AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Jeg har ikke tatt noen av barnevaksinene om igjen, eneste var stivkrampe som jeg tok 14 år siden. Så trenger å ta flere om igjen. Men gir de deg alt i et stikk når du sier hvor du skal og når du tok de sist? Jeg er født i 1982 og fulgte programmet da. Bare ser for meg selv som en nålepute. Bør det gå litt tid mellom hver vaksine om man tar mange? Hep A og B er kanskje lurt? Skal først og fremst være i byer. I japan, men usikker på hvor vi skal etter det. Anonymkode: 7a0f4...1b6
enkefru Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Nå tok jeg headingen i tråden din og googlet den, fikk opp greit svar på det spørsmålet synes jeg... Hvilke reisevaksiner bør jeg ta? - FHI 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Jeg har reist mest i Vietnam, Kina, Laos og Thailand. Både i byer og på landsbygda. Jeg har blitt anbefalt å være oppdatert på barnevaksinene, og å ta hepatitt A i tillegg. Jeg har fått beskjed om at hepatitt B ikke er nødvendig, men det kommer kanskje litt an på hva du skal gjøre der. Vaksinekontoret har også tilbudt en koleravaksine, men den har jeg aldri tatt. Jeg tror jeg fikk to stikk den første gangen jeg skulle til sørøst-Asia, ett med barnevaksinene og ett med hepatitt A. Anonymkode: 5d54d...be5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Fjugur skrev (4 timer siden): Nå tok jeg headingen i tråden din og googlet den, fikk opp greit svar på det spørsmålet synes jeg... Hvilke reisevaksiner bør jeg ta? - FHI Takk for link. Lurte også på om de gjør alt i samme sprøyte og om det er lurt å ta alle samtidig etc Anonymkode: 7a0f4...1b6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har reist mest i Vietnam, Kina, Laos og Thailand. Både i byer og på landsbygda. Jeg har blitt anbefalt å være oppdatert på barnevaksinene, og å ta hepatitt A i tillegg. Jeg har fått beskjed om at hepatitt B ikke er nødvendig, men det kommer kanskje litt an på hva du skal gjøre der. Vaksinekontoret har også tilbudt en koleravaksine, men den har jeg aldri tatt. Jeg tror jeg fikk to stikk den første gangen jeg skulle til sørøst-Asia, ett med barnevaksinene og ett med hepatitt A. Anonymkode: 5d54d...be5 Takk for god informasjon. Greit at de har barnevaksinene i en. Anonymkode: 7a0f4...1b6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke tatt noen av barnevaksinene om igjen, eneste var stivkrampe som jeg tok 14 år siden. Så trenger å ta flere om igjen. Men gir de deg alt i et stikk når du sier hvor du skal og når du tok de sist? Jeg er født i 1982 og fulgte programmet da. Bare ser for meg selv som en nålepute. Bør det gå litt tid mellom hver vaksine om man tar mange? Hep A og B er kanskje lurt? Skal først og fremst være i byer. I japan, men usikker på hvor vi skal etter det. Anonymkode: 7a0f4...1b6 Jeg har aldri tatt noe til Thailand men tok alt de anbefalte til India. Vet ikke hva jeg fikk men alt ble tatt samtidig på et sted de drev kun med reisevaksiner. Anonymkode: 92f2a...df8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå