AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 På papiret har vi samme rettigheter og likestillingen skal vi være glade for. Men jeg kan komme på en rettighet menn fortsatt har, som kvinner ikke har. De kan prompe med vilje i settinger hvor det egentlig ikke passer seg, uten at noen synes det virker rart. Det kan ikke vi kvinner gjøre,med mindre det er et uhell. Er det et uhell så synes folk det er komisk, men ikke hvis det er med vilje. Dette er anderledes for menn, for da synes folk at det er komisk uansett. Anonymkode: 1f28a...60e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Vel, tenker mer på at menn har høyere lønn (ikke i sport, da avhenger det av antall seere) Sikkert mye annet også Kvinner får ikke være hjemme for å amme, de må begynne å jobbe igjen raskt. At barn ammer lenge er en stort fordel for samfunnet, da de får et mye bedre immunforsvar. Dette er sant, forskning viser det. Og de jeg kjenner som ammet barna sine helt til 3 år har barn som seriøst aldri er syke, osv. Inkludert meg. Har hatt vannkopper, eneste sykdommen jeg har hatt som har vart i over 3 dager maks. Derfor synes jeg kvinner bør få fri fra jobb lenger for å kunne amme. Dette er ikke i forhold til rettigheter menn har, men en rettighet kvinner bør ha om de ønsker. Anonymkode: 65ada...b4a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Hvis du skal tenke på rettigheter på papiret så er vel ikke fising akkurat inkludert. Hvis vi skal se på alt "utenom" papiret så kommer jeg på mye hvor det ikke er likestilling. Anonymkode: 7365c...501 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 svartkatt skrev (1 minutt siden): Er du seriøs nå? Promp? Promp er en del av hverdagen og en del av kulturen vår som art. Anonymkode: 1f28a...60e 1
svartkatt Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Promp er en del av hverdagen og en del av kulturen vår som art. Anonymkode: 1f28a...60e Ja, alle kan gjøre det. Ikke bare menn. 1 1
Bombasi Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): På papiret har vi samme rettigheter og likestillingen skal vi være glade for. Men jeg kan komme på en rettighet menn fortsatt har, som kvinner ikke har. De kan prompe med vilje i settinger hvor det egentlig ikke passer seg, uten at noen synes det virker rart. Det kan ikke vi kvinner gjøre,med mindre det er et uhell. Er det et uhell så synes folk det er komisk, men ikke hvis det er med vilje. Dette er anderledes for menn, for da synes folk at det er komisk uansett. Anonymkode: 1f28a...60e Helt feil. Menn kan ikke prompe på jobb, på bussen, i selskap eller andre offentlige steder. Men at det slippes en fis i ny og ned gjør vi jo alle. Selv kvinner promper i upassende settinger, men bare uten lyd. For øvrig kan dere fint bare prompe høylytte dere også. Det er kun dere selv som stopper det fra å skje. Endret 6. februar 2023 av Bombasi 2 1
Fjollefyr Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Ja dette er en rettighet jeg verdsetter veldig høyt. Å prompe er jo en menneskerett. Men vegrer meg for å prompe når jeg går med dameklær. Rart.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 7 minutter siden, Bombasi said: For øvrig kan dere fint bare prompe høylytte dere også. Det er kun dere selv som stopper det fra å skje. Dette er helt sant. Det er på høy tid at kvinner slutter å lide i stillhet. Prompeopprør! Anonymkode: 51d1c...54e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: På papiret har vi samme rettigheter og likestillingen skal vi være glade for. Men jeg kan komme på en rettighet menn fortsatt har, som kvinner ikke har. De kan prompe med vilje i settinger hvor det egentlig ikke passer seg, uten at noen synes det virker rart. Det kan ikke vi kvinner gjøre,med mindre det er et uhell. Er det et uhell så synes folk det er komisk, men ikke hvis det er med vilje. Dette er anderledes for menn, for da synes folk at det er komisk uansett. Anonymkode: 1f28a...60e Dette forteller mest om hvilket miljø du er i. Anonymkode: a9de7...e86 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 Fjollefyr skrev (22 minutter siden): Ja dette er en rettighet jeg verdsetter veldig høyt. Å prompe er jo en menneskerett. Men vegrer meg for å prompe når jeg går med dameklær. Rart. Ikke sant. Anonymkode: 1f28a...60e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette forteller mest om hvilket miljø du er i. Anonymkode: a9de7...e86 Har ikke med miljø å gjøre. Alle må slippe en promp av og til i en setting det passer dårlig, men da må visst damene knipe igjen. Anonymkode: 1f28a...60e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 Bombasi skrev (30 minutter siden): For øvrig kan dere fint bare prompe høylytte dere også. Det er kun dere selv som stopper det fra å skje. Ikke før vi havner på gamlehjem. Der promper damer mer enn mennene fordi de har holdt det inne i 90 år , så da kommer alt plutselig fordi muskulaturen svikter og det går ikke lenger å holde seg. Anonymkode: 1f28a...60e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke med miljø å gjøre. Alle må slippe en promp av og til i en setting det passer dårlig, men da må visst damene knipe igjen. Anonymkode: 1f28a...60e Det må menn også, men tydeligvis ikke i din omgangskrets. Anonymkode: a9de7...e86
Fjollefyr Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke sant. Anonymkode: 1f28a...60e Nå kom jeg på en historie om promping. Jeg hadde pyntet meg i en veldig fin lyseblå selskapskjole. Da jeg tok på meg sko for å gå ut slapp jeg en promp i gangen. Min kone ble litt paff og kommenterte. "Promper du i si kjole? Det er rart" Jeg ble veldig flau, noe jeg vanligvis ikke blir av å prompe.
Isambard Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 Det høres nok ut som et eventyr for dere, men for meg som har vært på noen gutteturer - not so much.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 Fjollefyr skrev (11 minutter siden): Nå kom jeg på en historie om promping. Jeg hadde pyntet meg i en veldig fin lyseblå selskapskjole. Da jeg tok på meg sko for å gå ut slapp jeg en promp i gangen. Min kone ble litt paff og kommenterte. "Promper du i si kjole? Det er rart" Jeg ble veldig flau, noe jeg vanligvis ikke blir av å prompe. Da skjønner du greia. Anonymkode: 1f28a...60e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Skrevet 6. februar 2023 Fise er ingen rettighet. Det er noe alle gjør, så man kan ikke gjøre det til en spesiell rettighet som noen fåhar. Anonymkode: f2dca...960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå