Mad dog Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Jeg sitter fast med å velge hva jeg vil studere. Det står mellom rettsvitenskap og psykologi profesjon. Er det noen som kan dele sine erfaringer og om jobbmulighetene etter endt utdanning. Og evt hva kan man forvente å tjene
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Ønsker du å hjelpe syke mennesker som kanskje aldri blir friske? Eller ønsker du å jobbe med regler og paragrafer? Anonymkode: f0883...304 3
servitrise&suppe Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 For å si det sånn så er det stor forskjell på å jobbe relatert til mennesker mer teoretisk og praktisk kontra fysisk som når et gjelder psykologi. Har du like gode evner og ønsker på begge felt, så skjønner jeg spørsmålet bedre. Du vil ikke ha problemer med å få jobb som psykolog. Innen juss er prestasjoner og god gjennomføring og godt rennome svært viktig. Enten innad eller mer offisielt, så lønnen avhenger av nettopp dette.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Det er jo to vidt forskjellige yrker. Jeg ville valgt etter interesse. Jeg har alltid elsket å finne ut hvordan ting fungerer, lage ting og regne matte. Nå er jeg ingeniør, og føler ikke jeg jobber i heletatt, jeg gjør bare det jeg alltid har gjort, men nå får jeg betalt for det. Anonymkode: fe89b...56e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Ikke psykologi. Alt annet enn psykologi (Eller sykepleier). Det råder jeg som psykolog mine barn i alle fall Anonymkode: aad39...b6f
Mad dog Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke psykologi. Alt annet enn psykologi (Eller sykepleier). Det råder jeg som psykolog mine barn i alle fall Anonymkode: aad39...b6f Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 Jeg er utdannet jurist. Jeg kan svare deg konkret dersom du har noen nærmere spørsmål om utdannelsen eller yrket. Anonymkode: 2e246...1dd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Mad dog skrev (2 timer siden): Jeg sitter fast med å velge hva jeg vil studere. Det står mellom rettsvitenskap og psykologi profesjon. Er det noen som kan dele sine erfaringer og om jobbmulighetene etter endt utdanning. Og evt hva kan man forvente å tjene De to studiene er på ganske forskjellige ender av skalaen, her er det personlige egenskaper som spiller en utrolig stor rolle. Anonymkode: 8b6b6...a23
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke psykologi. Alt annet enn psykologi (Eller sykepleier). Det råder jeg som psykolog mine barn i alle fall Anonymkode: aad39...b6f Er du psykolog for dine barn, eller psykolog? Hvorfor fraråder du andre mennesker dette? Du sitter med din egen erfaring basert på deg selv og ditt liv. Det trenger ikke være relevant for andre. Anonymkode: 8b6b6...a23
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du psykolog for dine barn, eller psykolog? Hvorfor fraråder du andre mennesker dette? Du sitter med din egen erfaring basert på deg selv og ditt liv. Det trenger ikke være relevant for andre. Anonymkode: 8b6b6...a23 Jeg er psykolog og jeg ønsker absoludt ikke barns at mine skal bli det samme. Det er for emosjonellt krevende, å utelukkende jobbe med menneskers intense lidelse hele tiden. Man jobber også oftest i systemer som stiller krav til effektivitet heller enn kvalitet knyttet til de mest sårbare i samfunnet. Veldig få psykologer råder andre til å bli det samme. Anonymkode: aad39...b6f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 Jeg er jurist, og trives veldig godt med å slippe og forholde meg til folk hele tida. Jeg kan godt ha dager der jeg ikke er "på" hele tida, det går bare ut over meg selv. Som psykolog blir det vanskelig. Jeg vil også tro det kan være psykisk utmattende å jobbe med syke. Men det spørs jo veldig på hvordan man er som menneske, noen synes det er givende også 😊 Anonymkode: fb8a2...e07
Mad dog Skrevet 6. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er utdannet jurist. Jeg kan svare deg konkret dersom du har noen nærmere spørsmål om utdannelsen eller yrket. Anonymkode: 2e246...1dd Hei! Hvordan er jobbmulighetene i bransjen? Får man bare kjedelige jobber eller er det også mange gøye interessante jobber man kan få hvis man ikke bare har topp karakterer på vitnemålet. Og hvordan er lønnen?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #13 Skrevet 7. februar 2023 Mad dog skrev (9 timer siden): Hei! Hvordan er jobbmulighetene i bransjen? Får man bare kjedelige jobber eller er det også mange gøye interessante jobber man kan få hvis man ikke bare har topp karakterer på vitnemålet. Og hvordan er lønnen? Nå er ikke jeg den du spurte, men jeg er også jurist. Og det spørs hva du tenker på som gøy og interessant? Jeg sitter med klagesaker innen plan- og bygningsloven, og jeg synes det er kjempeinteressant (og jeg hadde dårlige karakterer). Men jeg tror ikke alle synes det høres like gøy ut 😄 Jeg tjener 650.000, men vi tjener dårligst av juristene i staten. Så heldigvis går det an å tjene mer. Anonymkode: fb8a2...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå