AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Hei. Har en border collie på 2 år som har hatt diaré over flere dager, det startet natt til torsdag. Det har i hovedsak vært på natta så har vært veldig lite søvn her de siste dagene, han er i topp form så har ikke merket det noe på allmentilstand, han har heller ikke feber, blod i avføring og kaster heller ikke opp. Vi byttet fór til mer fettholdig fór et par dager før han fikk diaré, og sluttet da med det foret med en gang. jeg har gitt han pulver fra proplan og lite mat. Holder på nå å koker ris og hvit fisk til han. Jeg tenkte å ta han med til veterinær imorgen hvis det ikke gir seg noe snart. burde jeg være veldig bekymret? Noen som har erfaringer? Også er jeg veldig mottagelig for tips. håper på svar!! Anonymkode: d0704...3e1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 mange tråder her inne om dette. Jeg gir vannet av risavkok og litt vått ris i. (Ikke for mye ris) Og har også gode erfaringer med kokt hvit fisk. Feks frossen sei fra Firstprice:) Anonymkode: ebed5...753
svartkatt Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Dere må vel blande nytt og gammelt for en periode.. ikke skifte brått.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Zoolac/canicur (fås hos apotek og dyrebutikk) Biola Ris og fisk Jeg går alltid for de tre, i den rekkefølgen. Behøver ikke å gjøre alt samtidig. Siden det har vart lenge så ville jeg ha forsøkt zoolac/canicur (er to forskjellige) og ris og fisk. Det kommer an på årsaken og hvor ille det er, er det lite så går jeg for biola. Jeg bare minsker matmengden for å gi magen litt pause. Er det skikkelig ille så blir det ris og fisk. Så lenge du er sikker på årsaken til diaréen, og almenntilstanden er god, hunden spiser og drikker, så er ikke veterinær nødvendig med det første. Ikke før du har forsøkt det over i minst et døgn først. Anonymkode: 1d354...081 1
Criss Skrevet 7. februar 2023 #5 Skrevet 7. februar 2023 Vi hadde samme med vår collie for en 2 måneder siden. Dro på veterinæren der vi kjøpte pulver, så byttet vi også for. Vi fikk beskjed om at hvis det ikke ble bedre etter 3-4 uker så måtte de ta flere prøver(avf.prøve og blod prøve) av henne, men hun ble bra etter skifte av for + pulver.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Vi får sånn digestive våtmat hos veterinær om hunden får litt fordøyelsesproblemer (hun nekter å spise ellers). Da ordner det seg i løpet av 3 dager. Zoolac har vi også fått samtidig. Ville sjekket med veterinær om det ikke blir bedre uansett, eller i det minste tatt en telefon. Som andre sier også så kan det være at du bytter fôr litt for fort, og ikke gradvis blandet. Anonymkode: f2c1f...302
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Skal du bytte fôr, må du gjøre det gradvis. Særlig til noe som er mer krevende for magen, som mer energirikt fôr er. Gradvis kan være så mye som noen få kuler i gamle maten når en har en halv sekk igjen og så bygge oppover til en har spist opp gamle sekken og fått inn det nye. Jeg har ofte en sekk med id-fôr på lur (mat for dårlig mage), fåes hos dyrlege Anonymkode: de7d5...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå