AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Si jeg får i meg 200mg klokka 18. Hvor mange timer er det i kroppen da? Anonymkode: cc956...47e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Tiden det tar fra koffeinet du inntar synker til halvparten i kroppen, er i gjennomsnitt fem timer. Anonymkode: 361ae...b36
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Koffein har halveringstid på 3,5-5 timer, så la oss si ca 4 timer halveringstid. Det betyr at konsentrasjonen er halvert etter 4 timer, men at det går 5 halveringstider før det er helt ute av kroppen. 4x5= 20 timer. Det betyr at kl 18 er for sent å drikke kaffe egentlig, og spesielt så stor dose hvis man har tenkt å ha en god natts søvn den natta. Mange tror at bare fordi de sovner så betyr det at koffeinet ikke påvirker dem, men det gjør det og det forstyrrer søvnen. Anonymkode: a25c4...e54
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Koffein har halveringstid på 3,5-5 timer, så la oss si ca 4 timer halveringstid. Det betyr at konsentrasjonen er halvert etter 4 timer, men at det går 5 halveringstider før det er helt ute av kroppen. 4x5= 20 timer. Det betyr at kl 18 er for sent å drikke kaffe egentlig, og spesielt så stor dose hvis man har tenkt å ha en god natts søvn den natta. Mange tror at bare fordi de sovner så betyr det at koffeinet ikke påvirker dem, men det gjør det og det forstyrrer søvnen. Anonymkode: a25c4...e54 Så om jeg drikker det kl 18, så er ikke koffeinet ute før neste dag? Anonymkode: cc956...47e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så om jeg drikker det kl 18, så er ikke koffeinet ute før neste dag? Anonymkode: cc956...47e Det stemmer. Anonymkode: a25c4...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå