AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Hei! Jeg trenger noen råd angående hva som er lurt med ferieavviklingen. Jeg er førstegangsgravid med termin i midten av september. På jobb begynner det å gå ut frister for å søke ferie, og jeg har helt ærlig; ikke tenkt en tanke på engang. Jeg har hørt flere avvikler ferien i permisjonstiden for å forlenge permisjonen. Men samtidig er det kjedelig å jobbe hele sommeren om jeg holder ut. Jeg er sykepleier, så det er vel egentlig lite trolig 😂 Hva gjorde dere? Anonymkode: bf290...220
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Vil anbefale å ha den til å forlenge permisjonen, den er kort nok som det er. Men du kan sette opp ferie. Om du da blir sykemeldt så kan du be om at sykemeldingen også gjelder ferien og du får da ferien igjen til senere og kan ta den i permisjonen. Jeg fikk baby i august, og planla 2 uker ferie før permisjonen skulle starte. Anonymkode: 7e317...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Du må høre med arbeidsgiver. Om du går ut først i september vil de nok ønske at du tar ferie i juli, og man har plikt som arbeidsgiver å tilrettelegge for det. Anonymkode: 2060e...9ef
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Jeg ville ha overført noen uker ferie til neste år om mulig, så tar du de du må i sommer. Det er vel lite trolig at du blir å stå i jobb som sykepleier 100% helt ut, så legg inn ferie i sommer og så tar du dem heller ut senere i høst/vinter om du blir sykmeldt og på den måten utsetter permisjonen. Anonymkode: d9e3f...d16 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Ville kanskje lagt inn 3 uker i sommer og spart 2 uker? Personlig hadde jeg nok ønsket en god ferie siste sommer før fødsel om jeg hadde termin i september. Ville heller brukt 3 uker ulønnet innimellom permen for å utsette dersom jeg trengte 3 uker lenger perm. Ville og tatt ferien tidlig på sommeren (tidlig juni feks) så det gikk an å gjøre noe i ferien og jeg ikke var super høygravid. (Som andre sier om du endre opp med å bli sykemeldt når man skal ha ferie så skal man få tilbake den ferien) Anonymkode: f6e20...015 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå