Donnie Darko Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Den siden her: http://www.ordealis.com/bad%20news/framset-bad.htm Selger demoer av bandet mitt uten tillatelse. Er det noe jeg kan gjøre med det?
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #2 Skrevet 21. desember 2005 hmm vet ikke... Men jeg så endel ting der som jeg kunne tenkt meg... gammel Ataraxia-cd og mye snacks på vinyl av norsk BM!
Donnie Darko Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2005 Joa. forsåvidt en grei side med hyggelige priser.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #4 Skrevet 21. desember 2005 Dårlig snikreklame dette..men veldig gjennomskuelig. DD vet sikkert selv at han kan oppsøke jurist eller kontakte TONO dersom dette er et problem.
Hu i Svingen Skrevet 21. desember 2005 #5 Skrevet 21. desember 2005 Snikreklame er det ikke.. Har ikke nevnt navnet på bandet engang og hvis noen klarer å gjette det utifra den lista på sikkert 500 titler så er de gode. Lurer egentlig bare på hvilke rettigheter jeg har. kan jeg f.eks kreve penger av de folka?
Donnie Darko Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2005 Snikreklame er det ikke.. Har ikke nevnt navnet på bandet engang og hvis noen klarer å gjette det utifra den lista på sikkert 500 titler så er de gode. Lurer egentlig bare på hvilke rettigheter jeg har. kan jeg f.eks kreve penger av de folka? ← Meg som skrev.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #7 Skrevet 21. desember 2005 Ikke vanskelig å forstå at DD har interesser i denne siden da..klart det er snakk om markedsføring og salg her. Ikke noe galt med det da, men kunder liker ikke å føle seg lurt med fordekt reklame.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. desember 2005 #8 Skrevet 21. desember 2005 DD, jeg vet ikke hvilke rettigheter du har. Noen som kan juss?
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #9 Skrevet 21. desember 2005 Du trenger ikke å være jurist for å forstå at dette selskapet ikke har lov til å selge DD's musikk uten hans tillatelse. DD sitter på opphavsrettighetene til sin musikk. Dette er en enkel sak. Dere får lese om opphavsrett og åndsverksloven, samt om kjøp- og salg. Se www.lovdata.no Hilsen ikke-jurist
Gjest lilletroll Skrevet 21. desember 2005 #10 Skrevet 21. desember 2005 Den siden her: http://www.ordealis.com/bad%20news/framset-bad.htm Selger demoer av bandet mitt uten tillatelse. Er det noe jeg kan gjøre med det? ← Anmeld dem.
Donnie Darko Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #11 Skrevet 21. desember 2005 Men denne internetsiden er jo fransk. Hvordan blir det da?
Gjest lilletroll Skrevet 21. desember 2005 #12 Skrevet 21. desember 2005 Men denne internetsiden er jo fransk. Hvordan blir det da? ← Du går til en norsk advokat som tar kontakt med rett organ i Frankrike, evt kontakter bakmennene bak siden direkte.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #13 Skrevet 21. desember 2005 Snikreklame er det ikke.. Har ikke nevnt navnet på bandet engang og hvis noen klarer å gjette det utifra den lista på sikkert 500 titler så er de gode. Lurer egentlig bare på hvilke rettigheter jeg har. kan jeg f.eks kreve penger av de folka? ← Det kan vel aldri være bandet du (DD) linker til i signaturen din, da...? I så fall er det ikke umulig å gjette, eller finne. Men samme hva; hvis de selger musikken din uten din tillatelse kan du a)kontakte dem og kreve prosenter, b) kontakte advokat. Lykke til:-)
Gjest *Snart medlem* Skrevet 21. desember 2005 #14 Skrevet 21. desember 2005 Dårlig snikreklame dette..men veldig gjennomskuelig. ← Vi kan jo sikkert gjette oss til det - enkelte band er det jo ganske klart at det ikke er, med mindre Donnie egentlig heter Bruce Dickinson Mer seriøst - Tono kan sikkert hjelpe deg videre om de ikke kan hjelpe selv direkte. De har sikkert vært borti mange saker tidligere som omhandler band som blir ulovlig solgt i i utlandet.
Superlammet Skrevet 24. desember 2005 #15 Skrevet 24. desember 2005 Jeg hadde tatt kontakt med nettsiden og spurt hvordan de får tak i demoen deres, og hvor mange kopier de har solgt. Deretter hadde jeg krevd prosenter av dette. Mange prosenter. Du kan kanskje ta kontakt med den franske ambassaden.. Kanskje de kan hjelpe deg..
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2005 #16 Skrevet 24. desember 2005 Bandet deres eier vel egen musikk? Dere har Copyrighten? Da er det vel bare å kontakte advokat. Jeg skulle da tro at det er deres eiendom de selger, og siden de aldri har innhentet tillatelse burde det være lett å anmelde dem. Ta en telefon til en advokat, du, så får du nok ett grundigere svar enn du kan få her inne. Og god jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå