Gå til innhold

Magesymptomer på stress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig stresset lenge nå og har noen symptomer jeg er usikker på. Kan de komme av stress eller noe mer alvorlig? Har legetime snart, men tenkte å høre om noen her har erfaring.

Jeg går på do minst fire ganger om dagen. Hvis jeg "spiser" noe flytende, som smoothie må jeg løpe på do nesten med en gang. Det samme hvis jeg drikker mye samtidig som jeg spiser fast føde.

En brennende følelse under ribbeina. Spesielt like etter at jeg har fått i meg flytende mat, men den kan også være der om morgenen. Ubehaget sitter ikke langt bak mot ryggen, men kjennes ut som det kommer fra nærmere fremsiden av kroppen. Oftest på midten og litt mot venstre, men kan også brenne litt fra midten og mot høyre.

Jeg vet hvor mange viktige organer som befinner seg i det området, og det gjør meg ikke mindre stresset for å si det sånn :haar:

Anonymkode: 8a32e...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la nettopp merke til hvor mange tråder der er her av mennesker med helseangst, og det har jeg ikke. Jeg har heller ikke nattesvette...

Har vært i en veldig stresset situasjon og også en sorgprosess siden høsten.

TS

Skrevet

Det kan være stress evt tenker jeg at det også kan være gallen som skaper trøbbel. Er det gallen kan det hjelpe å få resept på midler som skåner magen for syren eks nexium som jeg bruker.

Anonymkode: 96441...744

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg sliter mye med det samme som deg trådstarter. 

Har legetime om en måned fordi jeg vil se ann situasjonen.  Jeg har jobbet mer enn vanlig siden i sommer. Jobbet deltid og gikk opp til ca 100 prosent. Merker det på kroppen for å si det mildt. Plaget med magen, vondt under ribbebeina osv. Men jeg tror selv at det skyldes stress. Men nå noterer jeg hvordan det står til og prøver å slappe mer av og ikke stresse sånn.  Men hvis dette fortsetter så går jeg til legen. Får litt helseangst. 

Anonymkode: 5afd9...627

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan være stress evt tenker jeg at det også kan være gallen som skaper trøbbel. Er det gallen kan det hjelpe å få resept på midler som skåner magen for syren eks nexium som jeg bruker.

Anonymkode: 96441...744

Tusen takk for svar! :) Hvordan finner legen ut om det er gallen? Er det blodprøve/avføringsprøve eller annet? Og undersøker de årsaken til galleproblemet?

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sliter mye med det samme som deg trådstarter. 

Har legetime om en måned fordi jeg vil se ann situasjonen.  Jeg har jobbet mer enn vanlig siden i sommer. Jobbet deltid og gikk opp til ca 100 prosent. Merker det på kroppen for å si det mildt. Plaget med magen, vondt under ribbebeina osv. Men jeg tror selv at det skyldes stress. Men nå noterer jeg hvordan det står til og prøver å slappe mer av og ikke stresse sånn.  Men hvis dette fortsetter så går jeg til legen. Får litt helseangst. 

Anonymkode: 5afd9...627

Ikke lett å ha det sånn. God bedring! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...