AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Går på Yasmin og har gjort det siden desember, er nå i første uke på tredje brett. Men den gjør meg ufattelig kvalm, så jeg har nå fått resept på Yasminelle som eg jeg har brukt uten bivirkninger tidligere. Kan jeg bytte i dag eller MÅ JEG lide meg gjennom 2,5 til med kvalme på Yasmin? Er det andre ting som gjør dette problematisk annet enn prevensjonseffekten? Vi kan bare bruke kondom uansett Anonymkode: 58dc8...af0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg bytte i dag eller MÅ JEG lide meg gjennom 2,5 til med kvalme på Yasmin Skal stå 2,5 uke* TS Anonymkode: 58dc8...af0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Du kan bytte midt i brettet og i pakningsvedlegget står det da forklart hvordan du må gjøre det mtp tilleggsprevensjon. Pakningsvedlegg finner du på felleskatalogen.no. Anonymkode: a0cca...c59
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan bytte midt i brettet og i pakningsvedlegget står det da forklart hvordan du må gjøre det mtp tilleggsprevensjon. Pakningsvedlegg finner du på felleskatalogen.no. Anonymkode: a0cca...c59 Det står kun at man -helst- skal begynne etter enten siste aktive pille eller etter siste sukkerpille, ingenting om hva som skjer eller konsekvenser om man bytter midt i brettet.. Noen som vet noe mer om dette? TS Anonymkode: 58dc8...af0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Du begynner rett på yasminelle. Altså hvis du allerede har tatt yasmin i dag starter du med yasminelle i morgen. Konsekvensen er mest sannsynlig får du ikke menstruasjon før du er ferdig med yasminelle-brettet. Anbefaler å bruke tilleggsprevensjon de første 7 dagene for å være sikker. Hvis du fortsatt er usikker så ringer du legen din eller apoteket i morgen. Anonymkode: d3bd3...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå