Gå til innhold

Jobbintervju lederstilling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er blitt innkalt til jobbintervju denne uken til en spennende mellomlederstilling.
Jeg har ikke formell lederutdanning, men jobbet som stedfortreder for leder i min nåværende stilling, samt hatt alt det administrative på lønn, ansettelser, turnusoppsett, klagesaker etc.

Hva kan jeg forvente av spørsmål på selve intervjuet? Jeg har presisert i søknaden at jeg ikke har lederutdanning, men innehar ellers alle kvalifikasjonene de er ute etter.

Første jobbintervju på 7 år, og jeg føler meg helt kvalm over tanken på å sitte på andre siden av bordet, jeg er vant med å sitte på arbeidsgiversiden og stille spørsmålene, ikke bli stilt spørsmål. Dette er drømmejobben og jeg ønsker selvfølgelig å svare så godt som mulig for meg.

Anonymkode: 5a21d...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig mange ledere som ikke har lederutdanning. Det at man har en lederutdanning trenger heller ikke å bety at man er en god leder…

Anonymkode: 8bea8...288

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble innkalt til 2.gangs intervju i starten av neste uke, så det gikk tydeligvis bedre enn jeg trodde på intervjuet selv uten formell utdannelse ☺️

Anonymkode: 5a21d...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste spørsmålet er et du også bør stille deg selv, vil du ha jobben. En leder i det offentlige som jeg kjenner privat har hatt noen hjertesukk, at å være leder i Norge betyr 10% mer lønn mot 10 ganger mer jobb. Og at som opprykket leder oppdager du de dårlige sidene hos de som tidligere var gode kollegaer og at jobbvennskap kan bli vanskelig å beholde som før.

Anonymkode: 7775c...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...