AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Del Skrevet 5. februar 2023 Ganske enkelt spørsmål, men ikke blitt noe klokere når jeg har lett etter svar. Jeg trener styrke med hele kroppen hardt 2-3 ganger i uken, med såppas pause mellom øktene føler jeg at jeg er godt restituert til å gi maks hver økt, men er det fordeler eller ulemper med å trene oftere, men dele opp feks bein en dag, og overkropp en annen dag? Anonymkode: 6f3c3...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Del Skrevet 5. februar 2023 Trener du 2-3 ganger i uken synes jeg fullkropp høres fornuftig ut. Anonymkode: 63e98...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 5. februar 2023 #3 Del Skrevet 5. februar 2023 Den største fordelen vil nok være personlig preferanse. Det kan være andre fordeler, som for eksempel å være greit restituert til de viktigste øvelsene, da en lang fullkroppsøkt kan gå negativt ut over de øvelsene som ligger sist i økta. Noen ganger kan over/under være lettere å programmere med tanke på supersett og øvelsesvariasjon, og rett og slett rent praktisk utførelse med tanke på apparater på treningssenteret. Men begge deler kan absolutt fungere like godt 😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Del Skrevet 5. februar 2023 1 hour ago, Sandum.PT said: Den største fordelen vil nok være personlig preferanse. Det kan være andre fordeler, som for eksempel å være greit restituert til de viktigste øvelsene, da en lang fullkroppsøkt kan gå negativt ut over de øvelsene som ligger sist i økta. Jeg trener fullkropp hver gang og pleier å ta ett sett og så videre til neste muskelgruppe, tre ganger. Anonymkode: 004c9...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Del Skrevet 5. februar 2023 Sandum.PT skrev (4 timer siden): Den største fordelen vil nok være personlig preferanse. Det kan være andre fordeler, som for eksempel å være greit restituert til de viktigste øvelsene, da en lang fullkroppsøkt kan gå negativt ut over de øvelsene som ligger sist i økta. Det kan jo løses ved å variere rekkefølgen 😃 Anonymkode: c0ad2...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 6. februar 2023 #6 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kan jo løses ved å variere rekkefølgen 😃 Anonymkode: c0ad2...c15 Absolutt 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 7. februar 2023 #7 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 22.19): Jeg trener fullkropp hver gang og pleier å ta ett sett og så videre til neste muskelgruppe, tre ganger. Anonymkode: 004c9...f5f Akkurat slik gjør jeg det også. Funker fjell det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #8 Del Skrevet 7. februar 2023 Min preferanse har vært fullkropp, men støtteøvelser til bein og overkropp annenhver økt. Med 2-3 økter pr uke er det nok litt mer personlig preferanse, og kanskje enklere å sikre at hele kroppen blir trent ved fullkropp vs. oppdelt. Jeg la opp med en hovedøvelse hver økt, startet da med denne. Kjørte som regel knebøy (hovedøvelse) og benkpress (litt lettere), benkpress (hovedøvelse) og markløft, deretter markløft (hovedøvelse) og knebøy på tre økter med støtteøvelser til bein og overkropp annenhver økt. Som det blir nevnt kan det å variere rekkefølgen på øvelsene gi mer progresjon da du ikke alltid er "utslitt" til samme øvelse hver gang. Anonymkode: 45a77...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå