Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Hadde styrtfødsel med førstemann (under 2 timer), og fikk klar beskjed fra jordmor om å komme inn med en gang det er tegn til fødsel neste gang. Nå venter vi nr. 2 og kjenner litt på bekymringer for å ikke rekke frem til sykehuset i tide. Vi bor kun 10 min unna, så det er jo ikke lange tiden.

Det jeg lurer på er hvor fort fødselen gikk for dere med nr. 2 (dere som hadde styrtfødsel ved første) og om noen har planlagt igangsetting på sykehuset for bedre kontroll?

Min fødsel var igangsatt og hadde kjempe god fødselsopplevelse, og kunne tenke meg igangsetting igjen. Ble igangsatt grunnet alvorlig svangerskapskløe (gallesyre i blodet) og fikk beskjed om at det stort sett kommer tilbake ved neste graviditet. Syns å huske at man kunne få medisin for dette  hvis det ble oppdaget tidlig.

Ønsker å føde på sykehuset under kontrollerte og trygge forhold, og ikke hjemme eller i bilen på vei til sykehuset🙈

Anonymkode: df333...891

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde styrtfødsel med første, 2,5 timer, startet spontant med vannavgang. Bodde 35 minutter kjøring fra sykehuset. Fikk beskjed om å ringe ambulanse om vannet gikk og riene startet samtidig fordi de antok at det kom til å gå så raskt.

Vannet gikk kl 01 på natta da klokka akkurat hadde bikket til 17 januar og hun ble ikke født før kl 1023 den 18 januar. Altså 1,5 døgn etter vannavgang. Tok evigheter før riene startet. Hadde 3,5 timer i aktiv fødsel og dermed ikke regnet som styrtfødsel pga at det var nr 2 😊 Gikk veldig fint.

Venter nå nr 3 og finnes ikke stressa 😄

Anonymkode: 0a420...fdd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde styrtfødsel med første, 2,5 timer, startet spontant med vannavgang. Bodde 35 minutter kjøring fra sykehuset. Fikk beskjed om å ringe ambulanse om vannet gikk og riene startet samtidig fordi de antok at det kom til å gå så raskt.

Vannet gikk kl 01 på natta da klokka akkurat hadde bikket til 17 januar og hun ble ikke født før kl 1023 den 18 januar. Altså 1,5 døgn etter vannavgang. Tok evigheter før riene startet. Hadde 3,5 timer i aktiv fødsel og dermed ikke regnet som styrtfødsel pga at det var nr 2 😊 Gikk veldig fint.

Venter nå nr 3 og finnes ikke stressa 😄

Knotete skrevet. Hadde styrtfødsel med første, så ble jeg gravid med nr 2 og da bodde vi altså 35 minutter unna sykehuset og fikk beskjed om å ringe ambulanse ved vannavgang og rier samtidig 😊 Manglet en liten detalj der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Knotete skrevet. Hadde styrtfødsel med første, så ble jeg gravid med nr 2 og da bodde vi altså 35 minutter unna sykehuset og fikk beskjed om å ringe ambulanse ved vannavgang og rier samtidig 😊 Manglet en liten detalj der.

Takk for at du deler. Det er ikke garantert at fødsel vil gå fortere med nr 2😊 Likevel blir jeg litt stresset. Masse lykke til med fødsel nr. 3. 

Skrevet

Ti min unna sykehuset er jo ikke langt. Det går nok fint. Ring og si dere kommer inn når du kjenner noe er på gang. Ser din første fødsel var igangsatt, det kan påvirke fødselsforløpet slik at det kanskje gikk raskere enn det hadde gjort uten stimulering. 

Anonymkode: 466b8...804

• Liker 1
Skrevet

Styrtfødsel med nr1 (2 timer)

Styrtfødsel med nr2 (1 time)

Venter nr3 i juni og er litt stressa for hvor fort det vil gå denne gangen 😅 har nesten 1 time til sykehus...

Sier som den over her, ettersom din første fødsel var igangsatt så er det ikke sikkert det vil gå så fort om neste fødsel starter av seg selv :) Masse lykke til med fødsel når den tid kommer ❤

• Liker 1
Skrevet
siljur skrev (4 timer siden):

Styrtfødsel med nr1 (2 timer)

Styrtfødsel med nr2 (1 time)

Venter nr3 i juni og er litt stressa for hvor fort det vil gå denne gangen 😅 har nesten 1 time til sykehus...

Sier som den over her, ettersom din første fødsel var igangsatt så er det ikke sikkert det vil gå så fort om neste fødsel starter av seg selv :) Masse lykke til med fødsel når den tid kommer ❤

Det er godt mulig😊 Dersom jeg får den alvorlige svangerskapskløen vil jeg mest sannsynlig bli satt igang igjen uke 38. Da vil jeg være på sykehuset, så da faller problemet bort. Får se hvordan ting blir denne gangen. 

Skrevet

Tok 45 min fra vannet gikk til hun var født. Rakk frem til sykehusets parkeringsplass, men rakk ikke å komme meg inn 😅 Det gikk bra.

Anonymkode: 9f72a...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...