Gå til innhold

Utleier lurer seg unna skatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å melde det inn er det riktige å gjøre, TS. ❤️

Anonymkode: ab5e0...de3

• Liker 1
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (3 timer siden):

Husk. Det kan være forsinkelse på noen måneder i folkeregisteret. (Eksen min søkte meg opp, gjennom jobben sin. Fordi han ville sjekke at jeg ikke snyltet. Beklageligvis for han var alt i orden.

Nei, flytting melder du elektronisk. Tar slett ikke månedsvis. 

Anonymkode: 360cb...5ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis ts har kommet seg inn på et register som får opplysninger fra Folkeregisteret kan det være forsinkelse. Det er avhengig av hvordan og hvor ofte registeret får oppdateringer fra FR.

Anonymkode: 15818...1ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan vet du at han har folkeregistrert adresse der? Sa han det, eller antar du det?

la det ligge. Snusket han, så blir det plutselig oppdaget uansett. 

Anonymkode: d0a91...733

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi får fortsatt forrige eier sin post og det er noen år siden vi har tatt over huset. 

Anonymkode: 16d8e...06e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Please. Du leier. Du får skaffe deg en inntekt som gjør at du har råd til å kjøpe noe selv i stedet for å blande deg i andres saker. Vedkommende eier ihvertfall noe selv, mer enn hva du gjør.

Anonymkode: 2ccfa...e8f

Supertkult hvis den som leier har trygd eller trekk. Får enda mindre å leve for fordi huseier svindler staten.

"Sorry, du får ikke ekstra stønad for barna dine, du har samboer som tjener fett".

Ikke rart det er mange som eier mye siden man svindler over lav sko. Kanskje vi heller skal begynne å behadle alle huseiere som du mener man skal behandle leietakere. Kanskje du skal få deg litt oppdragelse og ikke oppfordre til lovbrudd.

(TS, du kan melde inn til skatteetaten).

Skrevet

Herregud, drit i det. At folk henger seg opp i så mye som ikke er deres sak, er sykt. 
Betal deres egen skatt og lev vel. 

Anonymkode: 53466...831

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, drit i det. At folk henger seg opp i så mye som ikke er deres sak, er sykt. 

Det har noe å si hvis inntekten i huset har noe å si for de som leier! (Nå mener jeg uansett at en som kan eie fortsatt skal betale skatten sin, men å si at det rent prisipielt ikke er andres sak er feil).

Skrevet

Jeg tenker at en burde ha høyere bevisførsel eller noen form for bevis overhodet hvis en skal melde inn noe slikt? En kan jo ikke drive å melde inn i hytt og gæver, basert på en følelse?

Dere har jo nettopp flyttet dit så da er vel informasjonen dere har meget begrenset? Hva med å gi det litt lengre tid? En må jo få lov til å kunne flytte inn før en ramponerer hele forholdet til huseier mener jeg. Som nevnt tidligere kan det være en logisk forklaring bak dette. At det kan komme noe post til mennesker som har flyttet er jo ganske normalt.

Anonymkode: 8ab28...92f

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får vel ikke opp folkeregistrert adresse?

1881, gulesider osv er jo ikke en sikker kilde, i følge de bor jeg både på jobben, i Drammen og i Asker.

Når du melder flytting til posten så ettersender de posten i den perioden du velger, og i mellomtiden må man selv oppgi ny adresse til alle sine kontakter. Det er jo fort gjort å glemme en eller to, og da kommer posten til gammel adresse etter hvert. Kan det være det han har ment?

Anonymkode: 124ea...220

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Please. Du leier. Du får skaffe deg en inntekt som gjør at du har råd til å kjøpe noe selv i stedet for å blande deg i andres saker. Vedkommende eier ihvertfall noe selv, mer enn hva du gjør.

Anonymkode: 2ccfa...e8f

Dette må være det mest uspiselige innlegget, og tåpelige, jeg har lest her inne på lange tider. Og det sier ikke så lite. "Du leier" er altså et argument for å skulle la andre drive med skattesnyteri og være uærlige. Dersom man leier, skal man ikke si fra når urett blir begått, for som leietager har man ikke noen som helst rettigheter til å si i fra om urett i samfunnet. 

Er det ikke det du sitter der og sier? Uærlige rotter som deg som støtter andres svindel burde vært fratatt tastaturet.

Anonymkode: 2eb35...929

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at en burde ha høyere bevisførsel eller noen form for bevis overhodet hvis en skal melde inn noe slikt? En kan jo ikke drive å melde inn i hytt og gæver, basert på en følelse?

Dere har jo nettopp flyttet dit så da er vel informasjonen dere har meget begrenset? Hva med å gi det litt lengre tid? En må jo få lov til å kunne flytte inn før en ramponerer hele forholdet til huseier mener jeg. Som nevnt tidligere kan det være en logisk forklaring bak dette. At det kan komme noe post til mennesker som har flyttet er jo ganske normalt.

Anonymkode: 8ab28...92f

Hvis man melder inn til skatteetaten så vil de sjekke opp i det selv. De vil kunne følge med på om adressen blir flyttet eller ikke.

Skrevet

Jeg synes på generell basis at snylting på skatt er en uting, og dårlig gjort mot fellesskapet.

Jeg er imidlertid som alltid i denne typen tråder fasinert over at flere som leier selv er de som skriker høyest om hvor dårlig gjort det er av griske utleiere. 

For det som skjer om alle betaler sin skatt, sekundærbolig blir mye dyrere, skatt på leie av små hybler i eget hus, og alt slik, kommer på plass. Er at utleieprisene skyter i været. For noen må ta regningen. Ellers blir det så dyrt å leie ut at få vil gidde det, og heller ta i bruk plassen selv.

Anonymkode: 16a49...410

• Liker 2
Skrevet

Skatteetaten gjør ikke en dritt. Tipset om naboen min (en hai av en utleier) med grundig dokumentasjon for flere år tilbake og absolutt ingenting skjedde. Der var/er det snakk om skattesnusk i flere hundretusenklassen.

Anonymkode: 00c96...4fb

Skrevet

Du har absolutt ingen holdepunkter for å vite hvor hans folkeregistrerte adresse er. Google hjelper deg ikke med det. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skatteetaten gjør ikke en dritt. Tipset om naboen min (en hai av en utleier) med grundig dokumentasjon for flere år tilbake og absolutt ingenting skjedde. Der var/er det snakk om skattesnusk i flere hundretusenklassen.

Anonymkode: 00c96...4fb

Hvordan vet du at det ikke skjedde noe?

Anonymkode: 15818...1ed

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Sammenlign det med at du er i et selskap. Det er satt frem en stor kake på bordet, delt inn i like stykker. Om noen tar tre av stykkene, så går det ut over noen andre som da ikke får like mye. Mener du at slik oppførsel er helt grei?

Skattepengene og bruken av dem, samt snylting på det området, stjeler fra oss alle. Skattepengene er fellesskapets penger. Jeg synes ikke noen burde drite i at noen stjeler fra deg - det gjør i hvert fall ikke jeg.

Anonymkode: 651e7...91a

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...