AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Jeg er på jakt etter ny leilighet å leie. På Finn ligger det en til 12 000,- pr. mnd og den har ligget der en god stund. De ønsker langtidsleie. Kan jeg sende en melding og si at jeg er interessert, men dessverre har et budsjett på f.eks 10 500,- ? Jeg har fast 100% stilling, høyere utdanning og er sikker betaler. Er også interessert i langtidsleie. Har aldri hørt om noen som har prøvd å prute, så tenkte jeg ville høre her. 🙂 Anonymkode: e94f5...4c9
Million Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Jeg mistenker at de vil avvise deg tvert, men samtidig... når den har ligget ute en god stund som du sier, så taper de jo penger for hver uke og måned som går. Kanskje de er villige til å gå litt ned i pris, hvis det er sånn at 12 000 ikke er en pris de MÅ HA for at et ev banklån og renter skal dekkes? Dersom de ikke har dyre lån å dekke men det er ren inntekt, denne leien, så kan det hende de går med på litt pruting. Spør de spesielt etter langtidsleie, kan du jo fremheve ekstra at du er både interessert i å bo lenge, er stille og rolig og en punktlig betaler. Uansett, du får aldri vite svaret om det funker hvis ikke du prøver. Men legg det frem høflig og spørrende. Ikke noe "Jeg tar'n for 10 500!! Kan flytte inn i morra! PS! Jeg røyker rullings, men det er vel greit!" 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 Ei venninne pruta og betaler nå 3000kr mindre I mnd enn det de ønsket. Så det er mulig Anonymkode: 75c0f...858 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 Million skrev (11 minutter siden): Jeg mistenker at de vil avvise deg tvert, men samtidig... når den har ligget ute en god stund som du sier, så taper de jo penger for hver uke og måned som går. Kanskje de er villige til å gå litt ned i pris, hvis det er sånn at 12 000 ikke er en pris de MÅ HA for at et ev banklån og renter skal dekkes? Dersom de ikke har dyre lån å dekke men det er ren inntekt, denne leien, så kan det hende de går med på litt pruting. Spør de spesielt etter langtidsleie, kan du jo fremheve ekstra at du er både interessert i å bo lenge, er stille og rolig og en punktlig betaler. Uansett, du får aldri vite svaret om det funker hvis ikke du prøver. Men legg det frem høflig og spørrende. Ikke noe "Jeg tar'n for 10 500!! Kan flytte inn i morra! PS! Jeg røyker rullings, men det er vel greit!" TS her. Utleier eier et stort firma og eier mange utleieboliger. Tenker derfor at det kanskje er en større mulighet for å prute enn hvis det var en privatperson som skal leie ut leilighet i huset de bor i. Kanskje jeg skal prøve meg. 🙂 Anonymkode: e94f5...4c9
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 Det er jo bare å prøve - det verste som kan skje er at du får nei.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her. Utleier eier et stort firma og eier mange utleieboliger. Tenker derfor at det kanskje er en større mulighet for å prute enn hvis det var en privatperson som skal leie ut leilighet i huset de bor i. Kanskje jeg skal prøve meg. 🙂 Anonymkode: e94f5...4c9 Det vil nok gjøre det vanskeligere, ikke lettere. De som driver profesjonelt utleie er mer kynisk enn private. Anonymkode: a4ee4...498 3
Maskinfører Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 Er ikke ting som det er så er det ingenting i veien for det
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 Jeg satte ned leien da jeg likte leietakerne godt. Send mailen du. Anonymkode: 189ec...2fd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 Jeg prutet ned leien der jeg bodde før fra 8500 til 8000. Det er jo en 6% reduksjon. Om du er en attraktiv leietaker bør man prute ned leien. Gode leietakere bør betale mindre, ettersom de utgjør en lavere risiko for huseier. Anonymkode: 3b98d...4cd
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Million skrev (På 5.2.2023 den 17.38):Ikke noe "Jeg tar'n for 10 500!! Kan flytte inn i morra! PS! Jeg røyker rullings, men det er vel greit!" Hva har rullings med saken å gjøre? Anonymkode: af339...a26
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 Neppe, utleiepriser har gått veldig opp! Anonymkode: b4a09...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå