AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Hei, for 4 mdn siden fikk jeg tatt MR av en liten kul rett ved halebeinet. Det viste seg å være ufarlig. Spørsmålet mitt er: Tas MR kun av et konkret sted legen oppgir, eller ser de litt i området rundt? Sliter med vond korsrygg, så tenkte om de kan se noe mer på disse bildene? Anonymkode: ec1e6...e6a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Når de tar MR så får de bilder av "snitt" gjennom hele kroppen din i det området som legen bestiller. Akkurat hvor stort området de undersøker er, kommer an på hva slags program som kjøres. Hvor godt bildene er egnet til å undersøke noe annet enn det de ble bestilt for varierer også. Derfor er svaret her kanskje/kanskje ikke. Det er ikke sikkert undersøkelsen dekket korsryggen din, men det kan også hende at området så vidt er innenfor. Det er dessuten ikke bestilt fortolkning av andre deler av bildene enn det du skulle undersøkes for, så bildene vil trolig måtte fortolkes på nytt av radiolog dersom de skulle dekke riktig område av ryggen din. Anonymkode: c5bfc...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når de tar MR så får de bilder av "snitt" gjennom hele kroppen din i det området som legen bestiller. Akkurat hvor stort området de undersøker er, kommer an på hva slags program som kjøres. Hvor godt bildene er egnet til å undersøke noe annet enn det de ble bestilt for varierer også. Derfor er svaret her kanskje/kanskje ikke. Det er ikke sikkert undersøkelsen dekket korsryggen din, men det kan også hende at området så vidt er innenfor. Det er dessuten ikke bestilt fortolkning av andre deler av bildene enn det du skulle undersøkes for, så bildene vil trolig måtte fortolkes på nytt av radiolog dersom de skulle dekke riktig område av ryggen din. Anonymkode: c5bfc...8ce Takk for svar! Jeg fikk tatt sarcum med coccyx (korsbein med halebein) har jeg googlet 😂 Anonymkode: ec1e6...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå