neroli Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 om jeg kunne skulle jeg kjøpt et hus med eget soverom til min eldste datter på snart fire, ettersom det er dette hun ønsker seg aller mest... (for ikke å snakke om mor..) men foreløpig så er husplanene satt til "modning", og det ville uansett vært vanskelig å innfri et slikt ønske før jul.. jeg har også en jente på to år, som ikke helt forstår hvorfor jeg,og andre, til stadighet skal plage henne med spørsmålet "hva ønsker du deg til jul, da?" en setning som forøvrig brukes hyppig som "ice-breaker" på denne tiden av året... så, hva kjøper dere til de minste? jeg synest det er fryktelig vanskelig, jeg! vil jo gjerne gi noe spesiellt, men vet ikke hva! de har liksom "alt". vi skal foressten sette inn en sum på sparekontoene deres, men jeg vil så gjerne ha noe å legge under juletreet..
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #2 Skrevet 21. desember 2005 Hva kjøpte jeg til Liten da hun var fire? Kanskje det var det året hun fikk "TisseMarie"... Hva ville jeg kjøpt til egen fireåring i dag? Da de var små kjøpte jeg alltid leker til dem til jul, for julen skal være morsom, og myke pakker er ikke morsomt når man er liten. Heller ikke setter de pris på varige verdier i den alderen, det kan du komme med siden. Til mine to tantejenter på fem og seks, har jeg i år kjøpt hvert sitt slott, formet som en sko, med en alveprinsesse og masse stash og tilbehør. Det ville jeg syntes var morsomt da jeg var liten, og antar det ville falle i smak hos de to også. Ellers liker de Bratz også de to jentene "mine".
Cilla Skrevet 21. desember 2005 #3 Skrevet 21. desember 2005 Til min nesten 2 åring har vi kjøpt et lekekjøkken fra Fisher Price, samt en Elias båt som hun kan ha i badekaret (Elias er den store helten). Vet at hun også får dukkevogn og dukke, samt togbane i tre (ala Brio). Trehjulsykkel får hun til 2 årsdagen. Saccosekk er et tips.
LilleMy Skrevet 21. desember 2005 #4 Skrevet 21. desember 2005 Her får frøkna på 20 måneder dukke og dukkevogn.....
Gjest frua Skrevet 21. desember 2005 #5 Skrevet 21. desember 2005 (endret) Vesla vår får dukkevogn, magnetisk tegnebrett og klær. Men det helt store nå om dagen er duplo! Har så lyst til å kjøpe prinsesse duplo, men må vel bare begrense shoppingen Ikke lett med gaver lenger syns jeg, kjøper jo noe hele tiden. (til mannens store fortvilelse ) Glemte å skrive at hun er 23 mnd. GOD JUL!!!! Endret 21. desember 2005 av frua
Vimsevips Skrevet 21. desember 2005 #6 Skrevet 21. desember 2005 I fjor fikk Vesla (da 2,5) blant annet: *bok *smålego *brio togbane *koppestell *play-dough *puslespill I år får ho (3,5år): *bok *dokkehus *bilbane *radiostyrt bil *dokkeseng *Bratz dokke (men den får ho når babyen kommer, ikke til jul)
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2005 #7 Skrevet 22. desember 2005 I barnehagen drives det med flittig utspørring når det gjelder hva de små ønsker seg til jul. Jentene på fire ønsker seg stort sett dukker eller care bears, mens jentene på to ønsker seg slike på paraplytrille-dukkevogner
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. desember 2005 #8 Skrevet 22. desember 2005 Vendelin får akebrett og koseteppe Og reiseseng, tripptrappstol og lenestol (!) etter det jeg kan se på pakkene under treet. Den lenestolen har jeg følelsen av at svigers ikke klarte å gå forbi uten å kjøpe den...
neroli Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2005 takk for alle tips!! problemet hos oss er to overivrige bestemødre derfor har mine små ALT mulig! selvfølgelig koselig at de vil kjøpe ting til jentene, men jeg synes faktisk det blir i meste laget... men men, juelegavene er nå i hus uansett, og det ble mange små ting, alt fra bøker til noen nydelige kåper! så blir det noe kjedelig, og noe morro! god jul alle sammen!
rugrat Skrevet 22. desember 2005 #10 Skrevet 22. desember 2005 Begge mine får saccosekk til jul, og de er 4 1/2 og snart 2 år. Minstemann som fyller to over nyttår, får lekekjøkken til bursdagen. Kanskje det kan være en fin gave til minstejenta til jul?
momo Skrevet 23. desember 2005 #11 Skrevet 23. desember 2005 Jenta mi er 4,5 år nå og får baby Anabelle og masse ting til barbie. Det er det hun ønsker seg så da får hun det. I fjor fikk hun brio togbaner og klær til baby born. Året før der fikk hun dukkevogn og baby born.
neroli Skrevet 23. desember 2005 Forfatter #12 Skrevet 23. desember 2005 jentene har allerede kjøkken... og alt dukkeutstyr man kan tenke seg! sist jul fikk de tilsammen ÅTTE dukker! deriblandt babyborn tvillinger! men saccosekk har jeg ikke tenkt på! det var igrunn en strålende ide!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #13 Skrevet 25. desember 2005 sacco er perfekt, det har vi og de brukes av alle (de er jentene sine). herlig for kalde mammaføtter sene vinterføtter også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå