AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Hei. Jeg har en baby på 8 dager. H•n sover hele dagen, må vekkes for mat og sovner igjen med en gang. Hender h•n har øynene oppe littegrann før h•n sovner igjen. H•n har kun hatt 3 bleier med avføring (bek) siden fødsel, (samme dag som fødsel, og 2 etter vi reiste hjem) men tisser greit tror jeg. Jeg ammer, men er usikker på om h•n får i seg nok. Har begynt å pumpe også, så h•n får på flaske innimellom for da vet jeg hva h•n får i seg. H•n må vekkes for mat både på dagtid og natt. H•n har noen øyeblikk på dagtid hvor h•n gråter og skriker skikkelig, og alltid urolig på kvelden før h•n sovner for natta. Promper en del og virker veldig plaget med magen. Kjenner jeg blir så bekymret for om h•n får i seg nok melk, og for at h•n omtrent sover hele døgnet og for at h•n ikke bæsjer. Er det noen som har opplevd eller er i samme situasjon? Og er det noen som vet hvor mange ml de bør få i seg hvert måltid? Anonymkode: b2ab8...50b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Kjære deg♥️ Jeg kjenner igjen bekymringene, men det går nok veldig fint! Her er det jeg kan si fra min erfaring: min gutt sov bortimot hele tiden de første 2-3 ukene. Bæsj var det kanskje hver 3. dag. Jeg gikk over til MME så pga det var jeg sikker på hvor mye han spiste. Men jeg tenker at babyen din ikke ville sovet godt og lenge hvis han var sulten😅 Uansett skal du vel straks til helsestasjonen og da kan du veie babyen og se om hen vokser normalt. Da kan du jo lufte disse andre tankene også♥️ Anonymkode: f8d4d...970 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kjære deg♥️ Jeg kjenner igjen bekymringene, men det går nok veldig fint! Her er det jeg kan si fra min erfaring: min gutt sov bortimot hele tiden de første 2-3 ukene. Bæsj var det kanskje hver 3. dag. Jeg gikk over til MME så pga det var jeg sikker på hvor mye han spiste. Men jeg tenker at babyen din ikke ville sovet godt og lenge hvis han var sulten😅 Uansett skal du vel straks til helsestasjonen og da kan du veie babyen og se om hen vokser normalt. Da kan du jo lufte disse andre tankene også♥️ Anonymkode: f8d4d...970 Takk for svar ❤️ Man blir jo så usikker. Leser jo på ammehjelpen at de bør ha 1-2 bæsjebleier om dagen.. Og andre nevner at babyen sover så mye fordi det er så slapp av for lite mat. Er jo ikke rart man blir forvirret og bekymret 🙁 Får hjemmebesøk av helsesykepleier på onsdag heldigvis. Sluttet du helt å amme eller delammet du og ga mme i tillegg? Får se når vi får besøk på onsdag åssen vekten er og om vi må gi mme i tillegg. Anonymkode: b2ab8...50b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Hva tenker du skal skje om du bare skriver HAN eller HUN???? Anonymkode: ad24e...1f0 22 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tenker du skal skje om du bare skriver HAN eller HUN???? Anonymkode: ad24e...1f0 Er det noe å henge seg opp i?? Gå og troll et annet sted.. Seriøst Anonymkode: b2ab8...50b 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva tenker du skal skje om du bare skriver HAN eller HUN???? Anonymkode: ad24e...1f0 Helt enig. Fremstår helt idiotisk. Anonymkode: 48643...ee8 20
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Helt enig. Fremstår helt idiotisk. Anonymkode: 48643...ee8 Hva er problemet deres? Har dere ikke annet å gjøre enn å henge dere opp i det? Dere kritiserer en sårbar nybakt mamma over en filleting… Anonymkode: b2ab8...50b 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Du kan stikke innom helsestasjonen i morgen og få veid babyen. Anonymkode: e8489...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva er problemet deres? Har dere ikke annet å gjøre enn å henge dere opp i det? Dere kritiserer en sårbar nybakt mamma over en filleting… Anonymkode: b2ab8...50b Er oppriktig nysgjerrig på hva hun tror skal skje om hun skriver som normale folk, og det har da absolutt ingenting med å gjemme seg bak å være en sårbar mamma å gjøre eller ikke. Snakk om å dra offerkortet på andres vegne for et helt legitimt spørsmål. Anonymkode: ad24e...1f0 15
Eneri Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 Får du til å veie babyen selv hjemme med jevne mellomrom? Da mine var små, brukte vi sånn vanlig "gammeldags" kjøkkenvekt for å følge med for å bli beroliget. Man har jo ikke anelse om ungen drikker mye eller lite ved amming, og det hjalp i alle fall meg til å slutte å bekymre meg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 Gidder ikke lese mer enn to linjer pga "h*n". Ikke skriv slikt TS...blir for dumt Anonymkode: 20f8f...3f2 4 3
Lineaaa Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 Til Ts. Jeg var også usikker på om jeg hadde nok melk. Gikk derfor daglig trilletur til helsestasjonen for å veie. Send gjerne mannen, så får du litt tid for deg selv, + full kontroll på utvikling av vekten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg har en baby på 8 dager. H•n sover hele dagen, må vekkes for mat og sovner igjen med en gang. Hender h•n har øynene oppe littegrann før h•n sovner igjen. H•n har kun hatt 3 bleier med avføring (bek) siden fødsel, (samme dag som fødsel, og 2 etter vi reiste hjem) men tisser greit tror jeg. Jeg ammer, men er usikker på om h•n får i seg nok. Har begynt å pumpe også, så h•n får på flaske innimellom for da vet jeg hva h•n får i seg. H•n må vekkes for mat både på dagtid og natt. H•n har noen øyeblikk på dagtid hvor h•n gråter og skriker skikkelig, og alltid urolig på kvelden før h•n sovner for natta. Promper en del og virker veldig plaget med magen. Kjenner jeg blir så bekymret for om h•n får i seg nok melk, og for at h•n omtrent sover hele døgnet og for at h•n ikke bæsjer. Er det noen som har opplevd eller er i samme situasjon? Og er det noen som vet hvor mange ml de bør få i seg hvert måltid? Anonymkode: b2ab8...50b Det er helt normalt at så små sover hele døgnet. Det er hva de skal sove, spise og bæsje 😂 Anonymkode: fcf9d...b9a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Gidder ikke lese mer enn to linjer pga "h*n". Ikke skriv slikt TS...blir for dumt Anonymkode: 20f8f...3f2 Jeg lurer oppriktig på hvorfor det er så dumt? Hva om man vil være 100% anonym? Anonymkode: b2ab8...50b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 Lineaaa skrev (32 minutter siden): Til Ts. Jeg var også usikker på om jeg hadde nok melk. Gikk derfor daglig trilletur til helsestasjonen for å veie. Send gjerne mannen, så får du litt tid for deg selv, + full kontroll på utvikling av vekten. Trodde ikke man kunne dra innom helsestasjonen med mindre det er åpen dag? Det er det her på fredager Anonymkode: b2ab8...50b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurer oppriktig på hvorfor det er så dumt? Hva om man vil være 100% anonym? Anonymkode: b2ab8...50b Du er jo 100% anonym uavhengig om du skriver «han» eller «hun» 😂🙈 Anonymkode: fcf9d...b9a 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trodde ikke man kunne dra innom helsestasjonen med mindre det er åpen dag? Det er det her på fredager Anonymkode: b2ab8...50b Åpen dag er visst du ønsker å snakke med lege/helsesøster, men om du skal veie så kan du gjøre det når som helst. Er et godt tips om du er redd for at barnet får i seg for lite. Så slipper du å bekymre deg sånn. Anonymkode: 571c7...fa6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er jo 100% anonym uavhengig om du skriver «han» eller «hun» 😂🙈 Anonymkode: fcf9d...b9a Det kan ikke være kjente her inne som kan kjenne igjen ting som blir skrevet tenker du? Og hvis man ikke ønsker at folk skal forstå at det er «deg» så må det være lov å skrive sånn. Hvis du synes det er så teit hvorfor gidder du å kommentere? Seriøst, finn på noe annet enn å kritisere folk Anonymkode: b2ab8...50b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åpen dag er visst du ønsker å snakke med lege/helsesøster, men om du skal veie så kan du gjøre det når som helst. Er et godt tips om du er redd for at barnet får i seg for lite. Så slipper du å bekymre deg sånn. Anonymkode: 571c7...fa6 Okei, takk! Anonymkode: b2ab8...50b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan ikke være kjente her inne som kan kjenne igjen ting som blir skrevet tenker du? Og hvis man ikke ønsker at folk skal forstå at det er «deg» så må det være lov å skrive sånn. Hvis du synes det er så teit hvorfor gidder du å kommentere? Seriøst, finn på noe annet enn å kritisere folk Anonymkode: b2ab8...50b Mhmmm.. keep telling yourself that Anonymkode: fcf9d...b9a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå