Gå til innhold

Dere som har mange plantee, hvor kjøper dere potter fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns at pottene koster en del spesielt om man skal ha en stor potte. Har rundt 10 planter og de fleste må pottes om nå. Men føler at det vil koste en del å kjøpe nye potter.

Hva om dere som har mange planter?

Anonymkode: a3ec7...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sikkert 60 potter i skjul og låve. Ellers kan man få kjøpt brukt av noen som har mange men ikke trenger, eller folk gir nok vekk og. Planter også i alle slags beholdere av plast. 

Anonymkode: 3730d...9a9

Skrevet

Loppemarked! 10 kr pr stk. Aldri kjøpt en ny en, tror jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøper det meste på plantasjen. Av plastpotter tar jeg vare på så mange jeg kan. For eksempel hvis jeg kjøper en basilikum så tar jeg alltid bare på plastpotten når planten blir dårlig. Pyntekrukker har de ofte billige serier av på plantasjen. Ellers kan du komme over billige på nille, europris og lignende butikker. 

Skrevet

Tar vare på gamle potter fra planter som har dødd feks. Er det forskjellig str på de pottene du har kan du jo bare ommøblere litt og slippe unna å kjøpe ti stk. 

Spør venner og kjente-jeg har en jævli stabel i boden min feks 😃

Anonymkode: 820a3...86c

Skrevet

Jeg har brukt mye penger på pyntepotter, men jeg prøver også å ta vare på så mye jeg kan av både plast- og pyntepotter for å gjenbruke. Det er ofte potter på loppemarked, men de er ofte stygge. Jeg har stort sett kjøpt nye på mester grønn, plantasjen eller nille.

Anonymkode: 26385...d2e

Skrevet

Bruktbutikk

Anonymkode: a137d...46b

Skrevet

Har funnet en del pyntepotter på bruktbutikk, kan finne en del fint om du har tålmodighet og leter lenge.

Skrevet

Jeg kaster ikke pottene når jeg kjøper f.eks sommerblomster, så jeg har en hel del i ulike størrelser stående. 

Anonymkode: b040d...ef0

Skrevet

Jeg får arve! Mormor er med i styret i det lokale Helselaget (aka pensjonist-klubben) og samler inn potter som medlemmene vil kvitte seg med. De får jeg. Men nå synes jeg det er hyggelig å ha masse forskjellige potter, så at de ikke matcher bryr meg nada. 

Anonymkode: 89a0e...6c9

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg får arve! Mormor er med i styret i det lokale Helselaget (aka pensjonist-klubben) og samler inn potter som medlemmene vil kvitte seg med. De får jeg. Men nå synes jeg det er hyggelig å ha masse forskjellige potter, så at de ikke matcher bryr meg nada. 

Om noen er litt stygge, maler eller lakker jeg dem.

Skrevet

Litt her og litt der, litt arv, litt bruktbutikk, litt Nille, litt plantasjen. Ingen potter er like her. Av innerpotter så sparer jeg på de brukte og nå som jeg har en del avleggere som skal i små plastpotter så stikker jeg hull i nugatti bokser om.

Anonymkode: 29050...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sikkert 60 potter i skjul og låve. Ellers kan man få kjøpt brukt av noen som har mange men ikke trenger, eller folk gir nok vekk og. Planter også i alle slags beholdere av plast. 

Selger du ikke?🙂

Ts

Skrevet

10kr/stk på loppemarked. 

Noen gir de bort på Finn.

Anonymkode: b7c26...e2f

Skrevet

Ikea har fine i ulike material

Skrevet

Alle mine inneplanter står i terrakottapotter.  Har samlet i mange år.  De største har jeg kjøpt i min lokale blomsterbutikk for minst ti år siden.  Da var de upopulære og billige.  De siste har jeg kjøpt på Plantasjen.  På Europris har de også solgt flotte  terracottapotter de siste årene,  men dessverre ikke så store som jeg hadde ønsket.  

Jeg bruker plastpotter oppi de største pottene.  Selv med leca i bunnen blir det fort altfor fuktig for mange inneplanter hvis jeg planter direkte i potte.  

Tror forresten Europris har mange andre potter også, så sjekk der :)

Skrevet

Har noen fra ikea, mørk grå/sorte som passer til det meste, funker bra til medium størrelse.

Store krukker har jeg kjøpt på plantasjen, setter en murerbøtte oppi, så potta med planten i den igjen. Har også noen store fra Europris og en lokal blomsterforretning. Liker å ha de store og tunge da jeg synes det ser bedre ut, og har katter og små barn som ikke greier velte de. 

Har sett tilsvarende store krukker på blomsterbutikker, men da til 3000kr + per stykk, det har jeg ikke råd til!

Anonymkode: 1c060...f0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har brukt mye penger på pyntepotter, men jeg prøver også å ta vare på så mye jeg kan av både plast- og pyntepotter for å gjenbruke. Det er ofte potter på loppemarked, men de er ofte stygge. Jeg har stort sett kjøpt nye på mester grønn, plantasjen eller nille.

Anonymkode: 26385...d2e

Jeg opplever det motsatte. At det er forbløffende mange fine potteskjulere på loppemarked. Ofte ubrukte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selger du ikke?🙂

Ts

Nei, vet aldri hva man får bruk for selv. Når dyrkesesongen er igang brukes utrolig mange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...