AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Del Skrevet 6. februar 2023 Tok noen prøver (blodprøver) hos legen fredag morgen (time kl 8.00). På Fürst sine sider står det at prøvesvar kommer samme dag, om de er tatt før kl. 12.00. Jeg sjekket på ettermiddagen, da sto det «under arbeid» på prøvesvaret. Jeg tenkte at da kommer sikkert svaret over helgen. Når jeg har logget inn i dag, står det fortsatt «under arbeid». Er det noen grunn til at det tar ekstra tid? Kan de ha glemt prøven? På tidligere prøver har jeg alltid fått raskt svar. (Har kun tatt vanlige prøver, som trombocytter og andre «cytter»😅, jern, d-vitamin og sånt.) Anonymkode: a01d9...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Del Skrevet 6. februar 2023 På meg tok det 2-3 virkedager før jeg fikk svar på «vanlige» prøver. Så regner med du får det ila morgendagen:) Anonymkode: 61e64...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Del Skrevet 6. februar 2023 Noen ganger tar det lenger tid pga stor pågang eller at noe noen få ganger må testes om igjen. Helt normalt:) Anonymkode: d6daf...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Del Skrevet 6. februar 2023 Har opplevd at det kan ta noen dager før prøvene blir registrert. Anonymkode: ec6ac...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Del Skrevet 6. februar 2023 Har aldri sett at det står samme dag? Merkelig.. Hos meg har det alltid tatt 2-3 arbeidsdager, utenom dagen de ble tatt. Anonymkode: a879b...cf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har aldri sett at det står samme dag? Merkelig.. Hos meg har det alltid tatt 2-3 arbeidsdager, utenom dagen de ble tatt. Anonymkode: a879b... Anonymkode: a01d9...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: a01d9...9fd Sender de til legen din og gjør dem tilgjengelig for deg når du logger inn senere? Vet at på MR bilder er det sånn, selvom det er noe helt annet. Anonymkode: a69af...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Del Skrevet 6. februar 2023 Sist jeg tok en fredag kom ikke svarene før onsdagen etter. Den forrige fastlegen min sa alltid "en knapp uke". Neste virkedag er veldig raskt.... Anonymkode: b61cd...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Del Skrevet 6. februar 2023 Tror de tidspunkt-greiene bare gjelder når prøvene tas hos Fürst. Når de tas på legekontoret, må de fraktes til Fürst først, og bilen som henter prøver kommer ofte på ettermiddagen (i det minste på stedene jeg har jobbet). Prøven er ikke hos Fürst før på kvelden og det er jo etter 12. 😅 Anonymkode: 97cfd...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #10 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tror de tidspunkt-greiene bare gjelder når prøvene tas hos Fürst. Når de tas på legekontoret, må de fraktes til Fürst først, og bilen som henter prøver kommer ofte på ettermiddagen (i det minste på stedene jeg har jobbet). Prøven er ikke hos Fürst før på kvelden og det er jo etter 12. 😅 Anonymkode: 97cfd...0ea Da har de nok ikke glemt den😊 og svaret kommer nok plutselig👍🏼 Gikk bare så raskt sist, men ser jo her at folk har ventet i flere dager😊 ts Anonymkode: a01d9...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjemor74 Skrevet 6. februar 2023 #11 Del Skrevet 6. februar 2023 har tatt 5 runder med prøver hos fastlege siste 2 måneder. Furst har brukt 3-4 arbeidsdager alle gangene. Tror det er helt vanlig at ting tar tid der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #12 Del Skrevet 7. februar 2023 Hvis du har tatt D-vitamin så forklarer det saken. Den analysen har lenger svartid. Anonymkode: 398ec...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tok noen prøver (blodprøver) hos legen fredag morgen (time kl 8.00). På Fürst sine sider står det at prøvesvar kommer samme dag, om de er tatt før kl. 12.00. Jeg sjekket på ettermiddagen, da sto det «under arbeid» på prøvesvaret. Jeg tenkte at da kommer sikkert svaret over helgen. Når jeg har logget inn i dag, står det fortsatt «under arbeid». Er det noen grunn til at det tar ekstra tid? Kan de ha glemt prøven? På tidligere prøver har jeg alltid fått raskt svar. (Har kun tatt vanlige prøver, som trombocytter og andre «cytter»😅, jern, d-vitamin og sånt.) Anonymkode: a01d9...9fd Kommer ann på når legekontoret har forsendelse til furst. Det kan fort være dagen etter, men ikke senere enn det, for "cyttene" har kort holdbarhet. de har nok ikke glemt det. Furst et en analysefabrikk med tusenvis av prøver. D-vitamin tar ikke lengre tid enn de andre prøvene, det er ingen spesialanalyse. Den tar noen minutter lengre på analysemaskinen, det gjør forsåvidt jernstatus også, men det er altså snakk om noen minutter lengre. har du fått svar nå? Anonymkode: 27858...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer ann på når legekontoret har forsendelse til furst. Det kan fort være dagen etter, men ikke senere enn det, for "cyttene" har kort holdbarhet. de har nok ikke glemt det. Furst et en analysefabrikk med tusenvis av prøver. D-vitamin tar ikke lengre tid enn de andre prøvene, det er ingen spesialanalyse. Den tar noen minutter lengre på analysemaskinen, det gjør forsåvidt jernstatus også, men det er altså snakk om noen minutter lengre. har du fått svar nå? Anonymkode: 27858...7e1 Prøvene var nok hos Furt på fredag vil jeg tro, sto i alle fall «under arbeid» og hvilke prøver jeg har tatt på pasientsiden. Står fortsatt «under arbeid» i dag. Kommer vel et svar i løpet av uka😊 Anonymkode: a01d9...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Del Skrevet 9. november 2023 Lurer også på dette, det har stått «under arbeid» i 2 døgn nå, vanligvis har jeg fått svar samme kveld eller dagen etter Anonymkode: 2c221...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.11.2023 den 11.52): Lurer også på dette, det har stått «under arbeid» i 2 døgn nå, vanligvis har jeg fått svar samme kveld eller dagen etter Anonymkode: 2c221...c74 Hvilke analyser er det bestilt da? Noen tar tid. D-vitamin har lenger svartid selv om noen her oppe påstår det motsatte. Anonymkode: 398ec...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #17 Del Skrevet 12. november 2023 On 11/10/2023 at 4:21 PM, AnonymBruker said: Hvilke analyser er det bestilt da? Noen tar tid. D-vitamin har lenger svartid selv om noen her oppe påstår det motsatte. Anonymkode: 398ec...052 Svarene kom fredag kveld, kanskje d-vit som gjorde at det tok tid Anonymkode: 2c221...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #18 Del Skrevet 12. november 2023 En digresjon men ang d-vit. Vær obs på at daglig tran ikke nødvendigvis er nok, jeg drikker det året rundt og likevel var verdien litt for lav Anonymkode: 2c221...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå