AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Opplever at partneren kommuniserer som ein foss når vi har i besøk i hjemmet av venner, kjente, og i sosiale lag, men så snart de drar endrer hun seg. Har i mange år følte meg mer, og mer som en slags omsorgsperson overfor partneren,,og er etterhvert kom til at eg troleg kunne fått det bedre alene. Eg har alltid tatt ansvar for alle regninger i forhold til faste utgifter, er betalt til rett tid og av egen konto. Inngåelse av forsinkringsavtaler, strømavtaler, autopass-avtaler, eu-kontroll bil, vedlikehold bil- bolig, m.m.. Når eg hører mange andre par kommuniserer alt som har med økonomisk planleggiing m.m . føler eg ein viss missunnelse. Sexualiteten, og det intime har vert fraverende i mange år,og motivasjonen er blitt synkende. Dama blei ufør 2011, og det tok ikkje lang tid før hun endret livsstil, Hun går til sengs omlag kl. 02,30 hver natt, og står opp om morgenen kl. 11. Har oppmodet dama om å gå seg regelmessig ein tur, men ingen respons, og hun tilbringer det mest dagene i stresslessen saman med strikketøyet. Julen 1921 kjøpte eg en smarttelefon, men den blei lagd i ein skuff, og den gamle "tastatelefonen"er fortsatt i daglig bruk, og er ikkje omstillingintrs. i forhold til elektronisk verktøy. Anonymkode: 01015...ce7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Enveis kommunikasjon sier du? La ikke merke til noe beskrivelse av kommunikasjon overhode i innlegget ditt jeg. Desto verre,,, Anonymkode: ce857...67f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enveis kommunikasjon sier du? La ikke merke til noe beskrivelse av kommunikasjon overhode i innlegget ditt jeg. Desto verre,,, Anonymkode: ce857...67f Når ein forsøker å få partneren i tale om forsikringavtaler, økonomi, vedlikehold, fellesutgifter , reiser o.s.v, og ikkje får noen tilbakemeldinger handler det vel om einveis- kommunikasjon, og ein føler seg etterhvert nokså alene med ansvaret. Vi lever idag i verden m.a bl.a til hurtige omstillinger i forhold til bruk av elektroniske hjelpemidler, og her bør det ligge eit ansvar på begge., Anonymkode: 01015...ce7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 En kraftig skjevfordeling ja.. Sånn er det jo mer eller mindre i alle parforhold. Gi og gi.. istedenfor gi og ta. Ikke i gode og onde dager heller. Mange årsaker til det. Vært i en del forhold selv og noen av de ble skjeve som f.. I de verre tilfellene ville jeg tenke meg noen mulige årsaker med en tiltaksløs partner. 1; Sykdom, diagnose, psykisk. 2; DU -- , er ikke tøff nok, stille krav med sterkere lut. 3; Partner er egentlig bare desillusjonert og lei forholdet og gidder rett og slett ikke å bidra. Mange kombinasjoner og frustrasjoner. Og får du ikke vedkommende i tale i det hele tatt er det vel bare å spekulere og evt glemme hele forholdet. I verste fall altså. Anonymkode: ce857...67f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Men hvilke andre ting snakker du med henne om da? Har hun forsøkt tidligere å få i gang en samtale med deg om følelser og forholdet deres og kanskje møtt en vegg der? Har du møtt henne på det hun ønsker? Eller har hun aldri villet noe mer enn barna (jeg antar dere har barn) og hus? Anonymkode: 3f51e...848 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Opplever at partneren kommuniserer som ein foss når vi har i besøk i hjemmet av venner, kjente, og i sosiale lag, men så snart de drar endrer hun seg. Har i mange år følte meg mer, og mer som en slags omsorgsperson overfor partneren,,og er etterhvert kom til at eg troleg kunne fått det bedre alene. Eg har alltid tatt ansvar for alle regninger i forhold til faste utgifter, er betalt til rett tid og av egen konto. Inngåelse av forsinkringsavtaler, strømavtaler, autopass-avtaler, eu-kontroll bil, vedlikehold bil- bolig, m.m.. Når eg hører mange andre par kommuniserer alt som har med økonomisk planleggiing m.m . føler eg ein viss missunnelse. Sexualiteten, og det intime har vert fraverende i mange år,og motivasjonen er blitt synkende. Dama blei ufør 2011, og det tok ikkje lang tid før hun endret livsstil, Hun går til sengs omlag kl. 02,30 hver natt, og står opp om morgenen kl. 11. Har oppmodet dama om å gå seg regelmessig ein tur, men ingen respons, og hun tilbringer det mest dagene i stresslessen saman med strikketøyet. Julen 1921 kjøpte eg en smarttelefon, men den blei lagd i ein skuff, og den gamle "tastatelefonen"er fortsatt i daglig bruk, og er ikkje omstillingintrs. i forhold til elektronisk verktøy. Anonymkode: 01015...ce7 Hvor gamle er dere to? 😅 Jeg syntes du bruker ordet kommunikasjon litt feil, når dere har besøk så prater hun som en foss. Når dere er alene er hun taus? I min verden er definisjonen på kommunikasjon at man snakker seg i mellom, blir bedre kjent og snakker om mer dypere ting - noe en et nødt til i et parforhold. Kommunikasjon er nøkkelen, man er nødt tilrå kommunisere om alt mulig i er parforhold, hvis ikke forsvinner både tillit og lykke. Har du tatt opp noen av disse tingene med henne? Hvordan reagerer hun, når du åpner deg og sier du savner dette? Syntes det høres både merkelig og utakknemlig ut å ikke gidde å åpne/bruke telefonen du ga henne. Kanskje hun tar deg for gitt? Sett deg ned med hun, og åpne deg opp - fortell hvordan du føler det og hva som må endre seg, for du er på randen til å gå. Anonymkode: 19660...757
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når ein forsøker å få partneren i tale om forsikringavtaler, økonomi, vedlikehold, fellesutgifter , reiser o.s.v, og ikkje får noen tilbakemeldinger handler det vel om einveis- kommunikasjon, og ein føler seg etterhvert nokså alene med ansvaret. Vi lever idag i verden m.a bl.a til hurtige omstillinger i forhold til bruk av elektroniske hjelpemidler, og her bør det ligge eit ansvar på begge., Anonymkode: 01015...ce7 Dette handler jo ikke om kommunikasjon, men jeg forstår hva du mener. Har du spurt henne om hvorfor hun melder seg ut og legger alt ansvaret over på deg? Isåfall burde du jo det, og kreve et svar. I alle parforhold så er det litt fordeling av "oppgaver" - jeg regner vel med at hun gjør andre ting? Som å lage mat, vaske huset og slikt? Anonymkode: 19660...757
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvor gamle er dere to? 😅 Jeg syntes du bruker ordet kommunikasjon litt feil, når dere har besøk så prater hun som en foss. Når dere er alene er hun taus? I min verden er definisjonen på kommunikasjon at man snakker seg i mellom, blir bedre kjent og snakker om mer dypere ting - noe en et nødt til i et parforhold. Kommunikasjon er nøkkelen, man er nødt tilrå kommunisere om alt mulig i er parforhold, hvis ikke forsvinner både tillit og lykke. Har du tatt opp noen av disse tingene med henne? Hvordan reagerer hun, når du åpner deg og sier du savner dette? Syntes det høres både merkelig og utakknemlig ut å ikke gidde å åpne/bruke telefonen du ga henne. Kanskje hun tar deg for gitt? Sett deg ned med hun, og åpne deg opp - fortell hvordan du føler det og hva som må endre seg, for du er på randen til å gå. Anonymkode: 19660...757 Det handler ikkje om arbeidsfordeling, men kommunikasjon i forhold til ansvarsfordeling i hjemmet. Vi lever i en tid med økte krav til omstillinger på en rekke områder både innenfor hjem, og utenfor hjemmet. Det meste av vår kommunikasjon i forhold til økonomisk planlegging, prioritering foregår idag igjennom elktroniske hjelpemidler. Har forsøkt å "tatt ting opp med henne" , men hun reagerer oftest bare med å vende det andre kinnet til. Ikkje skulle hun lære seg å bruke mobilen . ikkje skulle hun ta førerkort, ikkje skulle hun lære seg å nytta data til bruk av nettbank. Smarttelefonen eg kjøpte i julegave 2021 ga henne ingen glede, og ligg framleis i en skuff.. Føler vel at vi forlengst har vokst ifra hverandre, og savner en partner der kjemien stemmer bedre. Hun sa engang at ein skal ikkje prøve å forandre på eit menneske, og ein slik holdning er nok troleg innledningen til mange samlivsbrudd. Anonymkode: 01015...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå