Gå til innhold

Han er fearful avoidant. Hvordan gå fram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? 

Anonymkode: fdd75...07c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en annen.

Anonymkode: be482...523

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Unngå

Anonymkode: 74c23...8f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel, hvilket tilknytnings-mønster har du? 

Anonymkode: 643e0...07e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, hvilket tilknytnings-mønster har du? 

Trygg/secure.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trygg/secure.

TS

Er du klar for å stå i en del drama? 

• Liker 1
Skrevet

Hallo, hvorfor er folk så negative? Jeg er fearful avoidant og eksen sier i ettertid at han aldri har følt seg så elsket i et forhold før og at alt føltes tomt ut etter bruddet. Menn jeg har vært med har bare gode ting og si, som at jeg var lojal, lidenskapelig og at de følte seg ivaretatt. Men nå jobber jeg aktivt med meg selv og er åpen i kommunikasjonen, er ikke han ts liker det samme kan det bli vanskelig 

Anonymkode: facb6...40c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 5f15a...38d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Øh, what? Mulig jeg trenger en "dating for dummies" bok, men er dette ting folk som dater er opptatt av? 

Har vært i lange forhold, aldri egentlig datet før. Er singel og begynner å bli nervøs...!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hallo, hvorfor er folk så negative? Jeg er fearful avoidant og eksen sier i ettertid at han aldri har følt seg så elsket i et forhold før og at alt føltes tomt ut etter bruddet. Menn jeg har vært med har bare gode ting og si, som at jeg var lojal, lidenskapelig og at de følte seg ivaretatt. Men nå jobber jeg aktivt med meg selv og er åpen i kommunikasjonen, er ikke han ts liker det samme kan det bli vanskelig 

Jeg føler jeg er den eneste i hans verden, når vi møtes. Når vi er fra hverandre, kan det gå dager mellom hver gang jeg hører noe, og han er livredd for at jeg skal ombestemme meg og ditche han. Han har ikke sagt sistnevnte rett ut, men jeg merker det på han. Derfor kan han være veldig varm/kald. Han tikker av alle tegn på fearful avoidant, og har kun et års kjæresteforhold bak seg da han var 20 år. Nå er han 35 og har lengtet etter en kjæreste i mange år.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du klar for å stå i en del drama? 

Gjør det allerede. Og vi er ikke engang offisielt sammen.
Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg føler jeg er den eneste i hans verden, når vi møtes. Når vi er fra hverandre, kan det gå dager mellom hver gang jeg hører noe, og han er livredd for at jeg skal ombestemme meg og ditche han. Han har ikke sagt sistnevnte rett ut, men jeg merker det på han. Derfor kan han være veldig varm/kald. Han tikker av alle tegn på fearful avoidant, og har kun et års kjæresteforhold bak seg da han var 20 år. Nå er han 35 og har lengtet etter en kjæreste i mange år.

Ts

Huff ja forstår det er vanskelig for deg men føler med han også, jeg gir heller ikke en lyd fra meg fordi jeg er redd jeg ikke skal få svar eller at den andre har ombestemt seg. Er full av frykt og later som at han ikke eksisterer. Men viser veldig at jeg er glad og interessert når jeg får melding da. Dette gikk over for min del når forhold var et faktum, da begynte jeg å tørre å ringe og ta like mye initiativ, for når forhold var etablert visste jeg jo at han var pålitelig i sine følelser for meg

• Hjerte 2
Skrevet

Kjæreste som er redd og unnvikende? Det hørtes jammen stas ut..høres faktisk verre ut enn å være alene. 

Anonymkode: a3d43...5d4

• Nyttig 2
Skrevet

Tearful-avoidant høres patetisk ut, dump ham.

Anonymkode: 998f9...299

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff ja forstår det er vanskelig for deg men føler med han også, jeg gir heller ikke en lyd fra meg fordi jeg er redd jeg ikke skal få svar eller at den andre har ombestemt seg. Er full av frykt og later som at han ikke eksisterer. Men viser veldig at jeg er glad og interessert når jeg får melding da. Dette gikk over for min del når forhold var et faktum, da begynte jeg å tørre å ringe og ta like mye initiativ, for når forhold var etablert visste jeg jo at han var pålitelig i sine følelser for meg

Han er AKKURAT lik! Hva synes du jeg bør gjøre? Fortsette å holde kontakten, eller la han få ta initiativ? 

Ts

Skrevet

Og med det så mener du unnvikende personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 90bc2...7f9

• Liker 2
Skrevet

Har han selv sagt at han er dette? Eller er det noe du antar?

Anonymkode: 0696e...96e

• Nyttig 2
Skrevet

Orker ikke alle disse begrepene som omtrent ingen bruker. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

...nå jobber jeg aktivt med meg selv og er åpen i kommunikasjonen, er ikke han ts liker det samme kan det bli vanskelig 

Nettopp

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og med det så mener du unnvikende personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: 90bc2...7f9

Ts mener tilknytningsstil

https://onlinepsykologene.no/tilknytning-tilknytningsstil/

De fleste som har noe annet enn trygg tilknytningsstil, har ikke personlighetsforstyrrelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...