Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er gravid i uke 4+5 etter ICSI. Har hatt blødning i en uke nå. Kan minne om mensen, men synes allikevel ikke at det kommer så mye av gangen. Var kanskje mer blødning de 2 første dagene før det avtok. Har hatt typ mensmurringer, men ingen smerter før fredag. Er på en måte takvise smerter nederst i magen og korsryggen som gir seg etter noen få sekunder. Ei venninne av meg sa hun hadde lignende smerter hvor hun lå i fosterstilling og gråt, men at det gikk fint. Måling av hcg 30. Jan viste 51, 01. Feb 106. Tok ingen test på fredag, men tok en clear blue ukesindikator både i går og i dag som viste 2-3 (altså hcg over 200). Har snakket med legen om dette og fått en sjekk, og hun mistenker biokjemisk graviditet. På UL kunne hun ikke se mye, men sa at alt så ut som det skulle gjøre 4+5. Hun mente at det ikke var normalt å blø sånn som jeg gjør såpass tidlig i svangerskap. Blir helt rar av dette jeg, og vil egentlig ha svar på hvordan dette går. Hun mente det ikke var nødvendig å måle hcg igjen neste uke, kun se om blødning ga seg før tidlig UL i uke 7. Hva tenker dere om dette??

Anonymkode: 2885c...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biokjemisk faktisk. 

Anonymkode: e1fc1...4ad

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker litt som legen din at dette er umulig å få svar på så tidlig. Selv hvis dette er en abort så kan hcg fortsette å stige en stund på grunn av at det ligger rester i livmoren som trigger kroppen til å tro at den er gravid, så i bunn og grunn så kan man ikke konkludere med noe helt ennå. 

I likhet med det legen din sier så synes jeg også at det høres litt uvanlig ut å blø såppas mye så «tidlig». Dette høres ikke ut som en typisk festeblødning eller blodig utflod som følge av hovne slimhinner i skjeden, men igjen så er det umulig å utelukke noe. Man hører jo om de som har hatt «mensturasjon» mens de har vært gravide og derfor ikke oppdaget graviditeten før langt senere, for eksempel så helt på vidda er det jo heller ikke. 

Anonymkode: 4b049...3fe

Skrevet

Hm, min HCG gikk fort ned når det var kjemisk. 

Anonymkode: 77d59...473

Skrevet

Jeg blødde en del de første ukene (icsi her også), tror det var pga crinone.

Anonymkode: 3b9f3...b9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Biokjemisk faktisk. 

Anonymkode: e1fc1...4ad

Biokjemisk ja, look it up 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blødde en del de første ukene (icsi her også), tror det var pga crinone.

Ja har tenkt på det selv også, men i følge legen skulle det ikke ha noen sammenheng 😊 Men hvor lenge blødde du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja har tenkt på det selv også, men i følge legen skulle det ikke ha noen sammenheng 😊 Men hvor lenge blødde du? 

Husker ikke helt, men tror det var et par uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Husker ikke helt, men tror det var et par uker.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...