AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Del Skrevet 6. februar 2023 Var forkjølet for ca 8 dager siden og har hostet siden. Slimhoste hele veien og opplever at det bare blir mer og mer slim, selv om andre forkjølelsessymptomer er borte. Har ikke hatt feber, men føler meg syk når jeg er på jobb (ikke hjemme når jeg kan slappe av). Har hostet opp noe gult slim siste dagene, men ellers bare blankt/hvitt. Surkler i brystet innimellom, men får hostet opp. Har brukt slimløsende medisin. Når er det eventuelt på tide å kontakte lege? Bronkitt pleier vel å gå over av seg selv og krever ikke medisin. Anonymkode: 9f978...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Del Skrevet 6. februar 2023 Jeg har hørt etter 6 uker med hoste kan man ta kontakt med lege. Anonymkode: 9c5ec...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Del Skrevet 6. februar 2023 Pleier du å hoste? Altså, jeg hoster alltid når jeg får luftveisinfeksjoner, og ofte må jeg bare hoste meg ferdig, uansett hvor mange uker det tar. Andre ganger kjenner jeg at det er annerledes, og da tar jeg en tur til legen. Ville ikke gått med den hosten i seks uker, men hvis du faktisk har sykdomsfølelse etter at du har blitt frisk fra forkjølelsen, og det blir verre, så ville jeg tatt en tur mot slutten av uka ihvertfall. At du føler at slimet øker kan jo være fordi du tar slimløsende. Ingen vits i å gå i ukesvis uten å få sjekket. Det er min mening da. Har hatt lungebetennelse x antall ganger, fått kortisontabletter osv pga ting som sitter i lungene, så det er faktisk greit å sjekke innimellom. Anonymkode: 7e3d9...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Del Skrevet 6. februar 2023 Det kan være en betennelse en plass, jeg hadde noe lignende for noen år siden, hadde betennelse mellom lungene og halsen, husker ikke helt, men til slutt var det helt jævlig med hoste og slim. Måtte ha medisiner. Og du hoster opp gult slim så jeg ville sjekka det. Anonymkode: 96a62...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Del Skrevet 6. februar 2023 Jeg hadde det også nylig slik. Var syk i 14 dager og hostet endel lenger. Fikk resept på hostedempende og slimløsende og beskjed om å ta kontakt om slimet ble farget ( tror type brunlig) for da kan det være bakterielt og evt behov for antibiotika. Jeg tror du kan se det an. Ønsker deg god bedring. Det er skikkelig kjipt å ha det slik🌸 Anonymkode: 123ad...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Del Skrevet 6. februar 2023 Dette har jeg hver gang jeg er forkjøla eller influensa. Slimer som fy og hoster meg omtrent forderva. Sist gang klarte jeg ikke mer og fikk slimløsende på resept. Du døven det hjalp. Ble bra på 2-3 dager. Ring legekontoret i morgen og spør om legen kan skrive ut noe på resept. Husk å si du har prøvd alt uten resept. Da har du gjort ett forsøk selv. Jeg er utdannet apotektekniker og lærte at dette sølet de selger uten resept svært sjelden hjelper. Jeg personlig bruker ikke noe av det. Eneste jeg kan anbefale som ett forsøk er Bisolvon som er uten resept. Jeg håper innlegget kan bli stående da jeg ikke har gitt ut noe dosering da legen gjør det om ts får resept på noe som virkelig hjelper. Anonymkode: a020f...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå