AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Stemoren til barnet mitt er veldig ordentlig og pedagogisk. Det blir rett å slett alt for stort sprik mellom de to hjemmene, å barnet mitt blir forvirret. Hen kommer stadig hjem å sier ting som stemor har sagt. Kjenner dette provoserer meg grådig! Eksempler er: * Stemor nekter å gi barnet mitt Pepsi max og sier at det er farlig for barn å drikke. Vi koser oss med det innimellom hjemme hos oss. *Stemor sier det er farlig å ta Paracet fordi man kan bli avhengig av det, så nå vil ikke barnet ta Paracet når hen er syk. Jeg har alltid gitt det ved feber. *Stemor sier det ikke er bra for barn å se på skjerm, og barnet mitt får null tv-tid så lenge det minste søskenet på 1 år der i huset er våken. Hos oss spiser vi gjerne middag forran tven noen ganger, og jeg ser ikke noe feil med det. * Stemor sier at man må kle på seg ordentlig før man skal ut med alltid ull innerst. Vi er ikke så opptatt av det hos oss, men tar det vi finner. Barnet mitt er varm av seg uansett * Stemor nekter å kjøre barnet mitt siden hen ikke har bilsete lenger, siden det ikke er trygt. Barnet er 8 år, og det er ikke påbudt med bilsete i den alderen. Har mange flere eksempler, men føler vel egentlig at hun ser ned på meg og hjemmet hos oss, og i tillegg vender barnet mitt mot meg. Hun får jo barnet mitt til å tro at jeg ikke er en god mamma. Tenker å ta kontakt med henne, og be henne slappe av litt. Hvordan bør jeg gå frem? Anonymkode: aa1cf...647 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Hallo !!! Hvor er far midt oppe i dette ? Hvis han ikke er i stand til å rydde opp i denne hippie/ MDG -filosofien ang barneoppdragelse, så bør du ta kontakt med stemor og gå gjennom listen punkt for punkt sånn at dette rufsete systemet tar slutt Anonymkode: 787e3...d8d 10 1 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 5. februar 2023 Jeg syns stemor høres ut som en fornuftig dame! Du må rett og slett godta at det er ulikheter i de forskjellige hjemmene, dersom du ikke er villig til å innrette deg etter henne. De bestemmer i sitt hjem, du i ditt! Anonymkode: a6c92...8d4 57 1 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 5. februar 2023 Dette kunne vært verre hi. Ingenting av det stemor gjør skader barnet ditt, snarere tvert imot. Anonymkode: f972d...dfe 42 2 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 Stemor og ex sitt hjem deres regler, ditt hjem dine regler. Du og barnet får lære dere det. Ja, barn må tilpasse seg mye ulikt, men sånn blir det. Anonymkode: 11837...282 13
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 Alder på barn avgjør ikke om de skal bruke bilsetet eller ikke. Det er enten 36kg eller 135cm, den av de to så inntreffer først. Anonymkode: b551a...21e 17 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 Å Pepsi Max er fult av koffein. Barn trenger ikke det. Anonymkode: b551a...21e 21 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 Er dette en trolle tråd? Pepsi Max, ingen bilsete, du kler ikke på barnet ditt ordentlig…? Enig i at man må finne en løsning når det er to hjem, men jeg tror jeg ville flyttet egne grenser før jeg ba stemor flytte sine - i dette tilfellet. Anonymkode: 52fa4...1bd 30 9
Turtellure12 Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Syns ikke enkelte punkter er så urimelige. TV-titting, ull under genseren og mindre Pepsi-max syns jeg rett og slett det må godtas av både deg og din datter. Jeg mener det er regler som er forbeholdt de som eier huset og så lenge hun er stemors ansvar. Ikke kjøre ungen din derimot høres litt koko ut. Med forbehold at hun er både høy nok og veier det som er grensen. Det at datteren din ikke får paracet hadde jeg IKKE godtatt. Det er snakk om helse, og der er det kun du og far som bestemmer over datter. IKKE stemor Endret 5. februar 2023 av Turtellure12 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg syns stemor høres ut som en fornuftig dame! Du må rett og slett godta at det er ulikheter i de forskjellige hjemmene, dersom du ikke er villig til å innrette deg etter henne. De bestemmer i sitt hjem, du i ditt! Anonymkode: a6c92...8d4 En ting er sikkert, og det er at stemor bestemmer IKKE hvordan dette barnet skal oppdras. Far må komme på vanen og gro noen baller ! Anonymkode: 787e3...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å Pepsi Max er fult av koffein. Barn trenger ikke det. Anonymkode: b551a...21e Mine barn får ytterst PepsiMax, den av barna som liker brus får annen sukkerfri brus i helgen pga koffeinen. (har ett barn som liker brus men ikke godteri og en som ikke liker brus men liker godteri. Anonymkode: 11837...282
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Stemoren til barnet mitt er veldig ordentlig og pedagogisk. Det blir rett å slett alt for stort sprik mellom de to hjemmene, å barnet mitt blir forvirret. Hen kommer stadig hjem å sier ting som stemor har sagt. Kjenner dette provoserer meg grådig! Eksempler er: * Stemor nekter å gi barnet mitt Pepsi max og sier at det er farlig for barn å drikke. Vi koser oss med det innimellom hjemme hos oss. *Stemor sier det er farlig å ta Paracet fordi man kan bli avhengig av det, så nå vil ikke barnet ta Paracet når hen er syk. Jeg har alltid gitt det ved feber. *Stemor sier det ikke er bra for barn å se på skjerm, og barnet mitt får null tv-tid så lenge det minste søskenet på 1 år der i huset er våken. Hos oss spiser vi gjerne middag forran tven noen ganger, og jeg ser ikke noe feil med det. * Stemor sier at man må kle på seg ordentlig før man skal ut med alltid ull innerst. Vi er ikke så opptatt av det hos oss, men tar det vi finner. Barnet mitt er varm av seg uansett * Stemor nekter å kjøre barnet mitt siden hen ikke har bilsete lenger, siden det ikke er trygt. Barnet er 8 år, og det er ikke påbudt med bilsete i den alderen. Har mange flere eksempler, men føler vel egentlig at hun ser ned på meg og hjemmet hos oss, og i tillegg vender barnet mitt mot meg. Hun får jo barnet mitt til å tro at jeg ikke er en god mamma. Tenker å ta kontakt med henne, og be henne slappe av litt. Hvordan bør jeg gå frem? Anonymkode: aa1cf...647 Jeg er helt enig med stemor! Anonymkode: 06088...efb 16 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 Kanskje du heller skal være glad for at noen passer ungen din vederlagsfritt når faren ikke fungerer. Anonymkode: 932b2...9a4 16 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #14 Skrevet 5. februar 2023 Jeg er faktisk hekt enig med stemor her 😬 men om du vil gjøre dette til kampsaker, snakk med barnefar. Anonymkode: b6f9b...6c7 11 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #15 Skrevet 5. februar 2023 Er dette en trolletråd? Du kan ikke alvorlig mene at disse punktene er "strenge" og galt? Eneste er jo at det må være greit å gi paracet ved feber og ikke gjøre at et barn tror det er farlig (men altså hvor ofte får barnet paracet at det kan ha blitt et samtaleemne?) Tror ikke helt på dette. Anonymkode: fd567...fd0 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Skrevet 5. februar 2023 Eneste jeg er er uenig med stemor i er det med Paracet. Anonymkode: 7fbe1...01c 10 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 Det er jo du som burde høre på henne og ikke omvendt. Anonymkode: f095b...18f 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #18 Skrevet 5. februar 2023 Syntes stemor høres ut som en fornuftig og oppegående dame. Klarer ikke se at det der anses som strengt.. Anonymkode: f62e7...808 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #19 Skrevet 5. februar 2023 Barnet ditt er 8 år og gammel nok til å forklares at det er ulike regler hos dere og hos pappa. Du burde virkelig ikke gi barnet ditt Pepsi Max. Både pga fake sukker og pga koffein. (Jeg hadde også nektet noen å være med i bilen hos meg dersom det ikke var forsvarlig sikret. Er barnet under en viss høyde/vekt så SKAL barnet ha pute/sete) Jeg syns stemoren har greie regler. Anonymkode: e23b7...467 8 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #20 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Stemoren til barnet mitt er veldig ordentlig og pedagogisk. Det blir rett å slett alt for stort sprik mellom de to hjemmene, å barnet mitt blir forvirret. Hen kommer stadig hjem å sier ting som stemor har sagt. Kjenner dette provoserer meg grådig! Eksempler er (Jeg har klippet ut og limt inn under for å lettere kunne svare på hvert enkelt eksempel.) Har mange flere eksempler, men føler vel egentlig at hun ser ned på meg og hjemmet hos oss, og i tillegg vender barnet mitt mot meg. Hun får jo barnet mitt til å tro at jeg ikke er en god mamma. Tenker å ta kontakt med henne, og be henne slappe av litt. Hvordan bør jeg gå frem? Anonymkode: aa1cf...647 Sitat * Stemor nekter å gi barnet mitt Pepsi max og sier at det er farlig for barn å drikke. Vi koser oss med det innimellom hjemme hos oss. Dette bestemmer far og stemor i sitt hjem, du har ingenting du skulle sagt. Sitat *Stemor sier det er farlig å ta Paracet fordi man kan bli avhengig av det, så nå vil ikke barnet ta Paracet når hen er syk. Jeg har alltid gitt det ved feber. Her kan du stå på ditt - men alltid ved feber er muligens å bruke mer enn nødvendig. Sitat *Stemor sier det ikke er bra for barn å se på skjerm, og barnet mitt får null tv-tid så lenge det minste søskenet på 1 år der i huset er våken. Hos oss spiser vi gjerne middag forran tven noen ganger, og jeg ser ikke noe feil med det. Dette bestemmer far og stemor i sitt hjem. Sitat * Stemor sier at man må kle på seg ordentlig før man skal ut med alltid ull innerst. Vi er ikke så opptatt av det hos oss, men tar det vi finner. Barnet mitt er varm av seg uansett Stemor overdriver, så lenge man ikke fryser spiller det skvett rolle om man bruker ull. Sitat * Stemor nekter å kjøre barnet mitt siden hen ikke har bilsete lenger, siden det ikke er trygt. Barnet er 8 år, og det er ikke påbudt med bilsete i den alderen. Her har stemor rett, dersom barnet ikke har nådd høyde-/vektgrense for beltestol - hvilket jeg finner svært usannsynlig all den tid min godt over gjennomsnittet store jente ikke vokste ut av setet før hun var ti. Anonymkode: 9abe7...437 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå