AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Jeg begynner å bli litt rådvill. Barnet har en god venn som ofte er på besøk. De er 8 år. Denne vennen har alltid ignorert beskjeder, det være seg at hen skal gå hjem, komme til bords og spise, slutte å grise med maten osv. Beskjeder må gjentas 15 ganger før hen kanskje begynneråhøre etter. Det blir bare verre og verre, og jeg gruer meg når hen kommer på besøk. Mitt eget barn oppfører seg ordentlig hjemme og borte. Jeg vil helst ikke være hun kjipe, strenge moren som alltid må korrigere og mase på et barn som ikke er mitt. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: a9d8c...a97
Gidavmeg Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Jeg hadde starta med å ta det opp med foreldrene 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 Jeg hadde tatt en prat med barnet og sagt at dette er mitt hjem og her må mine regler følges, og at du heretter kommer tilrå gi en advarsel til barnet - og at barnet blir sendt hjem hvis hen ikke klarer å oppføre seg. Jeg hadde aldri akseptert slik oppførsel, og dette lærer du barnet ditt at er greit - å bli tråkket over, ikke stå opp for seg selv og sette sunne grenser. Så ditt behov for å ikke bli ansett som «kjip» av dett barnet, må du bare legge fra deg. Anonymkode: 2032b...9d0 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 Gidavmeg skrev (Akkurat nå): Jeg hadde starta med å ta det opp med foreldrene Dette også. Jeg hadde tatt en kort prat med foreldrene og sagt at x ikke vil høre på beskjeder hen får, og at oppførselen er kjip. Og at du heretter kommer til å sende barnet hjem, for du aksepterer ikke sånt i ditt hus. Kanskje det også vekker disse foreldrene litt. Anonymkode: 2032b...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 Du kan ta det opp med barnet på en grei måte, at dersom han vil være på besøk hos dere må han/hun følge samme beskjeder som ditt barn. Her hjemme hos oss gjør vi sånn og sånn. MEN! Jeg tror det er mange foreldre som ikke er klar over hvordan poden oppfører seg hos andre.. man kan tro man har et veldig høflig og veloppdragent barn, men det er ikke nødvendigvis tilfelle. De har rett og slett ikke sett det og da har man jo ikke grunn til å tro noe annet. Barn kan være greie barn hjemme og litt løsere i strikken borte på besøk altså. Der vi bodde før hadde vi en sånn nabogutt. Han hørte alltid på mor og oppførte seg veldig fint i de setningene mor var i nærheten, men hjemme hos oss eller ute hvor ikke mor så så var det andre boller 😅 Anonymkode: ee774...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 Takk for svar. Foreldrene er klar over at barnet er utfordrende til tider. Det er i tillegg selvfølgelig episoder på skolen som vi hører om. Men de er nok ikke klar over at barnet er slik når det er på besøk til oss og andre venner. 😣 Anonymkode: a9d8c...a97
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar. Foreldrene er klar over at barnet er utfordrende til tider. Det er i tillegg selvfølgelig episoder på skolen som vi hører om. Men de er nok ikke klar over at barnet er slik når det er på besøk til oss og andre venner. 😣 Anonymkode: a9d8c...a97 Da hadde jeg satt pris på som mor å få høre det. Det er jo i alles interesse egentlig, også barnet som må lære seg hvordan man er på besøk hos andre. Da kan foreldrene jobbe med dette også. Anonymkode: ee774...ce8 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 Kan det være ADHD? Uansett skjønner jeg det er vanskelig! Hvis det er ADHD eller ADD burde foreldrene vært åpne om det. Lettere for andre å skjønne ungen Anonymkode: a9d8c...a97 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå