Gå til innhold

Jeg besøkte barndomshjemmet mitt idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden men antar at dette er riktig kategori.

Jeg gikk forbi barndomshjemmet mitt idag da jeg ville se hvordan ting er blitt der. Bodde der fra jeg var 2 år til jeg var 14, er 27 nå. Kjente jeg ble veldig vemodig da jeg så og gikk forbi huset. Ting er selvsagt forandret der og jeg fikk et ekstremt savn etter tidligere tider. Minnene strømmet på. Alt meg og vennene mine gjorde der, lekte, løp rundt i gatene osv. Var fint og se det igjen men samtidig litt trist.

Flere som har gjort det samme? Gått forbi/besøkt barndomshjemmet sitt i voksen alder? Hvordan reagerte/tenkte du?

Anonymkode: 168bc...dff

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måten når jeg kjører forbi hjemmet jeg hadde når mine barn var små, vi bodde der i 9 år og det var tøffe år for meg men samtidig har jeg så mange gode minner fra barna der. Det var ett godt sted for barna å vokse opp.

Anonymkode: 3d076...7b0

• Hjerte 1
Skrevet

Besteforeldrene mine bodde i huset ved siden av barndomshjemmet mitt, så har sett det en del ganger. Det er endret mye siden vi bodde der. Jeg har aldri vært inne der etter vi flyttet. Foretrekker å huske hvordan det var. Er mye minner ja :)

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, blir trist pga det er så mange gode minner og skilsmissen til foreldrene  mine ødela det og etter det leide vi her og der. 💔

Anonymkode: 62e99...188

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kjørte forbi barndomshjemmet til en tidligere kjæreste på tidlig 2000- tallet. Da banket vi på og hun fikk lov til å kikke inne. 

Det hadde vel ikke gått i dag 😆

Anonymkode: c8316...7b3

• Liker 2
Skrevet

Ikke så lenge siden jeg gikk forbi der, da jeg var på de kanter. Men jeg har fått bilder av det innvendig av en venninne da hennes nevø har kjøpt det. Det er et stort hus, og passer fint til barnefamilier.

Føler ikke noe vemod, men glede over at noen andre bor der og vokser opp der i dag.

Anonymkode: 10ecd...81f

Skrevet

Jeg var innom mitt barndomshjem for noen år siden, etter at noen i slekten hadde overtatt. Mye var endret utendørs, og mange ting var fjernet inne pluss at de som nå eier var begynt å røyke inne i huset. Det ødela hele minnet mitt. Det hadde vært bedre å aldri dra dit og heller beholdt minnene slik det var. 

Jeg skal aldri dit igjen.

Anonymkode: 9e9b0...4c5

Skrevet

Jeg har ikke vært der fysisk, men jeg kikket på Google Street view i går faktisk! Jeg liker at man nå kan se alle gangene bilen har vært forbi, så jeg kunne se huset både i 2011, 2019 og i fjor. Det var morsomt å se endringene som var gjort bare på de årene, forskjellige malingsfarger, gjerde som ble satt opp og så forsvant igjen, fasadeendringer. Det var morsomt å se! Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det ser ut inne, for det er tydelig at noen rom er flyttet rundt på. 

Anonymkode: 3fb00...a05

Skrevet

Jeg tenker ikke særlig på det. Man får selvsagt minner fra tiden man bodde der, men så har man det fint der man er nå også. Sikkert noe annet om de hadde endret totalt på det, men begge de husene jeg er vokst opp i (utenom der foreldrene mine bor nå) ser ganske like ut som da vi flyttet utrolig nok, kun ny maling som kan ses utenfra. Innvendig er det nok noe helt annet.

Anonymkode: ab1e8...8bf

Skrevet

Bodde i mitt fra jeg ble født til jeg var 19. Foreldrene mine måtte selge det da jeg var 35, så det var I familien lenge. Nå er blomsterhagen fjernet, alle epletrærne er hugget ned, og det er gjort om til leiligheter for flyktninger. 

Anonymkode: 60e30...22e

Skrevet

Husker noen banket på og ville se hybelen min da jeg var student. Min tanke var jo bare at jeg kom til å glemme den skoeska den dagen jeg hadde mulighet til å flytte. Men her sitter jeg likevel med mange, gode minner. 

Barndomshjemmet der jeg bodde fra 0-19 eies fortsatt av foreldrene mine (jeg er 40 nå), men jeg føler ikke så mye for det. Men barndommens hytte er solgt, og det samme er besteforeldres hus der jeg var mye. Kjenner jeg ikke har lyst til å se disse stedene igjen da jeg vil huske de akkurat som de var.

Så tydelig at disse spesielle, nostalgiske følelsene først kommer når ting er borte for min del. 

Anonymkode: 6157e...98e

Skrevet

Her kjører jeg forbi barndomshjemmet med bussen hver dag. Det er solgt og nye eiere holder på å male det utvendig i en ny farge.

Vi har mange gode minner fra oppveksten der, som jeg håper nye eiere også får.

Anonymkode: 6c48b...93f

• Hjerte 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Mine foreldre bor fortsatt i mitt barndomshjem, så jeg er innom der flere ganger i året.

Det blir rart når de ikke bor der lenger og det blir solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...