Gå til innhold

Hva gjør man når man dater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 54 år og i min single tilværelse for hundre år siden var det ikke noe som hette dating, tror jeg.

Vi møttes på byen eller via venner/jobb/hobby og ble sammen eller hadde en ons og ble sammen etter det.

Hvis vi hadde noe dating så var det å møtes på kafe, drikke kaffe og bli kjent, men jeg tror ikke vi holdt på i ukesvis/månedsvis med sex/ kjæreste aktiviteter slik som folk gjør i dag eller?

Har inntrykk av at dating er noe de unge holder på med?

Det blir litt som å prøvekjøre en bil i månedsvis og så finne ut til slutt at man ikke skal ha den likevel?

Anonymkode: 0fd4d...d12

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan fortelle meg?

Leste her inne at ei ung dame skrev at man ikke kunne bli sammen med en mann hun ikke kjente🤔

Høres merkelig ut

Ts

Skrevet

Det er mange varianter av dette. 

Jeg er 10 år yngre enn deg, og da jeg møtte kjæresten for noen år sia ble vi umiddelbar kjærester etter å ha prata på nett i 2 dager og møttes. Jeg følte ikke at vi måtte bli kjent først.

Mens da jeg møtte eksmannen min da jeg var i 20-årene (vi var faktisk nære venner først), hadde vi noen uker hvor vi kun data - han var forelska i meg og jeg hadde hatt et vondt brudd med eksen, så jeg visste ikke om jeg torde å bli kjæreste.

Anonymkode: 4b56f...f47

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste her inne at ei ung dame skrev at man ikke kunne bli sammen med en mann hun ikke kjente🤔

Høres merkelig ut

Ts

Høres egentlig ganske fornuftig ut av den unge dama. Er jo greit å kjenne personen man blir sammen med ;)

Selv er jeg 51, nylig separert og aner heller ikke hvordan jeg etter hvert skal få "dating" til å fungere. Prøvde meg på Match men hoppa fort av det det ikke var noe for meg, i allefall ikke ennå :)

Så er vel også interresert i å vite som deg. Hvordan gjøres det i dag? Hvordan gå frem og hvor osv.

• Liker 1
Skrevet

Mann 54 her. Jeg tror ikke det var så enormt forskjellig. Man gikk på stevnemøter før i tida også. Forskjellen ligger i det du sier om å møte hverandre i jobb, hobby, via venner etc. Da fikk man opp øynene for en person, over litt tid, og så fikk man til noe sammen etterhvert. Med nettdating, så finner du en person du aldri har sett eller møtt før, og så må du begynne denne prosessen med å bli kjent, og forhåpentligvis utvikle interesse for hverandre i noenlunde samme tempo. 

Det finnes personer nå også, som ikke ser det som noe farlig å kalle seg kjærester etter kort tid. Det er jo ikke spesielt mye verre å slå opp etter fire måneder,  enn å avslutte dating, fordi man ikke passer sammen. 

Det er andre ting du kommer borti i din alder, og det er at folk har bagasje med seg, og ikke bare gyver løs på relasjoner, med ungdommelig mot. 

Anonymkode: 80ec6...ae5

Skrevet

Når man dater blir man kjent med hverandre som personer og som potensielle kjæresteemner

Anonymkode: 125eb...2a4

Skrevet

Jeg er 25 år gammel. Ble kjent med typen på tinder. Dro til han. Vi spiste middag, pratet, så film og endte opp plutselig i senga. Wops😅

Vært sammen i 2 år nå 

Anonymkode: 1e356...704

• Liker 1
Skrevet

Innebærer dating alltid sex?

Har en niese på 24 som har datet og ligget med en fyr i snart et halvt år, de ga hverandre julegaver sist jul, gjør nesten det samme som kjærester gjør, ser hverandre et par ganger i uken, har vært med hverandres venner, men neida de bare dater, sier hun🤔

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har en niese på 24 som har datet og ligget med en fyr i snart et halvt år, de ga hverandre julegaver sist jul, gjør nesten det samme som kjærester gjør, ser hverandre et par ganger i uken, har vært med hverandres venner, men neida de bare dater, sier hun🤔

Ts

De er vel hverandres ventepølser da, og føler at noe annet forplikter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er vel hverandres ventepølser da, og føler at noe annet forplikter? 

Ventepølser?😄

Fantastisk ord

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Høres merkelig ut

Ts

Jeg som har vært utsatt for dårlige menn foretrekker å bli kjent med noen før jeg blir "fanget" i ett forhold. 
Har man bare vært borti snille og gode menn, så kan jeg skjønne at noen ikke ser behov for å bli kjent først. 
Men selv når jeg datet for 20 år siden, så ville jeg bli kjent med menn før jeg definerte det som ett forhold... 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts

Nei, dating innebærer ikke alltid sex, selv om mange ikke ser på sex som like seriøst som før i tiden. 
Men ja, det er helt normalt nå å date over lengre tid, uten å definere det som ett forhold. Selv om man dater og har sex uten å være i ett forhold, så betyr det heller ikke at man ligger rundt. 

For øvrig, de fleste damene jeg kjenner som er 50-60 år foretrekker også å kjenne en mann før de slipper han skikkelig innpå livet deres. 

Anonymkode: f38a1...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...