AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Det er en reklamasjon, har printet ut returseddel. Har ingen stor nok pappeske. Det er noe elektrisk de skal sjekke før jeg evt får pengene tilbake. Kan jeg bruke en plastpose eller er det ikke godt nok? Noen som vet hvor godt det må pakkes? Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Kjøp ei pappeske? Du har vel ansvaret for at det ikke blir (mer) ødelagt på veien. Anonymkode: e062b...e63 2
Eva-Lena Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Du må selvsagt pakke elektronikk forsvarlig når du skal sende i posten. Du får kjøpt pappesker du kan bruke. 3
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Ikke no problem å pakke klær i en pose, men skal du sende andre ting som kan gå i stykker bør du eks ta bobleplast på før posen. De fleste post steder har både esker og bobleplast til salgs 😉 du har ansvaret for å tingen er forsvarlig pakket.
Million Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Nei, du kan ikke pakke noe som kan knuses i en plastpose, selvfølgelig. Du må ha en eske som beskytter gjenstanden. Gå og spør på dagligvarebutikken om de har noen tomesker. De pleier å slå dem sammen for å putte dem i papp-pressen, men det kan hende de har noen som ikke er slått sammen ennå. De pakker jo ut varer daglig. Esker i butikken er gratis.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er en reklamasjon, har printet ut returseddel. Har ingen stor nok pappeske. Det er noe elektrisk de skal sjekke før jeg evt får pengene tilbake. Kan jeg bruke en plastpose eller er det ikke godt nok? Noen som vet hvor godt det må pakkes? Anonymkode: 942ec...750 Hva kom den i? Kastet emballasjen, som oftest kan du bruke samme emballasje til retur som varene kom i. Anonymkode: 199d9...619
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 Takk for svar, var usikker hvor forsiktig Ellos behandlet returen (sist retur hentet de hjemme og den trengte jeg ikke pakke inn). Det er ikke noe som kan knuse. Har ikke esken det kom i siden det er en reklamasjon, det sluttet å fungere etter ett par gangers bruk. Får kjøpe en eske da 😊 Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Million skrev (1 time siden): Nei, du kan ikke pakke noe som kan knuses i en plastpose, selvfølgelig. Du må ha en eske som beskytter gjenstanden. Gå og spør på dagligvarebutikken om de har noen tomesker. De pleier å slå dem sammen for å putte dem i papp-pressen, men det kan hende de har noen som ikke er slått sammen ennå. De pakker jo ut varer daglig. Esker i butikken er gratis. Takk for tips! ps: det kan ikke knuse Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva kom den i? Kastet emballasjen, som oftest kan du bruke samme emballasje til retur som varene kom i. Anonymkode: 199d9...619 Ja, kastet det for mange mnd siden.. Var noe som sluttet å fungere. Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #10 Skrevet 6. februar 2023 HelleT skrev (1 time siden): Ikke no problem å pakke klær i en pose, men skal du sende andre ting som kan gå i stykker bør du eks ta bobleplast på før posen. De fleste post steder har både esker og bobleplast til salgs 😉 du har ansvaret for å tingen er forsvarlig pakket. Ja, tenkte ta bobleplast. Var bare usikker på om det måtte være pappeske ytterst, eller om pose er ok. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 942ec...750
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 6. februar 2023 #11 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, tenkte ta bobleplast. Var bare usikker på om det måtte være pappeske ytterst, eller om pose er ok. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 942ec...750 Ikke no problem bare tingen er forsvarlig pakket 😉
Million Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for tips! ps: det kan ikke knuse Anonymkode: 942ec...750 Hvis posten kaster pakken din (en pose med noe inni) nederst i en container, og så slenger ett tonn med andre pakker på toppen, vil det ofte ende med flatklemte ting nederst. En gang jeg sto på Meny like ved utgangen, kom postens ansatte inn døra for å hente pakker fra Post-i-butikk. De trillet ut container-buret, stoppet på fortauet og tok så pakkene ut av container-buret og så sto de der og KASTET pakkene fra bakken og inn bakerst i lastebilen...flere meter gjennom lufta før de landet. Det sa pang og kræsj og dunk, når hver enkelt pakke landet med et brak oppe i bilen. Som du skjønner skal det være rimelig hardføre saker for å tåle postens behandling underveis. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 Hei Jeg jobber på en plass der vi bla får pakker til sortering og levering ut til kunder. Fra meg til deg feks. Du aner ikke hvor oppfinnsomme folk eg til å pakke inn ting. Favoritten min er når det kommet esker brukt til frokostblandinger . Perfekt til å sende i posten, men husk å bruke skikkelig tape. Er det knuselige ting må du tenke at det må være innbruddssikkert det du sender. Bruk en søppelsekk, men bruk flere lag og skikkelig tape . Gaffatape er en vinner Anonymkode: eb87c...c01 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 Million skrev (4 minutter siden): Hvis posten kaster pakken din (en pose med noe inni) nederst i en container, og så slenger ett tonn med andre pakker på toppen, vil det ofte ende med flatklemte ting nederst. En gang jeg sto på Meny like ved utgangen, kom postens ansatte inn døra for å hente pakker fra Post-i-butikk. De trillet ut container-buret, stoppet på fortauet og tok så pakkene ut av container-buret og så sto de der og KASTET pakkene fra bakken og inn bakerst i lastebilen...flere meter gjennom lufta før de landet. Det sa pang og kræsj og dunk, når hver enkelt pakke landet med et brak oppe i bilen. Som du skjønner skal det være rimelig hardføre saker for å tåle postens behandling underveis. Uff🙈 Sist jeg hadde en retur kom de med en egen bil og hentet det hjemme hos meg, og jeg trengte ikke engang pakke det inn. Det var et møbel da. Jeg var usikker om Ellos henter og bringer selv på posten eller om de bruker posten/mypack/bring eller noe sånt. Men skal pakke det forsvarlig. ☺️ Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei Jeg jobber på en plass der vi bla får pakker til sortering og levering ut til kunder. Fra meg til deg feks. Du aner ikke hvor oppfinnsomme folk eg til å pakke inn ting. Favoritten min er når det kommet esker brukt til frokostblandinger . Perfekt til å sende i posten, men husk å bruke skikkelig tape. Er det knuselige ting må du tenke at det må være innbruddssikkert det du sender. Bruk en søppelsekk, men bruk flere lag og skikkelig tape . Gaffatape er en vinner Anonymkode: eb87c...c01 Takk for tips 😁😄!! Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips 😁😄!! Anonymkode: 942ec...750 Ja, bare for å oppklare . Ingen knuselige ting i søppelsekker 🙈😂😂 Anonymkode: eb87c...c01
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 Dette er en ting som allerede er ødelagt - og er meldt inn ødelagt - og man ser det med en gang. Det kan ikke knuse, men kan jo få seg en trøkk da, selvsagt. TS Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, bare for å oppklare . Ingen knuselige ting i søppelsekker 🙈😂😂 Anonymkode: eb87c...c01 Den kan ikke knuse og er allerede synlig ødelagt/brekt. Anonymkode: 942ec...750
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Skrevet 6. februar 2023 Returvarer går rett i søpla uansett så det spiller ingen rolle hva du pakker det inn i. Anonymkode: 8ede3...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den kan ikke knuse og er allerede synlig ødelagt/brekt. Anonymkode: 942ec...750 Da kan de tro det var frakten og innpakkingsmetoden (pose) din som gjorde at den er synlig ødelagt/brekt, og så blir klagen din avvist. De kan påstå at det var ingenting i veien med den før du sendte den på den måten.... Anonymkode: 4d512...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå