Gå til innhold

Han tok kontakt etter å ha ghostet meg, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann jeg datet i 1, 5 måned ghostet meg sånn helt ut fra det blå. Eller han faset meg ut kan man si fordi jeg merket at det tok lengre tid mellom svar men da jeg konfronterte han så mente han at han fortsatt var interessert. Poof litt senere forsvant han. Det siste vi var i kontakt om var at jeg en dag sendte han en morsom meme og han svarte på den meldingen, jeg fulgte opp med å spørre hvordan han hadde det og han svarte på det uten noe spørsmål tilbake så jeg responderte at det var hyggelig å høre at han hadde det fint og ønsket han god helg.

Nå nesten to måneder senere sendte han meg melding å skrev om hvordan det går med han, uten at jeg har spurt. Jeg svarte ikke og fikk ny melding dagen etter om at han skal til byen jeg bor i (naboby) og lurer på om vi skal møtes!

Jeg likte han veldig godt og det frister så mye å si ja men jeg VET at han har møtt og ligget med andre damer (vi hadde en diskusjon om det noen uker før han ghostet meg men han påstod han likte meg best og at jeg ikke skulle tenke på det) og jeg vil ikke at han skal ha meg rundt lillefingeren! Hvis jeg sier nei hører jeg aldri fra han igjen og det er også kjipt når jeg likte han så godt. Hvordan kan jeg svare han på en måte hvor jeg står opp for meg selv og selvrespekten?

Er det bare å avslå som er eneste alternativ for å sette meg i respekt, eller møte han dritheit å få han til å angre på at han ghostet meg og når han vil møte meg på nytt stille krav om at han får være seriøs denne gangen om han vil treffe meg mere? Hjelp meg å formulere et bra svar ❤️

Anonymkode: c30ff...f2c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil bare ha sex, thats it. Hvis du er interessert i kun sex så kjør på. Men ikke forvent noe omsorg eller at han bryr seg om deg etterpå. 

Anonymkode: 37ffc...be1

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Råd. Takk men farvel. 

Anonymkode: 47fd2...9be

• Liker 8
Skrevet

Når du har litt selvrespekt svarer du selvfølgelig nei takk. Fyren er ikke interessert nok og hvis du sløser bort tid på ham vil du muligens gå glipp av en mann som faktisk ville ha deg.

Anonymkode: 9ded6...600

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær så snill og ikke takk ja! Han høres super selvsentrert ut, behandlet deg kjipt og er så tydelig ute etter kun sex nå! Hvis du kun vil ha sex, kan du lett skaffe det med noen andre. Ikke gi ham den gleden at han bare kan "bestille" deg når han måtte ønske. Du vil føle deg dritt etterpå. Han høres ikke ut som forholdsmateriale. Tviler ikke på at han kan skru på sjarmen når han vil.

Anonymkode: 69fb5...591

• Liker 9
Skrevet

Blokker han. 

Anonymkode: 123e4...d55

• Liker 6
Skrevet

Ts igjen.

Jeg har prøvd å date andre menn bøde før han og i mellomtiden men finner ikke tonen med noen av de, blir ikke tiltrukket på riktig måte. Føler at jeg må være ti år til singel om jeg ikke får han her. Ja han vil nok ha sex men hva om jeg holder igjen?

Skrevet

Ville formulert meg nøyaktig slik; «hei, må innrømme at jeg ble veldig skuffet over at jeg ikke hørte noe mer fra deg forrige gang. Jeg er ikke noe hurra meg rundt jente men er ute etter noe seriøst. Så hvis du vil treffe meg igjen og se hva dette kan bli må du steppe opp litt og behandle meg deretter.» Det er HELT greit å være tydelig og sette grenser. Når jeg har gjort dette har jeg bare mottatt respekt og seriøs kontakt tilbake. Lykke til ☺️

Anonymkode: 8b48c...845

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke svar på meldingen. Ghost ham. Hva var det med han som gjorde han så bra? Ble det veldig intenst? Liker du spenning? For de med relasjonelle sår, kan slike hot and cold relasjoner virke veldig spennende. Ikke fall for fristelsen ☺️❤️

Anonymkode: 876a7...4d9

• Liker 4
Skrevet

Tok 30 år før jeg skjønte tegninga… Godt råd; lær litt mer om deg selv. De som ikke har en kjærlighetsfull og trygg oppvekst og ikke har blitt ‘sett’ nok i oppveksten.. vil lett la seg lede. Nesten alle får litt for lite omsorg egentlig. Det er derfor vi blir ‘hekta’ på et håp om kjærlighet.. Han har nok ‘sjekket’ ut med noen andre damer i mellomtiden, og vil gjøre det igjen. Også han har ikke hatt det bra nok antagelig, og har bare kontakt med primitive lyster, altså sex sex.. menn er jo ‘programmert’ til å ha sex. Men de fleste klarer en mix, de vil aldri oppføre seg som han du har møtt. Det er dessverre lett å like de.. Men du må jo bestemme og erfare selv. En dag får du nok av sånt, faren er at man da ikke klarer å stole på noen mann igjen..

• Liker 4
Skrevet

Det er jo bare til å treffe han, men være klar på at sex ikke er på bordet så lenge han ligger med andre og ikke ønsker forplikte seg til deg, og bare deg.

Anonymkode: 7aa35...6ff

Skrevet

Ville bare blokkert. Han vil bare ha fitta di. Du er verdt mer enn det der. Finn noen som vil ha hele deg. 🥰

Anonymkode: 97906...30c

• Liker 3
Skrevet
Humas skrev (2 minutter siden):

Tok 30 år før jeg skjønte tegninga… Godt råd; lær litt mer om deg selv. De som ikke har en kjærlighetsfull og trygg oppvekst og ikke har blitt ‘sett’ nok i oppveksten.. vil lett la seg lede. Nesten alle får litt for lite omsorg egentlig. Det er derfor vi blir ‘hekta’ på et håp om kjærlighet.. Han har nok ‘sjekket’ ut med noen andre damer i mellomtiden, og vil gjøre det igjen. Også han har ikke hatt det bra nok antagelig, og har bare kontakt med primitive lyster, altså sex sex.. menn er jo ‘programmert’ til å ha sex. Men de fleste klarer en mix, de vil aldri oppføre seg som han du har møtt. Det er dessverre lett å like de.. Men du må jo bestemme og erfare selv. En dag får du nok av sånt, faren er at man da ikke klarer å stole på noen mann igjen..

Nåja..Jeg er var ett kjærlig barn, oppvokst med trgge, snille og kjærlige foreldre som gjorde alt for barna sine. Det gjør at jeg strekker meg langt for en kjæreste, selv. Det er også en ganske god oppskrift på å bli overkjørt, trampet på og ikke respektert av menn.

Anonymkode: 7aa35...6ff

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ts igjen.

Jeg har prøvd å date andre menn bøde før han og i mellomtiden men finner ikke tonen med noen av de, blir ikke tiltrukket på riktig måte. Føler at jeg må være ti år til singel om jeg ikke får han her. Ja han vil nok ha sex men hva om jeg holder igjen?

Da kjører han på med flørting helt til du gir deg og har sex med ham. Så forsvinner han. The chase is better than the catch.

Anonymkode: 05c89...e8f

• Liker 5
Skrevet

Hvis du er helt sikker på at han har møtt andre og hatt sex med andre, så hadde jeg personlig ikke møtt han uansett hvor godt jeg måtte like han. Da er det jo veldig åpenbart at du bare er 'en god nr 2' når hovedplanen røk. Hadde ikke giddi å følt meg som rester/plan b... 

Anonymkode: 79a40...093

• Liker 6
Skrevet

Han kommer til å oppføre seg sånn igjen. 

Anonymkode: 17dee...ecf

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jeg aldri gått med på om jeg var i dine sko! For en respektløs behandling av deg! Han er kun ute etter sex, skjønner du vel? Først ghoster han deg, og så kommer han snikende tilbake etter sex.

Har du selvrespekten i behold, så avslår du. For all del, føler du for "closure" så si hvorfor. "Nei, jeg vil ikke møte deg etter den respektløse oppførselen din. Du er ikke en type menneske jeg kunne tenke meg å omgås med". Men det beste er å være så kort som mulig og kanskje bare si "nei, jeg vil ikke møtes. Du kan slette mobilnummeret mitt".

• Liker 3
Skrevet

Ts igjen

Nå har jeg nettopp sveipet gjennom på 300 menn på Tinder (ja jeg telte og pleier å telle 100-200 hver dag) og jeg likte mange av de i alle type utseendet og tekster og ikke ÉN eneste match! Sånn er det hver dag og jeg hater hvor dårlig det får meg til å føle 😭 Jeg har vært i et voldelig forhold før og gikk ikke fordi han fikk meg til å tro at ingen andre ville ha meg og nå føler jeg han hadde rett...

Jeg møter ikke menn i hverdagen min pga kvinnejobb og solohobby heller så det er ikke bare å møte noen derfor føler jeg at jeg må holde fast i han. Hadde vært lettere å bare si nei til han om jeg hadde mange andre muligheter men jeg føler meg gammel, utgått, stygg og "heldig" for at han i det hele tatt vil møte meg

• Hjerte 2
Skrevet
Humas skrev (43 minutter siden):

Ja jeg hadde ikke en kjærlig oppvekst og har alltid godtatt smuler :( Jeg har holdt meg vekk fra menn i 4-5 år nå men fikk så god kjemi med han så jeg fikk et håp om at det skulle bli bra denne gangen

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts igjen

Nå har jeg nettopp sveipet gjennom på 300 menn på Tinder (ja jeg telte og pleier å telle 100-200 hver dag) og jeg likte mange av de i alle type utseendet og tekster og ikke ÉN eneste match! Sånn er det hver dag og jeg hater hvor dårlig det får meg til å føle 😭 Jeg har vært i et voldelig forhold før og gikk ikke fordi han fikk meg til å tro at ingen andre ville ha meg og nå føler jeg han hadde rett...

Jeg møter ikke menn i hverdagen min pga kvinnejobb og solohobby heller så det er ikke bare å møte noen derfor føler jeg at jeg må holde fast i han. Hadde vært lettere å bare si nei til han om jeg hadde mange andre muligheter men jeg føler meg gammel, utgått, stygg og "heldig" for at han i det hele tatt vil møte meg

Du trenger ikke en manns bekreftelse og kjærlighet, du er ikke verdifull og sånn basert på en manns vurdering! Det er sånn fantasitenking og magical romance greier, at du vil egentlig ha et forhold eller føle deg valgt for å føle deg verdifull og leve gjennom det at noen andre er glad i deg. Jeg var også sånn og menn ghosta og brukte meg om en annen mens jeg var bare glad de kom tilbake for mer! Jeg blir lei meg for meg selv når jeg ser tilbake på dette. Stikkordet er TERAPI. Finn deg selv igjen kjære deg, slutt å avgjøre din verdi basert på om tapere vil ha deg eller ikke. 

Anonymkode: 17dee...ecf

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...