Gå til innhold

NKI nettstudier kontormedarbeider - har du erfaring med dette studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt bare erfaring med nettstudier uten opptakskrav? Er det verdt det?

Jeg har ikke fullført VGS, men vil gjerne jobbe på kontor. Jeg har jobbet med mennesker i 11år og er drittlei. Så jeg håper dette studiet kan være en vei inn på kontor. 

Anonymkode: 1a3d7...2c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderte det selv, men har snakket med en del som jobber på kontor. De hadde ikke ansatt noen med kun det kurset.

Anonymkode: c4fcd...392

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vurderte det selv, men har snakket med en del som jobber på kontor. De hadde ikke ansatt noen med kun det kurset.

Hva med kontor og administrasjonsfaget? Er det å foretrekke?

Skrevet

Jeg tror du skal ha veldig mye flaks for å få kontorjobb med dette faget. Det finnes ikke så mange sånne typisk sekretærstillinger lenger. Så kommer det også an på hva slags kontor du mener.

Men jeg tror uansett du har bedre sjanser hvis du studerer regnskap, bedøk, økonomi/administrasjon eller noe lignende. 

Det finnes forresten mange nettstudier ved høyskoler/universiteter som kan føre til kontorjobb, og i motsetning til NKI og lignende er de gjerne gratis også.

Skrevet
ti10 skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du skal ha veldig mye flaks for å få kontorjobb med dette faget. Det finnes ikke så mange sånne typisk sekretærstillinger lenger. Så kommer det også an på hva slags kontor du mener.

Men jeg tror uansett du har bedre sjanser hvis du studerer regnskap, bedøk, økonomi/administrasjon eller noe lignende. 

Det finnes forresten mange nettstudier ved høyskoler/universiteter som kan føre til kontorjobb, og i motsetning til NKI og lignende er de gjerne gratis også.

Ja, det er klart jeg har bedre sjanser hvis jeg studerer på universitetet. Men som jeg skriver i åpningsinnlegget så har ikke jeg fullført videregående skole og dette nettstudiet kunne jeg gjennomført uten videregående i bunn, og det var derfor jeg spurte spesifikt om dette.

Men takk for svar, du har mange forslag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva med kontor og administrasjonsfaget? Er det å foretrekke?

De korte kursene er ikke mye verdt i alle fall, men om du tar yrkesfalig kontor og administrasjon, og er så heldig at du får lærlingplass eller ett sted du kan jobbe nok til å ta fagprøve, så er det en mye smartere måte.

De fleste ønsker formell kompetanse, ikke ett tullete nettkurs. Har selv tatt HR nett kurs via NKI, og det var fullstendig bortkastet og bare svada.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De korte kursene er ikke mye verdt i alle fall, men om du tar yrkesfalig kontor og administrasjon, og er så heldig at du får lærlingplass eller ett sted du kan jobbe nok til å ta fagprøve, så er det en mye smartere måte.

De fleste ønsker formell kompetanse, ikke ett tullete nettkurs. Har selv tatt HR nett kurs via NKI, og det var fullstendig bortkastet og bare svada.

Takk for et nyttig svar. 

Skrevet

Det er ingenting verd lengre med små utdannelse. Vår merkantil på jobb (tidligere het det sekretær, langt unna sekretær nå), har Master på Bi. Hun har mye med lønn, økonomi og logistikk å gjøre. Barneskole.

Hva med å fullføre videregående skole som barne og ungdomsarbeider, da kan det være mulighet å få jobb på SFO eller barnehage.

Anonymkode: 29988...9f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det er klart jeg har bedre sjanser hvis jeg studerer på universitetet. Men som jeg skriver i åpningsinnlegget så har ikke jeg fullført videregående skole og dette nettstudiet kunne jeg gjennomført uten videregående i bunn, og det var derfor jeg spurte spesifikt om dette.

Men takk for svar, du har mange forslag. 

Ok, fullført VGS er en ting, men har du ikke disse fagene: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/ slik at du kan komme inn på 23/5-regelen, heller?

Da hadde jeg kanskje kastet meg rundt og fått generell studiekompetanse, hvis jeg hadde vært deg. Jeg skjønner at det kan være litt tiltak å sette i gang med det i voksen alder, men tenk, så mange flere muligheter du hadde fått :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke fullført VGS, men vil gjerne jobbe på kontor. Jeg har jobbet med mennesker i 11år og er drittlei. Så jeg håper dette studiet kan være en vei inn på kontor. 

Hvis du har realkompetanse så finnes det noen studier du kan ta på web på høgskoler innen ledelse som gir deg studiepoeng og dermed gjør deg litt mer attraktiv på arbeidsmarkedet. 

Skrevet

Oppgavene på kontor har blitt mye mer avanserte de siste årene takkrt være digitalisering og robotisering. De enkle sekretærstillingene er på vei ut, så en slik utdanning er bortkastet. Vi "som jobber på kontor" har også veldig mye med mennesker å gjøre mtp oppfølging av kontrakter, veiledning, opplæring osv.

Anonymkode: f4500...028

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har gått dette kurset. Og fikk ikke jobb. Det ga meg ingenting alene. Det regnes bare som et kurs og ingen utdanning. Og om du ikke har kontorerfaring så stiller du ganske dårlig. Jeg tok deretter fagskole i administrasjon. Og da ble jeg kalt inn til intervjuer og fikk jobb. Fikk da høre at kurset sammen med fagskole var positivt. De fleste arbeidsgivere ser etter studiepoeng også. Kurset har ikke studiepoeng. Og skal jeg være ærlig er det jo en grunn til det. Det er lettere kunnskap. Man lærer så å si ingenting på dette kurset kontra fagskole administrasjon. 

Anonymkode: 190b9...b00

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...