AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #1 Skrevet 6. februar 2023 Kan man jobbe 50% og få 50% aap ved siden? Og dernest få 50% lønn + 50% aap (66% av tidligere års inntekt i 50%, om det gir mening) Anonymkode: 9db72...01f
Elexiz Skrevet 6. februar 2023 #2 Skrevet 6. februar 2023 Har du fått innvilget AAP så kan du det, men greit å klargjøre det med kontaktpersonen din på nav, for nav må vite timelønn/månedslønn og sånne detaljer. Gjorde det selv en periode og det gikk greit, det trekkes ifra bare på AAP, så da kommer det an på hvor lange dager du har også. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #3 Skrevet 6. februar 2023 Det vil gjøres individuell vurdering, spesielt med tanke på om du ville kunne stått i deltidsjobben sin type arbeid i høyere prosent. Du må ha nedsatt arbeidsevne minst 50 % i alle typer arbeid, for å ha rett til AAP. Men hovedregelen er at man kan jobbe ved siden av AAP, så lenge man har den graden av arbeidsevne. Og husk at AAP sin maks tid ikke tar hensyn til om du er helt eller delvis syk. Så maks tid vil fortsatt være tre år, uavhengig av om du får 100 eller 50 % AAP. Anonymkode: dcac4...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #4 Skrevet 6. februar 2023 Det kan du. Bare si i fra til veilederen din og hold kontakten om hvordan det går. Om det ikke går så bra så kan man sette inn tiltak for ev tilrettelegging ol. Du kan jobbe opptil 60% på et vanlig AAP vedtak. Jobber du over det så får du ikke noen utbetaling av AAP. Men man kan ha et opptrappingsvedtak (på ett år) hvor man kan jobbe inntil 80% uten at AAP blir trukket i sin helhet. Anonymkode: 0fd48...dbd
Hedda-78 Skrevet 6. februar 2023 #5 Skrevet 6. februar 2023 Ja, det kan man. Det er jo hensikten med AAP; at man skal finne ut hvor mye man klarer å jobbe. Så å teste ut om man klarer 50% jobb er absolutt innafor. Du må føre på meldekortet hvor mye du jobber i hver meldekortperiode, og så reduseres AAP-utbetalingen tilsvarende. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #6 Skrevet 6. februar 2023 Takk for svar alle 🙂 Er det slik at man søker 100% AAP, og registrerer timer man jobber? Eller kan man søke 50% AAP, og hvordan gjør man det da ift det man jobber? Jeg har hatt denne deltidsstillingen over flere år. Hvis jeg søker AAP, hvilken informasjon gir jeg arbeidsplassen? Anonymkode: 9db72...01f 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #7 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar alle 🙂 Er det slik at man søker 100% AAP, og registrerer timer man jobber? Eller kan man søke 50% AAP, og hvordan gjør man det da ift det man jobber? Jeg har hatt denne deltidsstillingen over flere år. Hvis jeg søker AAP, hvilken informasjon gir jeg arbeidsplassen? Anonymkode: 9db72...01f AAP er en 100% ytelse. En av forutsetningene for å bli innvilget AAP er at du er minst 50% ute av stand til å ta ethvert yrke. Men, som du sier, man kan jobbe ved siden av. Da fyller du inn de timene du jobber på meldekortene dine, og AAP reduseres ut fra hvor mange timer du har jobbet på hvert meldekort (de timene du har jobbet får du jo lønn for). Hva du sier til bedriften kan være litt opp til deg selv, men jeg vil anbefale deg å snakke om dette med veilederen din i NAV. Kanskje kan du, veileder og arbeidsgiver finne løsninger som gjør at du kan stå i en (tilnærmet) 100% stilling på sikt, med litt tilpasning. Anonymkode: e8049...4e2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #8 Skrevet 6. februar 2023 Ja, det kan man. Kan forklare hvordan jeg har det om det hjelper. 😊 Jeg jobber 50%. Hadde 100% stilling og ble syk, men har hele tiden jobbet litt og landet på 50% siste året. Får derfor AAP for de resterende 50%. Hvis jeg er syk og ikke kan jobbe de 50% jeg skal får jeg AAP i stedet, og dermed mindre utbetalt. Fører opp på meldekort det jeg jobber og AAP blir beregnet ut i fra det. For å gjøre det enklere med meldekort og riktig lønn / AAP, gikk jeg over til timelønn (hadde fastlønn). 😊 Anonymkode: cc25e...19c 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #9 Skrevet 6. februar 2023 Ja absolutt. Men timelønn og slikt trenger en ikke å oppgi i det hele tatt, ihvertfallhar jeg sldri blitt spurtog det ingår jo ikke som et punkt på meldekort. Jeg jobber 60% og har 40% aap. Sender meldekort hver 14. dag og fører på timer jeg har jobbet her. Har hatt aap i et og et halvt år nå og har hatt to forskjellige deltidsjobber og også to forskjellige nav kontorer ingen har nevnt noe om informasjonsplikt om lønn. Anonymkode: a856f...baf 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja absolutt. Men timelønn og slikt trenger en ikke å oppgi i det hele tatt, ihvertfallhar jeg sldri blitt spurtog det ingår jo ikke som et punkt på meldekort. Jeg jobber 60% og har 40% aap. Sender meldekort hver 14. dag og fører på timer jeg har jobbet her. Har hatt aap i et og et halvt år nå og har hatt to forskjellige deltidsjobber og også to forskjellige nav kontorer ingen har nevnt noe om informasjonsplikt om lønn. Anonymkode: a856f...baf Du har helt rett. NAV spør ikke om timelønn, bare antall arbeidede timer, som man oppgir på meldekortene. Anonymkode: e8049...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå