AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Jeg flytter inn til min kommende samboer og til min store fortvilelse så har han en beddinge sofa fra IKEA på kontor/gjesterom/ekstra stue, som er knall rød i trekket. Dette er en sovesofa med trekk, også kan dette trekket altså vaskes i maskinen. Det er knall rødt og jeg må innrømme jeg synes det er grusomt. Han vil beholde den, den fungerer den, så det er greit det. Men jeg ville gjerne hatt en ny farge på den. Noen med erfaring å farge sofatrekk? Hva fungerer evt? Nei, kan ikke kjøpe nytt trekk til denne.har undersøkt. Anonymkode: e57b6...db4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 De har trekk her: https://bemz.com/nb-no/ikea-serie/beddinge/sofa-covers Jeg har kun erfaring med å farge lyse bomullstrekk, så jeg har dessverre ingen anelse om hvordan det vil fungere å forsøke å farge over en så kraftig farge som rød. Anonymkode: bda0f...1f6
Pysa Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 (endret) Vær obs på at selv om selve trekket muligens kan farges, vil mest sannsynlig trådene i sømmen ikke ta farge på samme vis. Dere kan ende opp med en farget sofa med røde tråder. Det enkleste er nok å kjøpe på bemz/brukt, eller så får du sy. Endret 6. februar 2023 av Pysa
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Du får neppe farget rødt til noe annet enn svart og ender da opp med røde sømmer. Anonymkode: a2088...9cd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Det er spørs hvilket tekstil det er. Bomull kan farges, men syntetisk tar ikke til seg farge. Det er grunnen til at man kan ende opp med at deler av stoffet tar farger som nevnt over her, hvis det er blanding. Så først må du finne ut hva tekstil trekket er Anonymkode: f5e8e...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå