Gå til innhold

Hvor skal man bo utenfor Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drøbak er 40 min ut av Oslo med veldig mange tilbud-nærhet til sjøen, badestrender, skiløyper, kino, flere helsestudioer, kino , kafeer, butikker og svømmehall.

Anonymkode: 7bf9e...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil til Deør i Son :) Der er det rekkehus, store tomter, nærhet til skog, og buss til toget som går hver halvtime i rushen (og hver halvtime uansett med Follobanen). Nå tar det deg 42 min til Oslo med toget, og med follobanen under en halvtime. Bil tar i underkant av 40 minutter.

Vi har bibliotek, flere restauranter, flere gallerier, optiker, apotekek, flere frisørsalonger, osteopater og fysioterapeuter. Det er dessuten svømmehall, seilforening, slalombakke og spahotell.

Vi stortrives. Hilsen tilflyttere fra Oslo på femte året :) 

Anonymkode: c55f0...306

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, alt utenfor Oslo er for tapere. Togpendling og dårlig ungdomsmiljø med mye dop. Dårlig utvalg i videregående skoler og stygge boligfelt. Jeg hadde så mye heller heller valgt en så stor leilighet jeg kunne få i Oslo, og fortsatt asfaltlivet❤️

Anonymkode: 39383...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Æsj, alt utenfor Oslo er for tapere. Togpendling og dårlig ungdomsmiljø med mye dop. Dårlig utvalg i videregående skoler og stygge boligfelt. Jeg hadde så mye heller heller valgt en så stor leilighet jeg kunne få i Oslo, og fortsatt asfaltlivet❤️

For det er ikke dårlig ungdomsmiljø og mye dop i Oslo?

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Et helt vanlig rekkehus går fint. Det jeg ikke ønsker er områder hvor alt av hager er bygd ut med svære nye hus og man føler man har naboens stuevegg oppi sin egen terrasse. Som jeg f. eks føler det er i Lørenskog. 

Jeg er ellers helt enig i det du sier med barn. Vi kommer nok til å vente til det er barn på vei, men ønsker å begynne å kjøre litt rundt og titte. :) 

Anonymkode: af79c...c67

Da gjelder det å se i mindre pengesterke områder, der tomteprisene er verd det, så skjer slik utbygging. 

Anonymkode: f161f...87c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, de er for tette. Den første har en høy tujahekk for å skjerme for et nybygd hus, men regner med det nybygde huset ser godt inn i stua fra 1. etasje. Du ser det tydelig på bildene. Den andre har nabohuset nesten kloss inntil.

Rekkehus gir for meg mer privatliv enn eksemplene du viser. 

Anonymkode: af79c...c67

Ah ok, da har vi ulik oppfatning der. 
Jeg synes ikke delte vegger, og små gjerder mellom hagene gir mer privatliv, ei heller at verandaene ofte omtrent deler rekkverk. Jeg synes boliger som deler vegger er mye mer tettbygd enn eneboliger med hage rundt hele. 

Anonymkode: 94f93...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frogner eller Leirsund utenfor Lillestrøm. L13 fra Dal til Drammen går hver halvtime og bruker ca 20 min inn til Oslo S. Landlig, men sentralt. God skole på Asak. 

Et av de dyreste husene på Leirsund ble solgt sist uke for 8,9 mill. 

Anonymkode: 7c954...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 7.32):

For det er ikke dårlig ungdomsmiljø og mye dop i Oslo?

Joda. Men har inntrykk av at det ofte er verre i områdene rundt Oslo. Det det er  lavere lønns- og utdanningsnivå. Mener å ha lest forskning om det også men fant ikke noe nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Rælingen 😊  Landlig, samtidig som det er sentralt.  Jeg solgte en to-roms på Torshov og kjøpte en liten enebolig med romslig tomt i området rundt Rud skole i Rælingen for 7-8 år siden, og synes fremdeles jeg gjorde et glimrende valg 😊

Anonymkode: 76674...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 22.50):

Det varierer jo veldig, samme som det gjør i Oslo. Jeg er selv oppvokst i Oslo, og det er jo store forskjeller på miljøet der. Og nå er jeg godt voksen med tenåringer, og bor i Drammen. Og her vi bor er det veldig godt miljø, her er det idrett og skole som er i fokus. Men det er jo forskjeller i Drammen og. Og vi har flere videregående skoler å velge mellom.

Anonymkode: 963ea...35a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det varierer jo veldig, samme som det gjør i Oslo. Jeg er selv oppvokst i Oslo, og det er jo store forskjeller på miljøet der. Og nå er jeg godt voksen med tenåringer, og bor i Drammen. Og her vi bor er det veldig godt miljø, her er det idrett og skole som er i fokus. Men det er jo forskjeller i Drammen og. Og vi har flere videregående skoler å velge mellom.

Anonymkode: 963ea...35a

Drammen er jo en stor by. Der kunne jeg bodd. Men ikke på feks Frogner i Sørumsand. Sorry..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 22.50):

Hehe, ta bort tapere - så er jeg litt enig med deg.

Jeg bor i en annen by i en annen del av landet, men hadde jeg hatt noen form for tilknytning til Oslo og jobb der, så hadde jeg lagt 8 mill i en ok leilighet i et bra strøk i byen, fremfor å flytte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest takinova
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Joda. Men har inntrykk av at det ofte er verre i områdene rundt Oslo. Det det er  lavere lønns- og utdanningsnivå. Mener å ha lest forskning om det også men fant ikke noe nå.

På en mindre plass så er det ikke så enkelt om man ikke passer inn i ungdomsmiljøet eller på skolen.

I en stor by er det mange muligheter for å finne "sitt" miljø.

Men de plassene som nevnes her er kanskje så store at dette ikke er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor stort Norge er? Du kan velge og vrake hvor du vil bo!

Anonymkode: 701ae...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 6.2.2023 den 17.25):

Og jeg personlig hadde mye heller valgt rekkehus i Hallagerbakken på Søndre Nordstrand enn å stresse med pendling fra Nittedal/Eidsvoll/Asker - men det er meg 🤷‍♀️

Fra Nittedal tar det 25 min med toget, det er ikke mye stress. Åneby er fem min lenger ut og en mill billigere hus. Elsker å bo det.

Anonymkode: 9c680...f1a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...