Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger du i begrepet "en skikkelig mann"

Hvilke kvaliteter har han?

Hva legger du i det å være en pinglete mann, hvordan er han?

En skikkelig mann er for meg en som er sterk, modig, tør å være seg selv, viker ikke unna.

Lars Monsen er en skikkelig mannemann! Med sine turer i villmarka viser han at han takler det meste. Jeg ser for meg ham som sterk, både psykisk og fysisk.

En pingle er en "kontorist", med velpleide hender som knapt har gjort et skikkelig dagsverk (kroppsarbeid).

For meg må nok en skikkelig mann være i stand til å takle utfordinger, også de han møter i naturen, eller på andre måter fysisk. Det holder ikke å være tøff type i møterommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke være mer uenig. Hvorvidt en mann er pingle eller ikke har INGENTING med kontorrotte/villmarkstype å gjøre.

En MANN har integritet.

En pingle har det ikke.

Det finnes mange villmarkstyper som har integritet, og mange som ikke har det.

Det samme gjelder for kontorrotter.

Det samme gjelder for en blanding av de to ovennevnte.

Synes det er utrolig snevert og "båssette" menn i henhold til nabodamas meget snevre definisjon på hva som er en mann.

Skrevet

En mann har integritet og selvsikkerhet nok til å inneha selvstendige meninger, av og til på tvers av hva venneflokken eventuelt måtte mene. En pingle er en som snakker meg etter munnen og hopper når jeg sier "hopp". Men slik kategorisering har neppe praktisk betydning utover diskusjonsforaenes verden...

Skrevet

1: Integritet og prinsipper kontra manglende integritet og prinsipper.

2: En mann er en som fører når dere danser. På dansegulvet som i livet. En ikke-mann foretrekker at du fører.

3: En mann er en som har kontroll, uten at du trenger å være redd for å bli kontrollert, en som er bestemt, uten at han føler behov for å bestemme over deg.

4: En mann har baller, en ikke-mann tror det å ha baller referer til steinene i pungen.

5: En mann er en du ikke helt vet hvor du har, men som du likevel føler deg trygg med.

Osv.

-Babyboy

Skrevet

En pingle er en "kontorist", med velpleide hender som knapt har gjort et skikkelig dagsverk (kroppsarbeid).

For meg må nok en skikkelig mann være i stand til å takle utfordinger, også de han møter i naturen, eller på andre måter fysisk. Det holder ikke å være tøff type i møterommet.

Det dummeste jeg har hørt på lenge. De mennene som det er lettest å falle for, er de mennene som jobber hardt, og som er dyktige i forretningslivet. Vet mange menn som er bortimot hjelpeløse i arbeidslivet, men som er friluftsfolk og jegere.

Nei, takke meg heller menn(med kontorpult)som er TYDELIGE, selvsikre, sjarmerende, vet hva de vil, og som går gjennom ild og vann for å nå sine forretningsmål. Oftest store personligheter med masse humor.

Tror vel at du med "kontorist" egentlig mente f eks en funksjonær på Likningskontoret?

Skrevet

Om en mann er skikkelig mann eller ikke har overhodet ikke noe som helst med hans yrke og fritidsinteresser å gjøre!

Skrevet
Kan ikke være mer uenig. Hvorvidt en mann er pingle eller ikke har INGENTING med kontorrotte/villmarkstype å gjøre.

En MANN har integritet.

En pingle har det ikke.

Det finnes mange villmarkstyper som har integritet, og mange som ikke har det.

Det samme gjelder for kontorrotter.

Det samme gjelder for en blanding av de to ovennevnte.

Synes det er utrolig snevert og "båssette" menn i henhold til nabodamas meget snevre definisjon på hva som er en mann.

Dette var jo ment som generelle eksempler, og ikke som en definert sannhet.

Klart det finnes begge typer menn innenfor disse to kategorier, men for meg er Lars Monsen et eksempel på en skikkelig mann.

Skrevet (endret)

En skikkelig mann for meg er tydelig i sine meninger, har integritet, er snill mot venner og familie, pålitelig og har flust av sjarm og humor. Så kan han enten være friluftsmann eller økonom alt ettersom ;)

Endret av Caramba
Gjest Gamle Alex
Skrevet

En skikkelig mann er en som setter familien sin først og er stolt av og være ektemann og far

Skrevet

En pingle-mann er i min verden en femi fyr med stylet hår som følger moten fra topp til tå.

Jeg setter SÅNN pris på menn som er naturlige, kler seg avslappet og ikke har et hår stivt av gel!!!

Skrevet

Jeg er kontorist av yrke, men friluftsmann ellers. Hva blir jeg da?

Skrevet

En MANN er en som er så sikker på sin egen identitet at han ikke behøver å bevise noe som helst.

En PINGLE er en som må bevise, ved f.eks. å skryte av inntekt, bil, bekjente (Name dropping), eller som må slåss og/eller bevise sin manndom ved å utfordre livet og kreftene rundt seg.

Jeg sier ikke at Lars Monsen er en pingle fordi han er en villmann, han er nok sånn han er helt naturlig. Han er mann.

Men man kan godt være mann selv om man jobber på et kontor og sitter med tall hele dagen. Det ligger ikke der.

Skrevet

En mann har egne meninger og står for dem, er trygg på seg selv og vet hva han står for.

En pingle, eller en tøffel som jeg ville kalle det, er en som viker unna konfrontasjoner, snakker deg etter munnen for å bevare husfreden og har svært få egne meninger.

Gjest Betty Boop
Skrevet
1: Integritet og prinsipper kontra manglende integritet og prinsipper.

2: En mann er en som fører når dere danser. På dansegulvet som i livet. En ikke-mann foretrekker at du fører.

3: En mann er en som har kontroll, uten at du trenger å være redd for å bli kontrollert, en som er bestemt, uten at han føler behov for å bestemme over deg.

5:som du likevel føler deg trygg med.

Osv.

-Babyboy

:wow: Ikke glem engasjert. :)

Skrevet

Oi, her var det variasjon.

For å stramme det litt inn til hva jeg egentlig mente, men var dårlig til å formulere meg på;

gi eksempler på barske, maskuline menn....

Gjest Betty Boop
Skrevet
For å stramme det litt inn til hva jeg egentlig mente, men var dårlig til å formulere meg på;

gi eksempler på barske, maskuline menn....

Ok. Maskuliniteten ligger for meg på det mentale planet. Høy eller lav, tykk eller tynn. Dersom han er trygg på seg selv er han tiltrekkende. Dersom han er engasjert er han sexy.

Skrevet

En "ekte mann" kan være så mangt. Det er vel opp til enhver å definere. Heldigvis.

Skrevet
Jeg er kontorist av yrke, men friluftsmann ellers. Hva blir jeg da?

Da blir du et paradoks :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...