Gå til innhold

Hvor lenge er kaffein i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si jeg får i meg 200mg klokka 18. Hvor mange timer er det i kroppen da? 

Anonymkode: cc956...47e

Skrevet

Tiden det tar fra koffeinet du inntar synker til halvparten i kroppen, er i gjennomsnitt  fem timer.

Anonymkode: 361ae...b36

Skrevet

Koffein har halveringstid på 3,5-5 timer, så la oss si ca 4 timer halveringstid. Det betyr at konsentrasjonen er halvert etter 4 timer, men at det går 5 halveringstider før det er helt ute av kroppen. 4x5= 20 timer. 

Det betyr at kl 18 er for sent å drikke kaffe egentlig, og spesielt så stor dose hvis man har tenkt å ha en god natts søvn den natta. Mange tror at bare fordi de sovner så betyr det at koffeinet ikke påvirker dem, men det gjør det og det forstyrrer søvnen.

Anonymkode: a25c4...e54

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Koffein har halveringstid på 3,5-5 timer, så la oss si ca 4 timer halveringstid. Det betyr at konsentrasjonen er halvert etter 4 timer, men at det går 5 halveringstider før det er helt ute av kroppen. 4x5= 20 timer. 

Det betyr at kl 18 er for sent å drikke kaffe egentlig, og spesielt så stor dose hvis man har tenkt å ha en god natts søvn den natta. Mange tror at bare fordi de sovner så betyr det at koffeinet ikke påvirker dem, men det gjør det og det forstyrrer søvnen.

Så om jeg drikker det kl 18, så er ikke koffeinet ute før neste dag? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så om jeg drikker det kl 18, så er ikke koffeinet ute før neste dag? 

Det stemmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...