at hun har et forhold med en i en annen by, de treffes hver/annahver måned utifra hva som er mulig å få til . Jeg trodde først det bare var sex, men hun sier at det også er mer, at de så godt som daglig prater på telefon, holder kontakt på sosiale medier gjennom hele dagen og så videre. Dette har pågått i et par år nå. Hva gjør man som venninne? Hun sier selv forholdet hun er i et helt greit men at det skorter på god kommunikasjon og noe på det seksuelle, klart hun kanskje underdriver men det hun forteller om høres ut som ting som burde kunne jobbes med med tanke på barna iallefall... Anonymkode: 0ee67...48b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Som venninne, ville jeg bare lyttet. Gitt råd om hun virket mottagelig. Støttet henne om det var behov, forsøkt å forstå hennes følelser... Anonymkode: e5640...576 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Hva mener du selv? Syntes du dette er greit over for mannen hennes? Anonymkode: 0e201...be1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Jeg er i den situasjonen, men kjenner ikke mannen. Har valgt å ikke si noe til han, men har trukket meg vekk fra venninnen. Anonymkode: 3e379...3a2 3
Snok1 Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Minner meg om meg selv da keg var gift og hadde et forhold. Trodde jeg var helt chill og hadde full kontroll helt til elskerinnen fortalte at hun elsket meg. Først da skjønte jeg hvor langt det hadde gått. 1 2
servitrise&suppe Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 Hvilken rolle har en venn? Skal de være dommere og moralske voktere over oss? Slike venner vil jeg ikke ha, for venner er lojale mot venner. Det er mitt syn. 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 Jeg hadde forlangt at hun fortalte mannen sin om dette, hvis ikke gjør jeg det, Fordi et utroskap skader så mange mer enn bare mannen. Anonymkode: 191b1...724 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Jeg hadde bedt henne skjerpe seg, og om hun ikke kunne/ville det, hadde jeg bedt henne slutte å fortelle meg om det. Man setter venner i en vanskelig posisjon ved å fortelle om slikt, da blir man enten en sladrehank eller tar del i sviket. Anonymkode: 696a2...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 servitrise&suppe skrev (2 minutter siden): Hvilken rolle har en venn? Skal de være dommere og moralske voktere over oss? Slike venner vil jeg ikke ha, for venner er lojale mot venner. Det er mitt syn. Om din mann er utro, vil du ikke vite det? Anonymkode: 191b1...724 1
servitrise&suppe Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om din mann er utro, vil du ikke vite det? Anonymkode: 191b1...724 Nei, ikke fra noen andre enn han nei, og ihvertfall ikke fra en kompis av ham. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 Snok1 skrev (11 minutter siden): Minner meg om meg selv da keg var gift og hadde et forhold. Trodde jeg var helt chill og hadde full kontroll helt til elskerinnen fortalte at hun elsket meg. Først da skjønte jeg hvor langt det hadde gått. Ja. All fun and games helt til noen andre enn kona blir såret. Anonymkode: 2bc14...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 Hadde lyttet, snakket om det, sagt mine meninger og gitt mine råd. Jeg hadde ikke dømt henne, jeg er en trygg havn for mine venner. Men hadde nok stilt noen vanskelige spørsmål, spurt om hva årsaken var, hva hun egentlig vil, om hun har tenkt på å skille seg, om hun har blitt forelsket i han andre eller han i henne, hva hun hadde gjort om mannen fant det ut. Sånne ting. Bare vært en vanlig venninne. Føler du at du må gjøre noe spesielt? Anonymkode: 66522...ed8 2
Hannah80 Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 servitrise&suppe skrev (12 minutter siden): Hvilken rolle har en venn? Skal de være dommere og moralske voktere over oss? Slike venner vil jeg ikke ha, for venner er lojale mot venner. Det er mitt syn. Kunne ikke ha vært mer enig🥰
servitrise&suppe Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde lyttet, snakket om det, sagt mine meninger og gitt mine råd. Jeg hadde ikke dømt henne, jeg er en trygg havn for mine venner. Men hadde nok stilt noen vanskelige spørsmål, spurt om hva årsaken var, hva hun egentlig vil, om hun har tenkt på å skille seg, om hun har blitt forelsket i han andre eller han i henne, hva hun hadde gjort om mannen fant det ut. Sånne ting. Bare vært en vanlig venninne. Føler du at du må gjøre noe spesielt? Anonymkode: 66522...ed8 Vanlige venninner stiller da ikke venner til veggs med masse vanskelige spørsmål. Det kan hende du gjør det og at du mener at det er å være en god venninne, men vanlig er det neppe. Avhør er ikke greit for de fleste.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 Hvis jeg hadde ei venninne som ikke hadde noen moralske kvaler ved denne handlingen, så hadde jeg avsluttet vennskapet. Mannen hadde fortjent å få vite det. Dersom hun stod i en vanskelig situasjon med følelser for flere, og i et veiskille i livet, så hadde jeg prøve å støtte og gi hjelp. Anonymkode: 58774...121 5
Snok1 Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja. All fun and games helt til noen andre enn kona blir såret. Anonymkode: 2bc14...2e6 Hvorfor tror du at kona ble såret av utroskap?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 Er man utro gjør man noe som er kjipere enn det aller meste som er forbudt ved lov. Om man også plager andre enn partneren med å fortelle det er man enda kjipere, det setter jo vedkommende i en vanskelig situasjon med mindre empati er mangelvare. Ikke særlig godt vennemateriale i min bok. Anonymkode: 87b14...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis jeg hadde ei venninne som ikke hadde noen moralske kvaler ved denne handlingen, så hadde jeg avsluttet vennskapet. Mannen hadde fortjent å få vite det. Dersom hun stod i en vanskelig situasjon med følelser for flere, og i et veiskille i livet, så hadde jeg prøve å støtte og gi hjelp. Anonymkode: 58774...121 Dette! Alle kan trå feil og være assholes. Men om man sitter og skryter av det og ler av mannen som er så altfor snill og dum (som min venninne gjorde) blir det noe annet i mine øyne. Jeg ønsker ikke å ha sånne folk i livet mitt. Prøvde å snakke med henne om det, men hun var i en drømmesituasjon i følge henne. Så.. Anonymkode: 3e379...3a2 1
Diezel Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 Gi råd, lytt. Få henne til å snakke om hvorfor - hva savner hun osv.. Hadde også vært ærlig på at jeg synes ikke det er greit og det setter meg i en kjip situasjon ift mannen, men jeg er din venninne så jeg skal lytte. Enig med den over; hvis hun gjør natt av mannen etc så er det ikke greit og da hadde jeg gitt beskjed om det..
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 Min venninne var utro mot sin mann. Jeg var da lyttende og kom også med innspill. Prøvde å råde henne til å gå fra sin mann. Hun greide ikke fordi han ikke ville la henne gå pluss mye press fra familien om å bli i ekteskapet. Mannen hennes er jeg ikke direkte venn med så følte ingen lojalit til han. I dag er de fortsatt gift, har fått flere barn og affæren hennes er avsluttet for lengst. Men jeg tror ikke hun er lykkelig med han dessverre Anonymkode: c6a5d...8c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå