AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Holder du alltid partneren din løpende oppdatert hvor du drar, og når du drar o.s.v. Du blir forsein hjem etter jobben. Eller du skal ta del i dugnadarbeide, Eller skal på besøk hos venner , på kiino. resturant, fotballkamp, etc. ? Anonymkode: fdc4e...cb7
c_buk Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Nei og ja. Jeg gir beskjed om det er noe som påvirker henne. F.eks om jeg er sen hjem fra jobb eller om jeg skal bort u helga. Men hvis jeg f.eks sier at jeg skal til byen og møter noen venner, så gir jeg ikke beskjed om jeg gjør noe annet rett etterpå. Så lenge vi ikke har avtalt middag eller noe samme da. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Ja. Siden vi er partnere og har felles barn som også er felles ansvar synes jeg det er både naturlig og nødvendig. Men hvis jeg skal bort en helg forteller jeg ikke nødvendigvis alle detaljene, men når jeg drar og når jeg kommer hjem. Partner vet jeg skal til Stockholm, og med hvem, men ikke hvor jeg skal spise lunsj. Anonymkode: d2345...2be 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Ja, hele tiden, det føles veldig rart og unaturlig å ikke gjøre det. Anonymkode: 504be...83a 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 Ikke på detaljnivå om det ikke er relevant nei, men vi holder stort sett en naturlig kontakt i løpet av dagen uansett. Anonymkode: 6ab50...4a1 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 Ja, og nei. Om jeg gjør ting innenfor en vanlig arbeidsdag, eller om han er på reise, så gir jeg ikke beskjed. Om jeg har overtid, eller skal møte venninner, eller velger å trene på sparket, så sender jeg en melding om "sent hjem fordi......" Og tilsvarende i helger, selvfølgelig. "jeg løper en tur, ca en time, over ****" Anonymkode: 383ba...de7 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Ja, vi er gift og har felles barn. Hadde vært veldig dårlig gjort og bare ikke kommet hjem uten å avtale det med den andre. Anonymkode: 907c3...7e3 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 Ja. Er greit for han å vite hvor han kan lete hvis jeg forsvinner eller blir utsatt for noe. Anonymkode: e81b2...07b
Trolltunge Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 Ja det gjør jeg nok. Ikke fordi jeg har meldeplikt, men det faller seg naturlig. Vi bor jo sammen. 1 2
Tanuki Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 ja, mer eller mindre. Har barn og kjæledyr, så kan ikke bare forsvinne i flere timer uten å si i fra. Alltid tenkt at det er helt normalt, og normal folkeskikk, å la samboer/ektefelle hvite sånn ca hvor du er og når du kommer hjem. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 Ofte, ja. Selv om vi ikke bor sammen, holder vi løpende kontakt. Vi må jo avtale når vi skal treffes pluss vi pleier ofte si om vi skal trene, hobby ol den dagen. Men siden vi ikke bor ilag, sier jeg ikke alt som skjer og ber heller ikke om det fra ham. Vi spiser feks ikke middag ilag daglig. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja. Er greit for han å vite hvor han kan lete hvis jeg forsvinner eller blir utsatt for noe. Anonymkode: e81b2...07b Den var mørk... Anonymkode: 19d82...596
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 Eit godt samliv handler om samspel, kommunikasjon, og samarbeid. Har ein omsorgsansvar for barn så er det naturleg at ein som par holder hverandre oppdatert. Vi lever i en tid da de aller fleste har en mobil på lomma, og er ofte tilgjengeleg det meste av døgnet. Stadig flere velger idag singeltilverelsen til fordel for en samlivsform. og skulle ikkje forundre meg at det å føle på en slags "meldeplikt" overfor en partner er grunn til at mange velger singeltilverelsen. Det å hele tiden "melde fra hvor du går" blir en slags frihetsberøvelse" og kan oppfattes sommen slags overvåkning av partneren, og det handler om tillit. Anonymkode: fdc4e...cb7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 Ja og nei Spørs hva jeg skal for no Hvis jeg skal ut på byn, så sier jeg ifra Anonymkode: 10911...19f
PM75 Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 Som oftest ja. Alltid blir å dra det for langt. Men det å prate sammen om dagen er en helt naturlig ting for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 Ja, vi er samboere og jeg sier til og med som regel hvor jeg går på tur (eller sender en snap) i tilfelle jeg skulle komme utfor noe sånn at han prøver å finne meg før det har gått så lang tid at jeg har frøset til døde. Anonymkode: f9a03...787
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 Ja, vi gjør vel begge to det. Litt også for å holde logistikken i orden med Tre barn som ofte også har sine planer. Anonymkode: a8eca...daa
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 Nei så lenge vi ikke bor sammen synes jeg ikke det er nødvendig så fremt man ikke skal reise bort. Da vil jeg gjerne ha beskjed iallefall… Anonymkode: 7ede1...323
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, vi er samboere og jeg sier til og med som regel hvor jeg går på tur (eller sender en snap) i tilfelle jeg skulle komme utfor noe sånn at han prøver å finne meg før det har gått så lang tid at jeg har frøset til døde. Anonymkode: f9a03...787 Drar på på sjøen kan det vera greitt å gjo beskjed. Drar du på fjellet kan det vera greitt å gji beskjed. Men, ser "ærleg talt "ikkje noen grunn til meldplikt når ein går til tannlegen, butikken, besøker naboen, bowling, fotballkamp, kino etc. Anonymkode: fdc4e...cb7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Skrevet 6. februar 2023 Ein kolega holder kona løpende orientert hvor han er når han kommer hjem. og er han ikkje hjemme til avtalt tid så renner meldingene innpå telefonen. Hun sender meldinger om alt som skjer,og og hun er tydelegvis ekstremt sjalu, og må vera ekstra slitsomt. Anonymkode: fdc4e...cb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå