Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er K42, ufør.
Før jeg ble syk jobbet jeg i en høyere stilling i administrasjonen til en større bedrift der jeg gjorde alt fra å lage websider og være med å utvikle diverse programmer så det passet vårt behov, til å lage rutiner og prosedyrer for kontorpersonalet. Min oppgave var å sørge for at ting fungerte så alle fikk gjort jobben sin, men jeg hadde mange å samarbeide med (HR, IT, vaktmester, regnskap, osv). 

Jeg ble svært syk og var ute av arbeidslivet i mange år. Ble bedre for noen år siden og fikk en liten prosentstilling i en liten bedrift med mange av de samme oppgavene jeg hadde, men kun sjefen å samarbeide med internt (tåler godt) (men andre eksternt, som markedsføringsbedrifter, IT-eksperter osv (dette tåler jeg dårlig, spesielt med Facebook som foregår over videomøte på engelsk..). Må dele kontor, veldig mye bakgrunnsstøy både ute og inne.

Jeg liker oppgavene og liker å jobbe.

Problemet mitt er at jeg (etter jeg ble syk) ikke tåler bakgrunnstøy og jeg tåler dårlig å forholde meg til for mange mennesker. Jeg blir ekstremt sliten i hodet av det og klarer ikke lenger tenke. Jeg bruker hodetelefoner for å blokke ut støy, men bruker rett og slett for mye energi på å konsentrere meg. Må stirre i veggen i timesvis etter jobb for å lade. 

Hjemmekontor fungerer ikke så bra (i denne jobben) fordi jeg trenger å samarbeide mye med sjefen, og han kommuniserer ikke så godt over Teams, vi samarbeider best face to face og jeg trenger ofte mange små avklaringer for å kunne fortsette med jobben jeg holder på med. 

Jeg vurderer å heller ta noe skolegang så jeg etterhvert kan jobbe med noe jeg tåler fint. 

Min utdannelse: ikke fullført vgs, men fullført advokatsekretær og et mindre kurs i ledelse 

Mine styrker: kan lære meg omtrent hva som helst, er best på å se løsninger og er igangsetter av natur (ikke fullfører, men jeg gjør det om jeg må). Kan jobbe godt selvstendig og er pliktoppfyllende, kreativ og grundig. Samarbeider godt - med noen få. Samarbeider godt med mange også, men blir som sagt så sliten at jeg blir syk av det.

Mine svakheter: tåler dårlig å samarbeide med mange, tåler dårlig bakgrunnstøy, må helst kunne sitte på et kontor eller hjemmekontor og gjøre jobben uten mange forstyrrelser. Kan ikke jobbe fulltid.

Ønsker (helst) gratis nettstudier (deltid). 
Fint om det er mulighet for å ta opp studielån, men ikke et krav. 

Noen som har noe som helst ide om hva jeg kan gå av skole? ☺️🙏🏻

Anonymkode: 391cf...af9

Skrevet (endret)

UX design eller frontend? Eventuelt oversetting/tekstproduksjon hvis du er glad i å skrive og har gode skriftlige evner? Høres i hvert fall ut som du trives med noe som er kreativt og med mye fleksibilitet. Har sett at det finnes en del deltidsstillinger når det kommer til utvikling av nettsider, branding eller tekstforfatter. Alt fra større selskap til frivillige organisasjoner. Mulig noe for deg? 

Vanskelig å si hvilket studie som er bra. Prøver å finne ut av dette selv for tiden. De aller fleste anbefaler jo bare bachelor eller høyere utdanning, men forhåpentligvis finnes det andre muligheter også for å komme seg inn på markedet :)

Endret av Cordellia
Skrevet

Hva med digital markedsføring? 

Anonymkode: b3e3b...18d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...