AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Dere som har gått offentlig (gjerne i Oslo): hvordan foregikk utredningen? Tenker på hvor lenge/hyppighet av timer osv? Anonymkode: 9497c...311
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Gikk til privat nevropsykolog med refusjonsavtale. Fastlegen henviste dit i stedet for DPS pga. lang venteliste. Fikk velge mellom å ta de fleste timene som e-konsultasjon (Skype-liknende løsning - måtte ha på kamera og mikrofon hele tiden) eller med oppmøte, men når jeg skulle gjøre tester måtte jeg møte opp på kontoret uansett. Valgte e-konsultasjoner fordi det var kortest ventetid. Kunne da begynne utredningen en uke etter henvisningen var mottatt, mot flere måneders ventetid dersom jeg skulle tatt alt med oppmøte. E-konsultasjonene hadde jeg på kveldstid og timen med oppmøte for testing var i kontortida. Den varte i noen timer, men kunne også deles opp i flere kortere timer dersom det passet bedre. Var tester med klosser, bilder, huske mange ord etter hverandre, si alfabetet baklengs.. Var også en test på PC hvor jeg fikk beskjed om at jeg f.eks. ikke skulle trykke når det kom et rødt kryss på skjermen, blant annet. Spørreskjemaer tok vi som e-konsultasjoner, og varte fra 20 minutter til en time av gangen. Hadde 4-5 stykker over et par måneder før jeg var inne for tester, og så hadde jeg en telefonsamtale hvor vi gikk gjennom utredningen når han var ferdig med å vurdere og skrive rapporten som skulle til fastlegen. Medisinutprøving fikk jeg ta gjennom fastlegen min, og nevropsykologen skrev en anbefaling om å prøve medisiner i rapporten. Det tok litt over to måneder fra henvisningen ble sendt til jeg var ferdig utredet, ferieavvikling inkludert. Anonymkode: 9e840...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå