AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #201 Skrevet 8. februar 2023 Eilis skrev (1 time siden): Lurer jo bare på om hvordan barnehageansatte stiller seg til tilpassninger og om jeg kan ha med f.eks eget brød... Det er litt rått å tilegne meg tanker, meninger, kalle meg dårlig mor, at jeg påfører barnet psykiske lidelser, spiseforstyrrelser, osv bare fordi jeg ikke følger helsedirektoratets anbefalinger om mat. At jeg ønsker å bytte ut næringsfattig pasta med brokkoli gjør meg ikke til en dårlig mor. Og jeg er enig i personen du siterer, hvorfor skal man være ufin på denne måten? Kan vel si sin mening på en bedre måte. Det er flere barnehageansatte som har svart deg her. Mange faktisk. Anonymkode: f7d7d...a53 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #202 Skrevet 8. februar 2023 Blizz1 skrev (På 6.2.2023 den 14.44): Tror eneste alternativ er matpakke og avtale om at barnet ikke skal spise noe annet, dersom du vil ha full kontroll på hva barnet får i seg. Barnet spiser fort utav andre sin matboks også, så kontroll har en ikke I min bhg er vi pålagt å legge til rett for allergi og religion, ikke hysteriske googlemødre som er "svært overbevist" om at vanlig mat ødelegger kroppen. Lykke til resten av livet. Anonymkode: df039...545 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #203 Skrevet 8. februar 2023 takinova skrev (3 timer siden): Men du spør ikke bare om det. For du velger nemlig å legge til følgende: "Jeg er i den sterke overbevisning at noen typer mat bidrar til livsstilssykdommer, og jeg ønsker, så langt det lar seg gjøre, å skåne mitt barn. Jeg er ikke fanatisk, men har sterke meninger om mat og dens effekt på kroppen. " Da har du selv åpnet diskusjonen - og har selv "tillagt deg tanker og meninger". Så riktig 👏 Anonymkode: d33ad...b61
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #204 Skrevet 8. februar 2023 Det er uaktuelt i vår bhg - og de aller aller fleste andre vil jeg tro... De ansatte har MER enn nok å gjøre, om de ikke skal styre med spesialmat til unger som ikke trenger det. Her tilrettelegger de for allergier og sykdommer, og that's it. Anonymkode: 5b9e7...46c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #205 Skrevet 8. februar 2023 Har aldri vært borti den problemstillingen. Men jeg vil tro at det ikke er rom for det, økonomisk sett, å servere ditt barn spesialkost når det ikke er på bakgrunn av allergi/religion. Anbefaler deg å velge en barnehage uten servering av mat. Anonymkode: f5379...e3d
Eilis Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #206 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har aldri vært borti den problemstillingen. Men jeg vil tro at det ikke er rom for det, økonomisk sett, å servere ditt barn spesialkost når det ikke er på bakgrunn av allergi/religion. Anbefaler deg å velge en barnehage uten servering av mat. Anonymkode: f5379...e3d Takk for svar. At jeg har med eget brød og at barnet får litt ekstra grønnsaker i stedet for pasta kan ikke utgjøre mye økonomisk sett. Men klart er jo en ekstra ting å holde styr på
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #207 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet spiser fort utav andre sin matboks også, så kontroll har en ikke I min bhg er vi pålagt å legge til rett for allergi og religion, ikke hysteriske googlemødre som er "svært overbevist" om at vanlig mat ødelegger kroppen. Lykke til resten av livet. Anonymkode: df039...545 Så... hysteriske religiøse fanatikere med vrangforestillinger har dere full respekt for, men andre ubegrunnede kostholdsrestriksjoner gjør man narr av...? Snedig... AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er uaktuelt i vår bhg - og de aller aller fleste andre vil jeg tro... De ansatte har MER enn nok å gjøre, om de ikke skal styre med spesialmat til unger som ikke trenger det. Her tilrettelegger de for allergier og sykdommer, og that's it. Anonymkode: 5b9e7...46c Så lenge dere er konsekvente på dette er det helt fair. Men da går jeg ut i fra at dere heller ikke tilrettelegger for religiøse vrangforestillinger, veganisme, pescetarianisme, vegetarisme etc. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har aldri vært borti den problemstillingen. Men jeg vil tro at det ikke er rom for det, økonomisk sett, å servere ditt barn spesialkost når det ikke er på bakgrunn av allergi/religion. Anbefaler deg å velge en barnehage uten servering av mat. Anonymkode: f5379...e3d Økonomisk sett? Hun vil jo sende med eget brød selv, hvordan belaster det barnehagen økonomi? Og hvorfor er det annerledes om man påstår at religion er grunnen for restriksjonene, i stedet for at hun baserer seg på nyere forskning? Anonymkode: e9c2b...24f 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #208 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så... hysteriske religiøse fanatikere med vrangforestillinger har dere full respekt for, men andre ubegrunnede kostholdsrestriksjoner gjør man narr av...? Snedig... Så lenge dere er konsekvente på dette er det helt fair. Men da går jeg ut i fra at dere heller ikke tilrettelegger for religiøse vrangforestillinger, veganisme, pescetarianisme, vegetarisme etc. Økonomisk sett? Hun vil jo sende med eget brød selv, hvordan belaster det barnehagen økonomi? Og hvorfor er det annerledes om man påstår at religion er grunnen for restriksjonene, i stedet for at hun baserer seg på nyere forskning? Anonymkode: e9c2b...24f Helt enig i at det er merkelig at disse to tingene ikke er i «samme bås». Religion er også en personlig overbevisning Anonymkode: f323e...4d6 2 1
Marimma Skrevet 8. februar 2023 #209 Skrevet 8. februar 2023 Jeg er av samme overbevisning som deg, ts. Valgte en steinerbarnehage, de er litt annerledes de og. Riktignok spiser de brød, men hjemmebakt i bhg. Masse egendyrkede grønnsaker og vegetarmåltider. Har i tillegg korte dager, så han får frokost hjemme. Da er det bare lunsj i bhg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå