AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Hei! Jeg og samboer trives godt med dette venneparet i helg er det våres tur å ha dem over på middagsbesøk, blir hjemmelaget lasagne med hvitløksbrød da. Og vi har alltid is og små snacks, jeg har blitt etterspurt av venninna mi om vi virkelig kan lage ostekaken og at den så veldig god ut og må nesten lage den til i helg så de kan prøve! Koselig synes jeg men tanken min sier «orker jeg virkelig å bruke tid på å lage kake i helg? Blir jo mye rydding og oppvask». Og med at jeg er så glad i kake at jeg ikke liker ikke tanken på om folk skulle finne seg på å spørre om å få ta med seg et stykke hjem😭 jeg har jo sakt at ja kanskje, men er ikke helt sikker på om jeg gidder alikevel, hos dem får vi servert godis. Hva hadde dere servert? Som ikke tar så langt tid og mye styr Anonymkode: 2e474...111
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Hvis jeg skal lage en veldig enkel dessert blir det bærcrumble eller frisk frukt/bær med limesabayonne. Men jeg liker å bake da, så hadde sikkert laget ostekake om det var det de ønsket - bunn en dag, så fyll og så topping de neste dagene. Da føles det mindre tidkrevende. Anonymkode: 04450...009 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Bare si at det ble ikke tid om spurt hvorfor det ikke ble kake og ignorer alle kommentarer Eventuelt lag kaken og gjem den til de har dratt og serverer noe enkelt kjøpt. Anonymkode: 850cb...42f 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Jeg hadde servert iskake. Den kan jeg kjøpe i butikken. Anonymkode: b0435...000 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Ingenting galt med is. Hadde servert varme bær til. Anonymkode: 1ebd7...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 Jeg elsker kake og dessert, men som gjest hadde jeg også blitt forøyd med bare noe veldig god sjokolade. Anonymkode: ebbc3...73e 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 Jeg hadde glatt laget den kaken for å glede min venninne . Dere har vel oppvaskmaskin i hus? Anonymkode: 5afc0...295 15
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde servert iskake. Den kan jeg kjøpe i butikken. Anonymkode: b0435...000 Er du 85 år gammel??? Anonymkode: ccdae...335 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! Jeg og samboer trives godt med dette venneparet i helg er det våres tur å ha dem over på middagsbesøk, blir hjemmelaget lasagne med hvitløksbrød da. Og vi har alltid is og små snacks, jeg har blitt etterspurt av venninna mi om vi virkelig kan lage ostekaken og at den så veldig god ut og må nesten lage den til i helg så de kan prøve! Koselig synes jeg men tanken min sier «orker jeg virkelig å bruke tid på å lage kake i helg? Blir jo mye rydding og oppvask». Og med at jeg er så glad i kake at jeg ikke liker ikke tanken på om folk skulle finne seg på å spørre om å få ta med seg et stykke hjem😭 jeg har jo sakt at ja kanskje, men er ikke helt sikker på om jeg gidder alikevel, hos dem får vi servert godis. Hva hadde dere servert? Som ikke tar så langt tid og mye styr Anonymkode: 2e474...111 Hva? Her virker du kjemperar! Lag to kaker, da, om du ikke tåler at de ønsker å ha med seg en kakebit hjem. Anonymkode: 6d6cc...6e6 19 5
Elle Melle Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 Har du lyst til å lage kake/spise kake, så lager du kake. Hvis ikke, så finner du på noe annet. Eller du lager porsjonsostekake, en til hver (og lager resten til bare dere og har den pakket vekk i kjøleskapet til senere slik at ingen ber om å få ta med hjem hvis det var en utfordring). Hvis du kjøper alle mulige gode toppingen til isen er det null mer arbeid og likevel festlig. 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 For en merkelig tråd. Og hva gjør den i barn og familie? Jeg hadde laget ostekake for å glede venninnen min. Ingen hadde spurt om å ta med seg hjem, det gjør man jo bare ikke. Hvis du er så redd for at de spør, si at du har lovet bort restene til naboen. Anonymkode: ccdae...335 9
Kristin70 Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Og med at jeg er så glad i kake at jeg ikke liker ikke tanken på om folk skulle finne seg på å spørre om å få ta med seg et stykke hjem😭 Den logikken forsto ikke jeg, du som elsker kake kan ikke lage kake fordi du er redd for at andre liker den... 15 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 Da vet du at du har vært for mye på KG (og er over gjennomsnittet glad i kake) når du er redd gjestene skal be om å få med seg en bit kake hjem. Anonymkode: 015c3...1bd 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 Hehe, hva i alle dager er greia med alle trådene om å ta med seg rester??? Lag sjokolademousse fra toro. Is er bare godt hvis det er varme bær inntil.. Anonymkode: 254c1...99d 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva? Her virker du kjemperar! Lag to kaker, da, om du ikke tåler at de ønsker å ha med seg en kakebit hjem. Anonymkode: 6d6cc...6e6 Man ber jo ikke om å få med seg kake hjem. Jeg spør av og til gjestene fordi jeg ikke vil bli tjukk av å spise rester, men det er faktisk sykt frekt å spørre om slikt. Anonymkode: ccdae...335 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 Du kan lage safarikake. Det er en slags ostekake som kan smelles sammen rett før servering. Fin i små glass eller porsjonsformer. Anonymkode: a6bb7...74d 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 Når du trenger et forum for å ta denne beslutningen, er det kanskje ikke rart du tenker dette er mye styr heller. Vi andre voksne lager en kake uten særlig mas og setter inn oppvasken uten ekstern hjelp. Eller så lar vi være om vi ikke har lyst. Har du det slik med andre beslutninger i hverdagen også? Skjerf eller ikke skjerf? Potet eller ris til maten? Legge deg 23 eller 23.30? Anonymkode: ef394...16f 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 Jeg tror TS ikke er oppvokst med å være gjestfri og villig til å gi. Følelsen av at en taper på det styrer det hele. Det heles styres fra egoismesenteret i hjernen Anonymkode: 5afc0...295 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du 85 år gammel??? Anonymkode: ccdae...335 Nei... Er bare veldig glad i is, og synes iskake er litt mer "ordentlig" dessert enn kuleis med saus. (Og varme bær på is er egentlig en skuffelse, for det "ødelegger isen".) Anonymkode: b0435...000 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå