AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Kan jeg få ut journalen fra helsestasjon fra 6 og 4 års kontroll? Barnet er nå 14 år. Anonymkode: bf659...e27
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Spørs om ikke journal fra 4 år er slettet siden det har gått 10 år. 6 år er vel på skolen? Anonymkode: 45922...b1b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 "Foreldre eller andre med foreldreansvar har som hovedregel rett til innsyn i barnets journal når barnet er under 16 år. Det er ikke noe krav om at begge foreldrene med felles foreldreansvar samtykker for å få innsyn i barnets journal. Innsyn skal ikke gis dersom barn mellom 12 og 16 år av grunner som skal respekteres, jf. § 3-4 andre ledd, ikke ønsker at foreldrene skal få innsyn." https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/pasient-og-brukerrettighetsloven-med-kommentarer/rett-til-journalinnsyn#paragraf-5-1-rett-til-innsyn-i-journal Anonymkode: b0792...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs om ikke journal fra 4 år er slettet siden det har gått 10 år. 6 år er vel på skolen? Anonymkode: 45922...b1b Journal slettes ikke. Anonymkode: b0792...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Foreldre eller andre med foreldreansvar har som hovedregel rett til innsyn i barnets journal når barnet er under 16 år. Det er ikke noe krav om at begge foreldrene med felles foreldreansvar samtykker for å få innsyn i barnets journal. Innsyn skal ikke gis dersom barn mellom 12 og 16 år av grunner som skal respekteres, jf. § 3-4 andre ledd, ikke ønsker at foreldrene skal få innsyn." https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/pasient-og-brukerrettighetsloven-med-kommentarer/rett-til-journalinnsyn#paragraf-5-1-rett-til-innsyn-i-journal Anonymkode: b0792...f9e Tusen takk, jeg var vist ikke flink nok å Google. Sliten. Igjen, tusen takk. Tror du jeg bare kan ringe helsestasjon å be om utskrift? Ts Anonymkode: bf659...e27
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tusen takk, jeg var vist ikke flink nok å Google. Sliten. Igjen, tusen takk. Tror du jeg bare kan ringe helsestasjon å be om utskrift? Ts Anonymkode: bf659...e27 Ja. Anonymkode: b0792...f9e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 Jeg fikk journalen fra helsestasjon da jeg sendte inn forespørsel om journal fra sykehuset Telemark. Da fikk jeg hele greia. Kanskje lurt å sende søknad til selve sykehuset? Anonymkode: 0fced...93c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg fikk journalen fra helsestasjon da jeg sendte inn forespørsel om journal fra sykehuset Telemark. Da fikk jeg hele greia. Kanskje lurt å sende søknad til selve sykehuset? Anonymkode: 0fced...93c Må vist ha det inn med teskje, hvordan sendte du søknad? Mail, Helsenorge, post? Å konkret hvor? Barneavdelingen? Ts Anonymkode: bf659...e27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå