Gå til innhold

Drar dere på jobb med korona nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel egentlig ikke noen restriksjoner lenger. Jeg har hoste, sår hals og  nesa er tett litt av og på. Ingen feber. 
Jobber i bolig med mennesker, er sammen med 7 brukere og 7 andre ansatte i løpet av en vakt. Jeg er i litt dårlig form, men kan komme meg gjennom det med smertestillende.

Ville dere dratt på jobb, eller blitt hjemme? 

Anonymkode: 2aae2...aa8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel egentlig ikke noen restriksjoner lenger. Jeg har hoste, sår hals og  nesa er tett litt av og på. Ingen feber. 
Jobber i bolig med mennesker, er sammen med 7 brukere og 7 andre ansatte i løpet av en vakt. Jeg er i litt dårlig form, men kan komme meg gjennom det med smertestillende.

Bli hjemme! 

Anonymkode: 9c561...2a7

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det er det! Nakstad har sagt det 1000 ganger. Det står også på FHI sine nettsider.  Ved luftveissymptomer eller annen sykdomsfølelse skal du holde deg hjemme, og bruke munnbind hvis du må ut blant folk. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bli for faen hjemme. Du og alle andre mehe med sykdom.

Anonymkode: 9666b...99a

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Herregud, det dør flere enn noen gang i år, TS. Hold deg hjemme.

Anonymkode: 5574f...217

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

For all del ikke kom på jobb!! Du risikerer jo å smitte alle sammen. Forklar situasjonen til leder og han/hun vil garantert forstå. Holdningene om at man skal dra på jobb når man er syk for å smitte alle, må snu!! 

Anonymkode: 06966...742

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fy faen - at du bare vurderer å gå syk på jobb når du jobber med mennesker... kanskje mennesker som ikke tåler en infeksjon så godt ...

Anonymkode: 9c0b7...306

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du syk så bli hjemme til du er frisk. Ingen andre vil ha basiluskene dine!!!! Har du selv lyst å jobbe når du er syk???? Skjønner meg ikke på folk noen ganger….

Anonymkode: 297f6...464

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Bli hjemme. 

Anonymkode: 9b7ce...682

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig fint å høre at du ikke har blitt så syk av korona, men de du smitter kan bli veldig syke selv om du ikke har blitt det. Hold deg hjemme, vær så snill!

Anonymkode: 62873...28d

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Uavhengig av korona skal du være hjemme når du er syk og jobber med mennesker.

Anonymkode: 9b956...c80

• Liker 6
Skrevet

Du kødder håper jeg. 

Jobber med mennesker, men fortsatt vurderer å dra på jobb? 

Anonymkode: 5a372...3f4

• Liker 3
Skrevet

Covid er fortsatt hypersmittsomt og farlig for enkelte. Du jobber med brukere i en bolig, altså skal du selvsagt ikke dra på jobb med korona. Kollegaene dine setter sikkert også pris på å ikke bli syke alle sammen. 

• Liker 5
Skrevet

Minner om at lærere og andre som jobber  tett på barn og andre voksne oppfordres til å jobbe med koronasmitte så lenge det ikke er luftveisplager med i sykdomsbildet. Anbefalingene i dag og i lengre tid har vært at vi ikke en gang behøver å teste oss eller si fra om vi har testet positivt men kun være hjemme ved sykdomsfølelse og luftveisplager. Kjipt men sant. Så ja, folk som jobber med mennesker anbefales å gå smittet på jobb,

Anonymkode: f0252...b4d

• Liker 3
Skrevet

Ikke dra på jobb når du er syk - men det spiller ingen rolle hva sykdommen heter.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Minner om at lærere og andre som jobber  tett på barn og andre voksne oppfordres til å jobbe med koronasmitte så lenge det ikke er luftveisplager med i sykdomsbildet. Anbefalingene i dag og i lengre tid har vært at vi ikke en gang behøver å teste oss eller si fra om vi har testet positivt men kun være hjemme ved sykdomsfølelse og luftveisplager. Kjipt men sant. Så ja, folk som jobber med mennesker anbefales å gå smittet på jobb,

Så lenge du ikke har luftveisplaget og sykdomsfølelse ja - fordi du da sannsynligvis har lite virus i kroppen er faktisk er mindre smittsom. Hvis man føler seg syk, så skal man holde seg hjemme uansett.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og det å «være syk», «føle seg syk» osv er jo også ganske åpent for tolkning. Hvor mye skal du merke til det før du er «syk»..

Anonymkode: 5d1ff...8de

• Liker 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Så lenge du ikke har luftveisplaget og sykdomsfølelse ja - fordi du da sannsynligvis har lite virus i kroppen er faktisk er mindre smittsom. Hvis man føler seg syk, så skal man holde seg hjemme uansett.

Det forventes av arbeidsgiver at man kommer så lenge man ikke er Dødssyk lkmsom.. 

Anonymkode: 5d1ff...8de

Skrevet

Om jeg får korona holder jeg meg hjemme, jobber tross alt på sykehjem. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jobber på sykehus, og ei ringte seg inn syk hadde covid. Leder sa at siden hun ikke var i dårlig form så var det bare å møte opp.

Ingen ble smittet heller.

Anonymkode: b74d0...f01

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...