Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper på noen gode råd. Om 2 ukers tid er jeg ferdig med min seks måneder lange prøvetid. I min arbeidskontrakt står det at lønn kan reforhandles etter endt prøvetid. Jeg får heller ikke vært en del av de kollektive lønnsforhandlingene her jeg jobber, så det betyr at dersom jeg ikke forhandler nå, har jeg samme lønn frem til våren 2024.. (hos oss skjer lønnsforhandlinger en gang i året). Dette står i personalreglementet.

Jeg er relativt nyutdannet, og føler ikke jeg har så mye å gå på.. Eneste er at jeg har tatt på meg en ekstra rolle som ikke var tiltenkt min stilling. Den økonomiske situasjonen er også helt annerledes nå, enn det det var for seks måneder siden når jeg takket ja til jobben.. Alt har blitt så dyrt. 

Hvordan går jeg frem? 😥Skal sies at jeg takket ja til jobben uten å forhandle i det hele tatt... jeg turte ikke.. 

Anonymkode: 62586...abf

Skrevet

Snakk med fagforeningen din om du er usikker på hva du bør ligger på. Da har du et greit utgangspunkt.

Ellers må du bare følge rutinen på din arbeidsplass. Om du mener du har tatt på deg roller utover det som var avtalt må du jo argumentere med det som utgangspunkt. Og hvis det er slik at du ikke er fornøyd med lønna så har jeg god erfaring med å være ærlig på hva jeg forventer av lønn, og ikke nølt med å bytte jobb hvis det ikke følges opp fra arbeidsgivers side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...