Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du må prøve å kjøle ned området. Legg deg på siden i sengen med et håndkle under stussen og isbiter i en pose eller et tøystykke. Press isen mot hemoroidene,det vil slå hemoroiden tilbake. Er det sterke smerter involvert er hemoroiden mest sannsynlig trombosert. Om du klarer å se med et speil vil du se at den er mørk blå/sort. Da er det en klump av stuet blod inni den og dette tar oftest 1 uke for kroppen å løse opp. Smertene avtar litt dag for dag, men er sykt vondt i starten. For å få prosessen til å gå raskere går det an å forsøke Hirudoid salve:

https://www.vitusapotek.no/c/hirudoid-salve-3-mg-g-40-g/p/056533

For meg har denne salven hjulpet bedre enn Scheriproct de gangene det er snakk om tromboserte hemoroider. Alternativet er å gå til legen som kan snitte opp hemoroiden slik at trombosen kan fjernes. Men dersom det har gått mange dager vil noen leger være avventende med dette og heller la kroppen ordne opp. 

Anonymkode: 3df62...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd de fleste rådene jeg har fått her den siste uken, og smertene er nesten helt borte nå. Den har også skiftet farge fra mørk blå, til mye lysere. Nå har det derimot begynt å klø noe fryktelig, noe som heller ikke er særlig behagelig. Blir litt rådvill, tenker jo at kløen blir verre av at det er så fuktig (av salven), men vil ikke slutte med den helt ennå heller. Det ser også ut som det har dukket opp flere hemoroider nedi der, men de gjør heldigvis ikke vondt. Spiser sunt, og har ikke vært forstoppet i løpet av svangerskapet så forstår egentlig ikke hva jeg kunne gjort for å forebygge de heller..

Anonymkode: a550e...972

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har prøvd de fleste rådene jeg har fått her den siste uken, og smertene er nesten helt borte nå. Den har også skiftet farge fra mørk blå, til mye lysere. Nå har det derimot begynt å klø noe fryktelig, noe som heller ikke er særlig behagelig. Blir litt rådvill, tenker jo at kløen blir verre av at det er så fuktig (av salven), men vil ikke slutte med den helt ennå heller. Det ser også ut som det har dukket opp flere hemoroider nedi der, men de gjør heldigvis ikke vondt. Spiser sunt, og har ikke vært forstoppet i løpet av svangerskapet så forstår egentlig ikke hva jeg kunne gjort for å forebygge de heller..

Anonymkode: a550e...972

Det har begynt å klø hos meg når smertene har forsvunnet og de har begynt å trekke seg sammen 😊 salven trekker sammen blodårene i hemoroiden slik at den går tilbake, så bare fortsett å smøre, du er på riktig veg 😊

Anonymkode: 6b0eb...37d

• Hjerte 1
Skrevet

Hemorider i svamgerskap skyldes ofte hormoner. Så det er ikke alltid noe man har gjort "galt" med kostholdet eller toalettvaner, de bare kommer. Er bare enda en ting vi kvinner kan "kose" oss med i graviditeten....

Anonymkode: 2b2fb...b74

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hemorider i svamgerskap skyldes ofte hormoner. Så det er ikke alltid noe man har gjort "galt" med kostholdet eller toalettvaner, de bare kommer. Er bare enda en ting vi kvinner kan "kose" oss med i graviditeten....

Anonymkode: 2b2fb...b74

Og etter...

Anonymkode: e4317...869

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 23.14):

Groblad salve fra Magika Natursalver har hjulpet meg mye! Har en utvendig jævel, den holdt på å bli betent(kjenner det med en gang) da smører jeg den godt inn med grobladsalve to-tre ganger for dag et par dager, så går den ned igjen. 

Du finner Magika Natursalver på FB.

Anonymkode: 1ed1d...d48

Jeg måtte kjøpe denne salven etter at jeg leste innlegget ditt for to uker siden å den virker virkelig. Jeg har hemoride både inni og utenfor som har vært skikkelig vonde men bare fire dager med smøring av salven gjorde at de har gått nesten bort. 

Tusen tusen takk for at du tipset. Jeg måtte også prøve den ene ansiktskremen og den var også veldig god. 

Anonymkode: 8a3fc...49a

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det ikke under graviditeten, men av fødselen🙈 vet ikke hvor mange det var en gang men den største var på størrelse med en drue og det kjentes ut som at hele understellet skulle ramle ut av ræva🙈 gikk bort av seg selv da😅

Anonymkode: f0663...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fikk det ikke under graviditeten, men av fødselen🙈 vet ikke hvor mange det var en gang men den største var på størrelse med en drue og det kjentes ut som at hele understellet skulle ramle ut av ræva🙈 gikk bort av seg selv da😅

Anonymkode: f0663...159

Heldig at det gikk bort. Har en klase i rumpa enda 9 måneder etter jeg fikk de🥺

Anonymkode: e4317...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...