Kjetil E Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Ja folkens hva bruker dere smarttelefonen til? Selv bruker jeg den til: Ringe/ta imot samtaler Sende/motta SMS og MMS Ta bilder Legge ut oppdateringer på facebook når jeg er på noe spesielt Generell surfing på nettet når jeg ikke har tilgang til PC eller Nettbrett. Googlemaps når jeg kjører bil og når jeg er ute og går steder jeg ikke er kjent og trenger å orientere meg. Strømme live TV, særlig hvis jeg er i utlandet og ikke har tilgang til NRK. Samt live sport når jeg ikke har tilgang til TV. Strømme NRK Radio Lytte til lydbøker. Kodebrikke til nettbanken. 1
Tabris Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Meldinger Telefon SoMe Ta bilder Filme Redigere bilder/film Surfe på nettet Notater Lagre dokumenter Bestille og håndtere flybilletter og andre reiser (tog, trikk osv) Lese bøker Spille spill Betale regninger/vippse Lese og svare på mail Se videoer Lliten lomme-PC, rett og slett. 1
Magika_fra_Fyll Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 Bruker den egentlig ikke til så mye avansert, sender meldinger via SMS/Teams/Messenger, sjekke kollektivtider på ruter.no, lydbøker via Audible mens jeg går turer, musikk og innimellom Youtube om jeg kjeder meg og ikke har en PC i nærheten. Har hatt samme telefon i ca 5 år da jeg ikke har behov for så kraftige greier
Maskinfører Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 Er mye det mest Nettbank sms ringe samt kamra husker den gangen vi måtte gå rundt med digital kamra nå har vi det med oss hele tiden født 1988 2006-2007 var vel sist gang jeg brukte digital kamera har vel ett speilrefleks liggende ett sted rundt også
Gjest CatPerson123 Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Ringe Snapchat Se på YouTube Surfe på nettet Høre på musikk, spotify Filme, ta bilder Mail noen ganger Er vel mest de! Endret 5. februar 2023 av CatPerson123
Kjetil E Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2023 Tabris skrev (7 minutter siden): Meldinger Telefon SoMe Ta bilder Filme Redigere bilder/film Surfe på nettet Notater Lagre dokumenter Bestille og håndtere flybilletter og andre reiser (tog, trikk osv) Lese bøker Spille spill Betale regninger/vippse Lese og svare på mail Se videoer Lliten lomme-PC, rett og slett. Ja bestille og ordne billetter bruker jeg og mobilen til. Glemte det i farta. Bruker ikke papirbilletter lenger så sant jeg ikke må. I tillegg bruker jeg Vipps på mobilen.
skreppamedleppa Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 Har pc men skjeldent den brukes til annet enn jobb så bruker mobil til det meste Ringe Sms Bank/regninger/vips. generell økonomi Kamra/bilder Notater Some som instagram, kg, Messenger YouTube Skyss bilett og andre typer biletter, alt fra kino til fly Shazam appen (gjennkjenne musikk) Spotify, musikk/podcasting Ulike strømmenettjenester som Viaplay, Netflix, NRK osv Helenorge, bestilte legetimer, medisin osv Lese nyheter, surfe, shopping Google maps Sjekke været Pinterest Kalender Skanne QR koder Kindle/bøker Tja.. stortsett dette
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 SMS Ringe Alarm Av og til som kamera Anonymkode: 69e5d...a80
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Snap Instagram Messenger Tar bilder Ringer aldri. Anonymkode: e4d8a...610
Ænema Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 noen få sms. ringe facetime eller messenger-cam, snakker med familien kun på cam. kamera nettbank-vipps-bankid tilbuds-app matvarer, kunde klubber, apple pay. bussbillett, togbillett generelt alle billetter som bestilles skjer på mobilen legetimer og helsenorge digipost, mail, kalender youtube music, spill, nettradio vekkerklokke værmelding SoMe i små doser. maps google sikkert mer jeg ikke husker.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Minst mulig, vil helst ha tlf med knapper men man tvinges jo nærmest til å bruke smart tlf i dag. Hater apper. Internetten har jeg på min stasjonere datamaskin med kabel. M36 Anonymkode: 74b65...9a5 2
Wenda Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Lese aviser Surfe på nettet Sjekke face, snap, insta, tiktok Gps Finne nye turer, toppturer, teltturer Storytel, podcast, spotify Tidsfordriv av typen enkle spill Mobilbank, innlogging på diverse sider, betale i butikker Bilder og videoer Ringe, tekste, FaceTime, maile Bestille ting jeg trenger, Togoodtogo, finne gode tilbud Styre lyset i huset, samt alarm Styre robotstøvsugeren Skru på webastoen i bilen EasyPark og lignende apper Finne ruter og betale for billett når jeg skal ta offentlig transport Sjekke strømprisen for dagen Vekkerklokke Helse-Norge, bestille legetime og resepter Sikkert flere ting jeg ikke husker nå. Eneste jeg kun bruker telefonen min til i «krisesituasjoner» er å streame ting. Hater å se på serier, filmer Twitch osv på telefonen 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har ikke pc, så alt. Anonymkode: 4de48...c8f
Drizzt Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Kjetil E skrev (På 5.2.2023 den 17.54): Ja folkens hva bruker dere smarttelefonen til? Selv bruker jeg den til: Ringe/ta imot samtaler Sende/motta SMS og MMS Ta bilder Legge ut oppdateringer på facebook når jeg er på noe spesielt Generell surfing på nettet når jeg ikke har tilgang til PC eller Nettbrett. Googlemaps når jeg kjører bil og når jeg er ute og går steder jeg ikke er kjent og trenger å orientere meg. Strømme live TV, særlig hvis jeg er i utlandet og ikke har tilgang til NRK. Samt live sport når jeg ikke har tilgang til TV. Strømme NRK Radio Lytte til lydbøker. Kodebrikke til nettbanken. Ringe/ta imot samtaler Sende/motta SMS og MMS Ta bilder Googlemaps når jeg kjører bil og når jeg er ute og går steder jeg ikke er kjent og trenger å orientere meg. Vekkerklokke Vipps 1
mammahjarte Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 - Alt som du kan gjera på ein PC. - Betalingsappar - Vipps/økonomi - Lommelykt - Vekke meg om morgonen. Einaste er at eg ikkje spele på telefonen. Har gaming PC til det formålet, er ikkje så glad i mobilspel. Liker også best å bruka testdokument på datamaskin, større skjerm o.s.v.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå