AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 De har gjort noen endringer med det. Før kunne jeg bare trykke tablettene enkelt ut av remsa, men nå virker som om jeg må gå grundigere til verks. Jeg i tillegg fått noen revmatiske plager med stive fingre, så dette blir en utfordring Anonymkode: b4ea9...4c6 2 1
Honey Dew Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Nei, jeg har ikke oppdaget endring, men det kan være at jeg har tabletter som ble hentet ut før jul og at det ble gjort en endring på pakningen etter nyttår. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 Det er helt jævlig. Vi må klage alle sammen, til fastlege og apotek. Anonymkode: ff555...ce5 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De har gjort noen endringer med det. Før kunne jeg bare trykke tablettene enkelt ut av remsa, men nå virker som om jeg må gå grundigere til verks. Jeg i tillegg fått noen revmatiske plager med stive fingre, så dette blir en utfordring Anonymkode: b4ea9...4c6 Ja, fy faen for en dårlig endring. Har begynt å få taket på det nå, men det er en tidkrevende unødvendighet, spesielt når jeg skal ha ut flere på en gang. Vurderer å sende en klage til produsenten. Anonymkode: 58899...d17 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 Honey Dew skrev (2 timer siden): Nei, jeg har ikke oppdaget endring, men det kan være at jeg har tabletter som ble hentet ut før jul og at det ble gjort en endring på pakningen etter nyttår. Endring ble gjort før nyttår. Anonymkode: 58899...d17
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 Kan vi ikke sende klage alle sammen? Hvordan klager man best, til fastlege eller apotek eller direkte Mail til produsent (om de har offentlig e-postadresse da) Anonymkode: ff555...ce5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 De er helt jævlige... Jeg klarer ikke lengre fylle på to uker på doseringssett, får vondt i fingrene... Anonymkode: f9d8e...85d 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 De er helt håpløse! Hva er logikken bak denne endringen? Anonymkode: 77c8c...659 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er helt håpløse! Hva er logikken bak denne endringen? Anonymkode: 77c8c...659 At ingen skal ta overdose… helt idiotisk. Umulig å dø av overdose Lamictal uansett, og andre mye farligere medisiner har ingen pakket inn i noe som krever ti nøkler og fjorten avrevne negler for å få ut hver bidige dag. Anonymkode: ff555...ce5 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 Helt håpløs innpakning !! Anonymkode: 7064e...737 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 Jeg slet helt for jævlig med det i starten, er nå mer vant til det. Nå starter jeg med å ta ut Lamictalen først (bruker både 200 mg og 50 mg). Skal sies at jeg slipper å gjøre det mer enn en gang i uka, fordi jeg legger medisinene mine i en dosett hver søndag. Men det er fortsatt et irritasjonsmoment. Honey Dew skrev (3 timer siden): Nei, jeg har ikke oppdaget endring, men det kan være at jeg har tabletter som ble hentet ut før jul og at det ble gjort en endring på pakningen etter nyttår. Endringen skjedde i fjor høst. Anonymkode: efdd5...118
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 Har noen bilder av hvordan det ser ut? Anonymkode: 4caa9...601
Honey Dew Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg slet helt for jævlig med det i starten, er nå mer vant til det. Nå starter jeg med å ta ut Lamictalen først (bruker både 200 mg og 50 mg). Skal sies at jeg slipper å gjøre det mer enn en gang i uka, fordi jeg legger medisinene mine i en dosett hver søndag. Men det er fortsatt et irritasjonsmoment. Endringen skjedde i fjor høst. Anonymkode: efdd5...118 Har ikke hatt noen vansker med å åpne brettene hvertfall.
Kalevala Skrevet 5. februar 2023 #14 Skrevet 5. februar 2023 Det er en lang diskusjon om dette hos bipolarforeningen. Der er det også link til en underskriftskampanje for å endre emballasjen igjen. Bipolarforeningen 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #15 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, fy faen for en dårlig endring. Har begynt å få taket på det nå, men det er en tidkrevende unødvendighet, spesielt når jeg skal ha ut flere på en gang. Vurderer å sende en klage til produsenten. Anonymkode: 58899...d17 Er det meningen at jeg må bruke redskaper som saks eller kniv? Selger de også egen saks til brettene? Anonymkode: b4ea9...4c6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er helt jævlige... Jeg klarer ikke lengre fylle på to uker på doseringssett, får vondt i fingrene... Anonymkode: f9d8e...85d Er jeg nødt til å be private om hjelp til å få ut pillene, eller kan apoteket hjelpe meg? Jeg har revmatisme og til tider ubrukelige fingre. Anonymkode: b4ea9...4c6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 I starten , men ikke like mye nå mer. Det begynner å komme seg! 👏🏻😅 Anonymkode: 84a67...02c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 Sleit skikkelig I begynnelsen, men nå klarer jeg nesten å rive av hele papirflaket på brettet på en gang. Så da går det. Anonymkode: 16da3...3b6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Skrevet 6. februar 2023 Honey Dew skrev (17 timer siden): Har ikke hatt noen vansker med å åpne brettene hvertfall. Jeg fikk de nye I januar, så det har sikkert noe med hvor mange av de gamle apoteket må selge ut først. Anonymkode: 16da3...3b6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Skrevet 6. februar 2023 Sluttet med Lamictal for noen år siden, men husker at pakningen på synonym-preparatet var helt håpløs. Er dette samme løsning bare på "originalen", eller er dette en enda mer håpløs greie? For jeg sliter litt med å se for meg at de har klart å lage den enda vanskeligere, liksom. Farmor måtte stikke dem løs med kniv. 🙈 Anonymkode: f7511...e76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå