Gå til innhold

"Amatørfoto" til takkekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tenkt å bruke bildere tatt av gjester e.l. til takkekort? Hvis det blir noen bra bilder altså? Eller har dere alle bestilt takkekort i pakken fra fotografen? Noen som har sjekket om det blir billigere å bruke private bilder? Lurer på om vi skal droppe å ha med takkekort fra fotografen i første omgang, og heller bestille det etterpå hvis det blir nødvendig... Selv om det da vel blir dyrere...

Vi har flere flinke "amatørfotografer" blant våre gjester, men ikke så flinke at vi tør overlate hele jobben til dem... Men de bryllupspakkene hos fotografene er jo så forferdelig dyre! :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har tenkt å ha "amatørbilde" i takkekortene!!!

Kanskje bestille 30kort eller noe sånt fra fotografen, til de aller aller nærmeste...

Broren min konfirmerte seg nettopp og da gjorde de det sånn, bestilte takkekort fra japanfoto, veldig stilig og ikke dyrt!

Husker ikke eksakt pris...

Lykke til!!!

Skrevet

Vi fablet litt med å bruke egne takkekort for å spare noen kroner, men da vi fremkalte alle bildene våre var vi ikke i tvil om hva vi ville gjøre, vi ville bruke takkekort fra fotografen. Det er utrolig stor klasseforskjell på fotagrafbilder og egne bilder, og det var hyggelig å kunne sende ut et veldig flott bilde. Noen kroner kan man nok spare på å bruke egne bilder, men kanskje ikke så mye om man ønsker ordentlig "mappe" rundt bildene. Vi betalte 17 kroner pr. kort fra fotografen og vi synes det var vel anvendte penger. Men en slik avgjørelse kan man jo ta i ettertid også, når man ser hvordan de private bildene har vært.

Hos oss var det ingen mulighet for å bestille takkekort på forhånd, men vi fikk 10% rabatt på alle bestillinger fra fotografen innen 10 dager etter at vi hadde hentet bildene våre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Vi skal bruke en av familien til å ta alle bildene.Veldig utradisjonelt, men jeg vet jeg blir best på de bildene da jeg har vært hos fotograf før og tattsånne bilder :ler:

Samtidig så er det mange plasser man kan få fine takkekort uten å ta elle bildene der.

Skrevet

Et lite tips til de som veldig gjerne vil bruke private bilder, få en person av gangen til å ta bilder av dere, og vær ops på at dere ser i samme retning på alle bildene. Det var det store problemet hos oss nemlig. Det var 5-6 stykker som til enhver tid stod og tok bilder samtidig og vi ser aldri samme vei på bildene. Utrolig kjedelig at mange bilder har blitt ødelagt p.g.a. dette. Så lurt er det nok å ha en fotografering litt vekk fra lle gjestene og med en fotograf.

Skrevet

Vi skal ha onkelen til samboeren min som fortograf og kommer naturligvis til å bruke disse bildene som takkekort også. Vi bestiller skikkelige mapper fra FotoKnutsen - tror de kosta 5 kroner pr. stk - og setter bildene inni dem.

Skrevet

Vi var inte till fotograf eftersom vi tyckte det var hutlöst dyrt och de dessutom bara ville sälja hele "bryllupspake" till oss utan att lyssna på vad vi ville ta för bilder. Dessutom är det oerhört opraktiskt att behöva ringa till en fotograf i Norge när vi vill ha extra kopior.

Hur som helst, vi bad min mans systrar att ta foton på oss, de har båda två bra systemkameror och vi ordnade uppställda bilder på flera platser. Bilderna blev jättebra - se sjäv på vår bröllossida (http://bolgabryllup.tripod.com)

Några tips:

* Ta foton på flera platser. Olika bakgrund, ljus mm

* Ta foton INNAN middag och lite senare, när ni kanske är lite mer avslappnade

* Försök att se åt samma håll (prata med varandra, be fotograferna räkna ner... 3-2-1-klick så är ni beredda)

* Använd två kameror (en av systrarnas kamera gick efter 18 felfria år sönder under vårt bröllop och ett 20-tal bilder är oskarpa).

* Var kritiska på framkallningen.

En svartvit film är aningen suddig och då hävdade personalen i butiken i Norge att det var kameran som var felinställd på slutartid (lukketid?). När vi tog kopior från den filmen hemma var den mycket skarp och klar, den firman hade jobbat mer med bilderna. Första omgången med kopior till tackkorten är ljusa och fina, vi är centrerade på framkallningen, andra omgången som vi framkallat på en annan firma är mörkare och inte lika centrerat (slarvigt jobb tycker jag). Det kan vara värt att betala extra för att få manuell skärpa och ljussättning på kopiorna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...