Gå til innhold

Sex og dating - hva kommer først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fortsatt vanlig at unge folk i midt av årene går sengs og finner ut at kjemien stemmer før det blir dating - altså aktiviteter utenfor senga? Hva kommer først? 

Jeg er vant til man finner en del morsomme ting sammen, se om ting klaffer,  og avklare hva man ønsker før man er intimme. Er det for mye å be om til en ung mann på midten av 20-årene? Forstår at de er ganske kåte i den alderen, men kan jeg forvente meg litt romantikk fra en så ung kar?

Vi har snakket mye og chattet i tre måneder. Han liker å komme til meg for å henge. Men det er veldig lite initiativ fra hans side til å finne på ting ute, selv om det er mye initiativ om å komme til meg. 

Har ikke datet norske menn før så setter pris på råd. Er klar over ons-kulturen i Scandinavia er veldig utbredt. Er ikke så fan av det. Må jeg da finne meg kristne norske menn for å få denne konvensjonelle ruten, altså dating og så sex?

Er nordmenn kanskje ikke så romantiske? 

Anonymkode: 4c3ce...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kom sex først, vi datet ikke. Vi ble kjent på Tinder, men bodde 2500 km unna hverandre. Så etter å ha skrevet i noen uker, definerte vi oss som "i forhold". Da vi da møtte hverandre for første gang, hadde vi sex sånn cirka en halvtime senere. Vi er gift i dag.

Jeg har aldri skjønt poenget med å date i det uendelige, ha masse platonisk "romantikk" og tidsfordriv. Men vi er alle forskjellige.

Anonymkode: 780e3...9dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er vant til og date først. Jeg må se an fyren og kjenne jeg er trygg på vedkommende. Pluss jeg ligger ikke med hvem som helst. 

• Liker 3
Skrevet

Personlig synes jeg sex kan være ganske romantisk jeg da 🥰 men skjønner hva du mener. Tror ikke datingprosessen starter med sex for de fleste, men det er sikkert en del som har sex relativt tidlig. Har ikke selv noen regel på det, men synes ikke det er sammenlignbart  ed ONS uansett.

Anonymkode: a89d9...4b1

• Liker 1
Skrevet

For seriøse forhold date først så sex.

For pulevenn forhold eller korte forhold basert på sex og ikke personlighet så hooker man opp på fylla og møtes igjen

Nei romantikk er aldri for mye å forvente! Dropp alle som ikke gir deg det!

Anonymkode: e2634...d0f

Skrevet

Hadde sex på første treff etter å ha chattet litt først på Nettby eller hva det het. Kjærester i 15 år, gift i 10 og har fire barn 😚

Anonymkode: 1e0e1...8cc

• Liker 2
Skrevet

Hvis det var opp til meg, hadde sex kommet først. Helt essensielt for meg at sexlivet fungerer i ett forhold, mens jeg ellers ikke er så opptatt av at man er så lik på alle mulige områder, har samme interesser osv. Men jeg velger å holde relasjoner på et platonisk nivå i datingfasen fordi menn som regel bare misbruker tillitten om man har sex tidlig, og stempler en som ludder selv om man i realiteten gjerne har vært alene i mange år og er seksuelt avholdende når man ikke er i forhold. 

Anonymkode: 0a872...cdd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde sex på første treff etter å ha chattet litt først på Nettby eller hva det het. Kjærester i 15 år, gift i 10 og har fire barn 😚

Anonymkode: 1e0e1...8cc

Tenkte du at det skulle bli noe seriøst da dere starten med sexen eller ble det bare sånn?

Ts.

Skrevet
15 minutter siden, Maestro said:

Er vant til og date først. Jeg må se an fyren og kjenne jeg er trygg på vedkommende. Pluss jeg ligger ikke med hvem som helst. 

Og det er nok av fyrer med den samme method of operation vil du si? 

Ts. 

Skrevet

For meg var det begge deler, ikke enten eller. En god date har endt med sex. Men hvis du har sterke meninger om dette, og du er en som liker å vente, så er det ikke verre enn å være tydelig på det, si det som det er, blir han skremt av det, så er han ikke rett mann, eller så får dere en felles enighet, og forhåpentligvis noen gode dater

lykke til

• Liker 1
Skrevet

Meg og typen hadde sex første gang vi møttes. Vært sammen i 1 år nå😆

Anonymkode: de8d6...113

Gjest Beelzebub
Skrevet

Har du virkelig aldri hatt et one-night-stand før? Aldri hatt sex på første date? Aldri hatt en pulevenn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er nok av fyrer med den samme method of operation vil du si? 

Ts. 

Okei, ble litt feil. De få jeg har datet-datet, har sex kommet etter en stund, eller at vi ikke kom så langt fordi kjemi og sånn ikke stemte. 

De jeg har vært i forhold med, har jeg blitt kjent med via via, begynt og henge sammen, endte med sex etterhvert for så kjærster. At ting skjedde bare naturlig av seg sjøl fordi vi likte hverandre og var tiltrukket. Litt at det bare ble sånn. Er slik jeg foretrekker, enn dette direkte dating styret som for meg blir veldig høytidelig og da slapper jeg ikke av heller og blir da bare rot for min del. 

Treffer en nå, helt casual og blir kjent som venner og ser hvordan ting blir. Han løp jeg på en pub. 

Skrevet
Beelzebub skrev (1 time siden):

Har du virkelig aldri hatt et one-night-stand før? Aldri hatt sex på første date? Aldri hatt en pulevenn?

Mange av oss har null interesse av å ha sånne "venner", da vi bare blir såret. ONS er bare tragisk (nei, jeg dømmer ikke, men sex med en ukjent i halvfylla er som regel av ringere kvalitet)

Gjest Beelzebub
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange av oss har null interesse av å ha sånne "venner", da vi bare blir såret.

Ok, så du har hatt det, siden du vet?

Gjest Warrior
Skrevet

Sex er alltid viktig når det gjelder dating også. Date uten sex er ikke noe for meg. Så sex kommer oftest først. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig synes jeg sex kan være ganske romantisk jeg da 🥰

Enig :) 

Skrevet
Beelzebub skrev (1 time siden):

Er dette noe som er attraktivt? Noe som alle burde ha gjort? Er man "treig" og blir sett på som en taper om man ikke har gjort dette? 

Spre beina så fort som overhode mulig som er greia skjønner jeg 🙄🙃

Gjest Beelzebub
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Maestro said:

Er dette noe som er attraktivt? Noe som alle burde ha gjort? Er man "treig" og blir sett på som en taper om man ikke har gjort dette? 

Spre beina så fort som overhode mulig som er greia skjønner jeg 🙄🙃

Absolutt ikke, men det handler om å være konsekvent. 

For min egen del kan jeg si som så at dersom "ingen sex før seriøsitet" er en regel TS konsekvent har hatt for seg selv ville jeg hatt null problem med å vente og se det an. Det ville sågar vært et pluss i margen.

Men dersom det er en regel hun har for meg, men som hun ikke tidligere har fulgt for andre, ville jeg naturligvis ha konkludert med at hun forsøker å settle for meg. 

Alle vet at kvinner lager regler for menn de ikke er så veldig hypp på, men som de kanskje kan se for seg å settle for, og så bryter de de samme reglene for menn de virkelig tenner på.

Hadde hun laget sånne regler for meg, og så viser det seg i ettertid at det ikke alltid har vært sånn med henne, hadde jeg automatisk degradert henne til pulevenn, og aldri satset på noe seriøst med henne.

Og motsatt: Hvis hun går inn for å ligge med meg på første date, så er det heller ikke så nøye om hun har gjort det samme før med andre.

Den viktige distinksjonen er om regelen er for henne eller for meg spesifikt. Fordi det forteller noe om hva jeg kan forvente i fremtiden (et fortsatt entusiastisk sexliv, eller et dødt soverom / pliktsex så snart forpliktelsen er i boks).

Endret av Beelzebub
Skrevet
Beelzebub skrev (7 minutter siden):

Absolutt ikke, men det handler om å være konsekvent. 

For min egen del kan jeg si som så at dersom "ingen sex før seriøsitet" er en regel TS konsekvent har hatt for seg selv ville jeg hatt null problem med å vente og se det an. Det ville sågar vært et pluss i margen.

Men dersom det er en regel hun har for meg, men som hun ikke tidligere har fulgt for andre, ville jeg naturligvis ha konkludert med at hun forsøker å settle for meg. 

Alle vet at kvinner lager regler for menn de ikke er så veldig hypp på, men som de kanskje kan se for seg å settle for, og så bryter de de samme reglene for menn de virkelig tenner på.

Hadde hun laget sånne regler for meg, og så viser det seg i ettertid at det ikke alltid har vært sånn med henne, hadde jeg automatisk degradert henne til pulevenn, og aldri satset på noe seriøst med henne.

Og motsatt: Hvis hun går inn for å ligge med meg på første date, så er det heller ikke så nøye om hun har gjort det samme før med andre.

Den viktige distinksjonen er om regelen er for henne eller for meg spesifikt. Fordi det forteller noe om hva jeg kan forvente i fremtiden (et fortsatt entusiastisk sexliv, eller et dødt soverom / pliktsex så snart forpliktelsen er i boks).

Tenker da, om hun ligger med deg for og bli forpliktet med deg, for så ikke vil ha stort sex etterpå, så er det forhold av praktiske grunner, ikke av forelskelse. 

Har vært sammen med en, vi bodde aldri sammen. Men, følte det ble mer som et praktisk forhold uten noe spenning og moro. Mangla egentlig bare to tette småbarn, kjentes ut som at vi hadde det - uten og faktisk ha det. 

Skrevet
1 hour ago, Beelzebub said:

Blir aldri tiltrukket til det nivået når jeg først møter noen. Blir bare så kleint hvis de skal begynne ta på meg med en gang. 

Hadde sex med en fyr etter en helgedate, hvis man kan kalle det ons/sex på første date. Det var den dårligste sexen ever så har lært at det skal jeg ikke gjøre igjen. Fant ut etter hvert at vi egentlig ikke har så mye tilfelless og kanskje derfor det grunnen til dårlig sexen. Han var jo kjekk, men det hjalp ikke mye for seksuelle kjemien. 

Vet ikke om jeg ser fordelen med en pulevenn heller så har ikke hatt det. 

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...